- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Laddercompetitie
Laddercompetitie
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 5193 stemmen
Poehé, tokyo.sora gestrand?! Bah,...
Ik dacht trouwens dat we het er over eens waren geworden dat die 5 overslaan regel was afgeschaft?
Euhm ik dacht alleen dat in het begin telkens 5 overslaan afgeschaft was. Je mag het ook alleen gebruiken bij het omhoog of omaag stemmen. Je mag het tijdens de beurt 1 keer dan en als hij dan wint mag ie proberen 1 per 1 terug alles af te gaan tot ie weer verliest (of bij omlaag stemmen wint)
Je kan stellen dat dat de functie van een ladder een beetje weg valt maar het brengt wel iets extra in het spel, een beetje meer snelheid en strategie, dat is altijd wel leuk 
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Euhm ik dacht alleen dat in het begin telkens 5 overslaan afgeschaft was.
Waarom is het uberhaupt afgeschaft? Wordt het spelletje veel minder eentonig van.
KristofBeckers
-
- 1733 berichten
- 5193 stemmen
Waarom is het uberhaupt afgeschaft? Wordt het spelletje veel minder eentonig van.
Dan moeten we het terug brengen, ik ben in ieder geval voorstander
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4812 stemmen
Er moet toch nog geen nieuwe. Magnolia was nog bezig...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4812 stemmen
48. Tokyo.Sora - Magnolia
1-0
Hier mag 'ie stoppen.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Ow, ik dacht dat Angst Essen Seelen Auf net ingebracht was en er nu uit lag. 
Goodfella_90
-
- 10409 berichten
- 2639 stemmen
Kan je lekker de zwaarste tegenstanders ontzeilen.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Kan je lekker de zwaarste tegenstanders ontzeilen.
Ach, er staan zoveel goede tegenstanders in. En dat is ook wel leuk, een beetje dynamiek in de lijst. Nu is het vrijwel onmogelijk nog de top20 binnen te geraken.
Kortom: ik ben sterk voorstander van de 5-staps-regel.
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Lijkt mij ook leuk die 5 stappenregel! Dan krijg je een wat dynamischere lijst.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Lijkt mij ook leuk die 5 stappenregel! Dan krijg je een wat dynamischere lijst.
Dat is zonder meer waar, maar dan hoeft een nieuwe film veel minder te bewijzen. Een aantal criteria voordat de 5 stappenregel mag worden toegepast zijn dan wel een vereiste vind ik.
Misschien dat alleen rematches ervoor in aanmerking komen ofzo... Ik doe maar een gooi.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Dat is zonder meer waar, maar dan hoeft een nieuwe film veel minder te bewijzen.
Terwijl het nu juist zo is dat de oudste films veel minder hebben hoeven te bewijzen. De nu onaantastbare top5 heeft veel minder duels gewonnen dan latere films.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13158 stemmen
Terwijl het nu juist zo is dat de oudste films veel minder hebben hoeven te bewijzen. De nu onaantastbare top5 heeft veel minder duels gewonnen dan latere films.
Je mag ook gewoon de film op positie 6 de top in proberen loodsen. De 5 regel is afgeschaft omdat het lullig was wanneer films een makkelijk parcours kregen. West Side Story, The Blues Brothers, Jurassic Parc en je hebt een hoop sterke tegenstanders omzeild. Dit blijft ook gewoon zo tot een film eindelijk een keer blijft hangen tegen die films.
Lijkt me leuker en taktischer om op de juiste moment de goeie film omhoog te loodsen.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Hoe staat het er nou voor met de lijst?
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Je mag ook gewoon de film op positie 6 de top in proberen loodsen.
Is waar maar mijn punt blijft staan: de afstand tussen een nieuwe film en films die er al vanaf het begin in staan is enorm groot. En daardoor zit de lijst muurvast en wordt het een eentonig spelletje.
Er komt vanzelf wel een sterke tegenstander. Op 50 films ben je na drie lucky's nog maar bij nummer 35.
Ja.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1834 stemmen
half 4 's nachts gewoon met 5 mensen afspreken die de zelfde film op nummer 1 willen 
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13158 stemmen
De lijst zit niet muurvast, maar iedereen blijft gewoon nieuwe films toevoegen ipv te herkansen.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1388 stemmen
half 4 's nachts gewoon met 5 mensen afspreken die de zelfde film op nummer 1 willen 
Sorry hoor, maar dan heb je wel geen leven 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Sorry hoor, maar dan heb je wel geen leven 
Niet zo serieus nemen 
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1388 stemmen
Nee dat snap ik ook wel
Maar stel dat er mensen zijn die het gaan doen...
Nieuwe?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.