• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.880 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.942 gebruikers
  • 9.369.514 stemmen

Knock-Out: Beste Komedie 2006

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij ben ik consequent...... Als er een nieuwe k.o. is geplaatst kan je niet terugkomen op je stem. Jij probeerd de regels nu in je voordeel te verdraaien. Bovendien hebben we die k.o. ook verder gepeeld vanaf 3-6..... en werd LoB er alsnog met 5-7 uitgestemd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nog iemand die zijn stem wil veranderen?

Eenmaal, andermaal.....

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

(afbeelding)

Get on with it !!!!

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Is dat kinderachtig gedrag een vorm van protest tegen de kinderachtige films die jij zo veracht?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Als een battle afgelopen is, en er verandert later nog iemand z'n stem, is er een periode waar mensen die nog wel willen stemmen dat misschien niet doen omdat het toch al afgelopen is.

Eens een battle afgelopen, is het dus afgelopen. Dit spelletje is erg gevoelig aan de personen die aanwezig zijn, dus dat soort grapjes zijn ook in de finale niet mogelijk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

What's yourrr favorrite colourrr?

Holy Grail!!!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Anyway, we zijn aan 12, en ik heb nog nooit meegemaakt dat gewacht werd voor de winnaar uitgeroepen werd tot de volgende knock-out gestart werd.

Holy Grail wint dus.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Volgende keer gewoon je bestaande bericht editten ipv een nieuwe post plaatsen, had er geen haan naar gekraaid.

Maar anyway. Dr. Strangelove weet weer net niet te winnen..... en ik feliciteer alle leden van de MP fanclub met hun absurde overwinning.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben blij dat de winnaar een film is die me heeft doen lachen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Bert1 schreef:

Ik ben blij dat de winnaar een film is die me heeft doen lachen.

Voila, na al dat gezeur hebben we eindelijk een goede definitie van een komedie

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Veel meer dan 1 grappige scene had Monty Python niet te bieden. Da's tries weinig voor een gag film. Zelfde kan gezegd worden van Dr Strangelove. Bij beide films heb ik geen enkele keer hardop moeten lachen.

Mij totaal niet duidelijk wat dit soort film in een humor finale stonden te doen. Gelukkig deed m'n favoriete comedy niet eens mee, dus kan ik me rustig voorhouden dat die anders wel gewonnen zou hebben.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Da's dan wel een erg subjective....

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Da's dan wel een erg subjective....

Die schijnbaar wel word gedeeld door meerdere users

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Dan zullen we South Park maar als morele winnaar uitroepen?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

moviefreak#1 schreef:

Die schijnbaar wel word gedeeld door meerdere users

En ik heb een paar keer moeten lachen om Irreversible.........

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

JoeCabot schreef:

Dan zullen we South Park maar als morele winnaar uitroepen?

Ik vind Onderhond de morele winnaar. Hij heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat zijn favoriete regisseur Kubrick niet heeft gewonnen

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Mwa, toch liever South Park

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Laten we voortaan maar beginnen met een selectie aan Bergman films en Tarkovsky's, waarschijnlijk is iedereen het dan wel over het humor-gehalte eens

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

(afbeelding)

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2841 stemmen

Met de hakken over de sloot door tegen Hot Shots Part Deux en dan gauw even winnen. Mooie winnaar!

Dr. Strangelove presteert altijd goed maar begint na de pas verloren scriptfinale nu een beetje de status van eeuwige 2de te krijgen.

Hieronder nog even een vergelijkinkje tussen de beste komedies van 2005 en 2006. Leuk dat Flodder en A Fish Called Wanda nu echt bij de komedie club horen!

2005: Beste 16!

1. The Big Lebowski

2. Dr. Strangelove

3. Happiness

4. Monty Python: Holy Grail

5. Office Space

6. Le Fabuleux Destin Amelie Poulain

7. Survive Style 5+

8. Pulp Fiction

9. C èst Arrive de Prez Chez Vous

10. Fight Club

- Good Bye Lenin!

12. Snatch

13. Adaptation

- The Graduate

- The Truman Show

16. Life of Brian

2006: Beste 16!

1. Monty Python: Holy Grail

2. Dr. Strangelove

3. Le Fabuleux Destin Amelie Poulain

4. Trainspotting

5. American Beauty

6. Black Cat, White Cat

- Sideways

8. Groundhog Day

9. Hot Shots: Part Deux

10. A Fish Called Wanda

11. Being John Malkovich

- Man on the Moon

13. Snatch

14. Flodder

15. Manhattan

16. The Apartment

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

orbit schreef:

Tarkovsky's

Jaaah! Solyaris was me toch een hilarische film. Had niet meer zo gelachen sinds 2001: A Space Odyssey. Dikke pret met Russen in de ruimte

De beste mogelijke winnaar. Hoewel Dr. Strangelove en The Big Lebowski ook waardig waren (ze staan allemaal onder elkaar in mijn top 10) is The Holy Grail wel dé film waarom ik het meest gelachen heb. Ongeloofelijk hoeveel grappen ze in anderhalf uur weten te stoppen.

(afbeelding)

Omdat Onderhond de laatste stem uitgebracht heeft wint hij dit pluche konijn. Veel plezier ermee:

(afbeelding)

Ik hoop, even serieus, dat de volgende knock-outs wel weer wat vriendelijker verlopen

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Wat was 2005 in vergelijking een mooi jaar.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Vind beide lijsten ongeveer even sterk. Allebei hebben ze rommel, maar ook sterke films. Dit jaar was ik vooral blij met A Fish Called Wanda in de top 16. Leuk dat die film ook eens wat aandacht krijgt hier. Heerlijke film. Wel vreemd dat Amélie de derde plaats haalt. De humor is charmant en het is wel een komedie, maar heeft iemand er hardop om moeten lachen?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Veel meer bijtendere humor in de 2005 lijst. Die lijkt te zijn vervangen door brave TV films en platte zooi in 2006. Van 2006 vind ik enkel Hot Shots een comedy waar ik hardop om kunnen lachen heb, maar ik zou hem nooit ergens bovenaan een lijst plaatsen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Geweldige winnaar! Nog steeds is er niets dat op de Python humor lijkt, daarom blijft het waarschijnlijk ook zo populair. Het blijft in ieder geval geniale humor, al kan zo te zien niet iedereen er om lachen. Absurdisme blijft ook een erg moeilijke vorm van humor.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Ik heb absoluut geen probleem met absurdisme, maar net daar faalt Python. Ik heb de indruk dat het ondertussen helemaal zo absurd niet meer is, en dat ik de meeste grappen als veel beter gezien heb.

Beetje hopeloos verouderd vind ik.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Ik zat toevallig laatst nog een aflevering te kijken en het is nog steeds zo'n beetje het meest absurde wat ik ken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Boeren die in de middeleeuwen discussieren met hun koning over de staat terwijl ze modder aan het verzamelen zijn, hoe absurd wil je het hebben?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.