- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Onbekende Parels
Knock-Out: Onbekende Parels
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Daar heb je een goed punt. En ze hebben zelfs de andere film niet gezien dus er is hier ook geen sprake van tegenstemmen. Erg jammer! 
och och, ken de films best hoor, Neighbor staat op me comp en Bergman is niet mijn type regisseur. Dus vandaar mijn keus. Als het nou vage cult classic uit Italie was versus vage Ijslandse film gemaakt door een vrouw. Dan zou ik niet stemmen nee omdat ik echt geen enkel idee zou hebben wat mijn voorkeur zou krijgen. Maar in dit geval weet ik wel een beetje wat te verwachten en geef ik mijn voorkeur. Denk overigens niet dat het veel had uitgemaakt, als het nou 7-9 was geweest.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
My Neighbour Totoro moet ik ook nog zien, ligt hier op een stapeltje dvd's, en van Fanny och Alexander heb ik een deel gezien en ik weet dat ik waarschijnlijk de laatste film beter ga vinden en toch stem ik niet. Ik blijf het jammer vinden dat mensen stemmen als ze beide niet gezien hebben, en dat is niet alleen tegen jou.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat je als het 8-1 staat best een beslissende stem kan uitbrengen als je een film kent en van de andere regisseur weet dat hij je niet ligt, maar niet als het 8-9 staat...
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat je als het 8-1 staat best een beslissende stem kan uitbrengen als je een film kent en van de andere regisseur weet dat hij je niet ligt, maar niet als het 8-9 staat...
daar ben ik het mee eens, maar deze discussie kan misschien beter ergens anders worden gevoerd.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
My Neighbour Totoro moet ik ook nog zien, ligt hier op een stapeltje dvd's, en van Fanny och Alexander heb ik een deel gezien en ik weet dat ik waarschijnlijk de laatste film beter ga vinden en toch stem ik niet. Ik blijf het jammer vinden dat mensen stemmen als ze beide niet gezien hebben, en dat is niet alleen tegen jou.
Van mij mag je dan best stemmen.
Als je echt wilt dat iedereen allebei heeft gezien, wat idd misschien eerlijk zou zijn, dan zouden sommige KO's nooit het einde zien. Want lang niet alle stemmers doen mee aan de KO's.
Maar van mij hoeft dat ook niet zo, als jij de Killer hebt gezien van Woo en deze film kut vond en je echt helemaal niks met actie hebt, dan hoef je van mij echt niet alle Woo's gezien te hebben om te weten dat je dat ook kut gaat vinden. Bijvoorbeeld.
Wil niet zeggen dat elke regisseur in zo een hokje te plaatsen valt, maar je kunt vaak voor je zelf wel een beetje weten wat je voorkeur heeft, zelfs al heb je ze beiden niet gezien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vrees trouwens dat in deze ook know-nots de doorslag gaan geven....
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Wil niet zeggen dat elke regisseur in zo een hokje te plaatsen valt, maar je kunt vaak voor je zelf wel een beetje weten wat je voorkeur heeft zelfs al heb je ze beiden niet gezien.
Daar geef ik je gelijk in maar ik stem dan toch liever niet
En van mij mag je ook stemmen als je één film hebt gezien. Daar heb ik totaal geen problemen mee, doe ik zelf ook. Maar ik stem dan enkel op films met 4 sterren of hoger. Maar stemmen zonder één van beide films gezien te hebben vind ik een kwalijke zaak.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Oke, ben ik ook wel een beetje met je eens. Doe ik meestal ook. Maar nu kon ik het even niet laten om Totoro een steuntje in de rug te geven. Maar zal me voortaan inhouden 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
4. Survive style 5+ - Ikiru
Staat nu:
4-4
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Ook jammer van Fanny och Alexander.
4-5
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Vrees trouwens dat in deze ook know-nots de doorslag gaan geven....
Ik houd me in, SS5+ lijkt me leuk.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Nu maar hopen dat Rocco deze KO wint. Enige waardige winaar als ik het zo bekijk.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Nu maar hopen dat Rocco deze KO wint. Enige waardige winaar als ik het zo bekijk.
Helemaal mee eens, ik had gehoopt op een Visconti-Bergman finale, nu hoop ik op een Visconti-Kurosawa finale
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Rocco is een algemeen bekend en erkende klasieker. Ligt in elke FRS en betere videotheek. Zie liever een echte onbekende parel winnen die niet eens in NL is uitgebracht.
Enige waardige winnaar zou daarom SS5+ (of Totoro) moeten zijn, maar die ken je (nog) niet. 
stand is 5-7 overigens
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En als jullie nu even rustig aan doen en op 4 SS5+ kenners wachten, ga ik nu Totoro kijken zodat ik met voldoende kennis van zaken kan stemmen in de volgende ronde. 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
6-9 Ikiru
En ja, ik heb SS5+ ook gezien 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
En dan nu de halve finales ?
Kunnen we het misschien dit jaar nog afmaken
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wees maar trots op je slechte smaak. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zit trouwens niets meer bij van boven de 3,5* voor mij.