- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: film-noirs & neo-noirs
Knock-Out: film-noirs & neo-noirs
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ik vond White Heat erg goed maar als hij de beste Film-Noir is dan is dat teleurstellend.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Winnaar:
Helaas, een neo-noir wint de game
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Mooie winnaar, had toch liever The Killing, White Heat of The Third Man zien winnen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooie winnaar, had liever Red Rock West of The Killing zien winnen....
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3650 stemmen
Touch of Evil vind ik de beste van wat ik gezien heb. Maar Chinatown niet gezien dus die ga ik binnekort maar eens kijken.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hmmmm... toevallig afgelopen weekend besteld (met TOUCH OF EVEL en THE KILLING)..
ghostman
-
- 5717 berichten
- 5 stemmen
Touch of Evil vind ik de beste van wat ik gezien heb. Maar Chinatown niet gezien dus die ga ik binnekort maar eens kijken.
beste film-noir is toevallig ook van Welles. niet deze, maar The Lady from Shanghai.
ghostman
-
- 5717 berichten
- 5 stemmen
of anders meesterlijke Angel Face van Preminger.
of anders They Live by Night van Nicholas Ray.
Merendeel van de mensen hebben hier duidelijk geen smaak.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
of anders meesterlijke [i]Merendeel van de mensen hebben hier duidelijk geen smaak.
Preminger, die was toch ook bij LAURA, WHIRPOOL en FALLEN ANGEL betrokken en vergeet z'n WHERE THE SIDEWALK ENDS niet...
WHERE THE SIDEWALK ENDS, met schandalig weinig stemmen op MM
ghostman
-
- 5717 berichten
- 5 stemmen
Laura en Fallen Angel zijn goed en worden terecht de hemel ingeprezen. En die andere films ken ik niet. Maar persoonlijk vind ik Angel Face zijn beste film. Nogal vergeten meesterwerk!
Bovenden heeft geen enkele film van Nicholas Ray eerste 2 rondes overleefd.
En waar is On Dangerous Ground ?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Laura en Fallen Angel zijn goed en worden terecht de hemel ingeprezen. En die andere films ken ik niet. Maar persoonlijk vind ik Angel Face zijn beste film. Nogal vergeten meesterwerk!
Ik ga echter geen € 72 neertellen voor deze film.. andere tips mbt verkoopadressen?
En waar is On Dangerous Ground?
PS
Vergeten om op ANGEL FACE te stemmen
aegron
-
- 4030 berichten
- 1165 stemmen
Jammer van double indemnity. Maar dit is ook een leuke winnaar.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jammer dat er ook geen Bogart zat in de halve finale. Die man is voor mij toch wel het grootste icoon uit de film-noir.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Jammer dat er ook geen Bogart zat in de halve finale. Die man is voor mij toch wel het grootste icoon uit de film-noir.
Vervolgens wordt 't al moeilijker andere namen te vinden: Edw. G. Robinson, Robert Mitchum, Robert Ryan, Richard Widmark, Sterling Hayden, Glenn Ford, Dan Duraye, Joseph Cotton, John Garfield, Laird Cregar, Dana Andrews, Joseph Calleia, Elisha Cook Jr. (de type-cast croock)...
Hmmm... stop ff. Pakketje met o.a. DOUBLE INDEMNITY S.E., en een paar andere DVD's zijn net bezorgd. Maandag j.l. verstuurt door DVDPacific en nu al bezorgd. Geen inklaarkosten by-the way. (Zie ook andere topic daarover).
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Toch acteurs uit het noirwereldje die ik elke keer weer graag zie, met name deze 3 dus.