- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Treasure Hunt
Treasure Hunt
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
Heb een heel gek idee en misschien is er wel interesse. Ik wilde graag voorstellen om een soort treasure hunt te gaan doen. Een beetje op de manier van de Da Vinci Code. Door middel van aanwijzingen (die films gerelateerd zijn) kom je steeds een stap verder. In totaal worden er 5 of 6 aanwijzingen gegeven en die het eerst de oplossing heeft krijgt de schat (de schat is dan in plaats van het dvd-weggeeftopic)
In teams van 2 probeer je het op te lossen. Er zijn ook 2 mensen die samen de aanwijzingen verzinnen.
Iemand interesse hierin?
moviefreak#1
-
- 14334 berichten
- 23377 stemmen
Uhm misschien dat je een voorbeeld hebt want ik vrees dat ik het nog niet helemaal snap
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
het is ook nog maar een idee...de precieze uitwerking ben ik nog niet helemaal uit
maar zoiets: de eerste aanwijzing verwijst naar een film..bijvoorbeeld:
in deze film ging deze "onsterfelijke" uit de oudheid toch dood....(door middel van mails naar de twee organisatoren kun je je antwoorden doorsturen)...bij deze is het antwoord: Troy (Achilles ging dood)...
Vervolgens pak je iets uit deze film die doorverwijst naar een andere film..bijvoorbeeld: hij durfde de strijd neit aan en ging dus varen onder een doodskopvlag..(orlando bloom durfde niet te vechten tegen achilles..orlando bloom zit op een piratenschip..film = pirates of the caribbean)..vervolgens ga je uit de film een nieuwe aanwijzigingverzinnen..zoiets had ik in gedachte..
vergeef me..mijn brainstromsessie is nog pril..nu kunnen we hem met zijn allen verfijnen, toch
moviefreak#1
-
- 14334 berichten
- 23377 stemmen
Ja sorry hoor maar ik blijf vragen
Het is dus de bedoeling dat een tweetal users een zestal vraagstukken verzinnen die via andere films naar de uiteindelijk "prijsfilm" leid.
Als user moet je dan dus één voor één die vraagstukken oplossen en als je het weet doorsturen naar de organisatoren. Vervolgens krijg je de volgende hint en zo verder tot je bij de uiteindelijke film bent. En de user die dat het snelste doet krijgt de prijs.
Begrijp ik al het een beetje of sla ik als een lul op een drumstel
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
ha ha...nee, je begrijpt het heel goed zelfs
En omdat het misschien moeilijke vraagstukken kunnen zijn, zat ik te denken dat een team bestaat uit 2 users en dat een team dus de prijs kan winnen (schat bestaat dan uit 2 dvd's)...
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Dan heb je dus 2 dvd's en 2 winnaars. Wie bepaalt wie welke dvd krijgt, want het kan zo zijn dat beide winnaars dezelfde dvd willen...
Maar voor de rest is het een supergoed/leuk idee.
moviefreak#1
-
- 14334 berichten
- 23377 stemmen
Dan heb je dus 2 dvd's en 2 winnaars. Wie bepaalt wie welke dvd krijgt, want het kan zo zijn dat beide winnaars dezelfde dvd willen...
Goed punt. Je kunt het moeilijk van te voren afspreken want als het goed is weet je van te voren niet wat je gaat winnen. Misschien toch maar gewoon in je ééntje ?
p.s. Misschien ook wel handig als dit echt gaat lopen om even een regel op te stellen dat iemand die heel goed is in het oplossen van raadsels niet 4 keer per week DVD's gaat winnen
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
Als er meer animo voor is, dan wil ik bij deze graag een user uitnodigen om met mij dan de 1e Treasure Hunt te organiseren (de vraagstukken en het reglement)...
Willen de overige user dan even aangeven of ze meedoen, zodat we weten of het zinvol is?
Wat betreft de dvd's...goed punt idd
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik weet niet helemaal wat ik hier van moet verwachten, maar ik wil het zeker wel proberen. Alleen dat twee personen in een team lijkt me niet bepaald handig, nee.
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
met die 2 personen in een team stappen we ook van af..ik wil wel graag een mede-organisator...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De organisator is denk ik toch degene die de film beschikbaar stelt?
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
ik stel de eerste keer de dvd wel ter beschikking, maar voor het opstellen van de vraagstukken en reglement en voor het coördineren van de hunt kan ik wel hulp gebruiken...
het is voor mij ook maar een wild idee
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik heb er alvast eentje proberen te maken als voorbeeld..
De ongelukkige man werd weer gelukkig door zijn buurjongen te leren kennen , zijn dochter en haar vriendin
denken met hun cynisme klaar te zijn voor de volwassenheid ,maar die vriendin is eigenlijk een (verlliefde) kloon,
terwijl ze dat niet eens wist. De jongen waarop ze verliefd is, is een schrijver uit de 19e eeuw ,met een erg mooie stem.
Samen met een vrouw zingt hij erop los. Deze vrouw was ooit een prostituee die verliefd werd en trouwde met haar
tegenspeler. Deze man heeft een erg slimme broer, maar dat kan hem niet schelen, hij denkt liever aan geld.
American Beauty
Ghost World
The Island
Moulin Rouge
Eyes Wide Shut
Rain Man
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3772 stemmen
Oke klinkt erg leuk al had ik al moeite gehad om deze op te lossen.
moviefreak#1
-
- 14334 berichten
- 23377 stemmen
Ik was het al kwijt bij American Beauty
Maar dat kwam omdat ik dacht dat er een film moest zijn waarbij Mena Suvari of Thora Birch een kloon moest zijn. Ofwel : ik sloeg Ghost World over.
Achilles
-
- 1038 berichten
- 217 stemmen
Ik heb er alvast eentje proberen te maken als voorbeeld..
De ongelukkige man werd weer gelukkig door zijn buurjongen te leren kennen , zijn dochter en haar vriendin
denken met hun cynisme klaar te zijn voor de volwassenheid ,maar die vriendin is eigenlijk een (verlliefde) kloon,
terwijl ze dat niet eens wist. De jongen waarop ze verliefd is, is een schrijver uit de 19e eeuw ,met een erg mooie stem.
Samen met een vrouw zingt hij erop los. Deze vrouw was ooit een prostituee die verliefd werd en trouwde met haar
tegenspeler. Deze man heeft een erg slimme broer, maar dat kan hem niet schelen, hij denkt liever aan geld.
American Beauty
Ghost World
The Island
Moulin Rouge
Eyes Wide Shut
Rain Man
Volgens mij moet jij de mede-organisator worden