- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006

Onderhond
-
- 86949 berichten
- 11546 stemmen
Je moet het einde van Gozu eens uitleggen aan een persoon die de film nog niet gezien heeft. Of het verhaal van (/de gebeurtenissen in) Dead Leaves.
Iemand Schizopolis gezien ? Daar heb je een sterk staaltje absurdisme, dat van hoger niveau is dat een paar acteurs verkleed als ridders die in volle overacting bang zijn van het konijnmonster. Te makkelijke tegenstelling, te simpel gewoon

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Boeren die in de middeleeuwen discussieren met hun koning over de staat terwijl ze modder aan het verzamelen zijn, hoe absurd wil je het hebben?
Blancmanges (roompuddinkjes) die GB invaseren en iedereen in Schotten veranderen, om zo Wimbledon te kunnen winnen (want Schotten hebben nog nooit iets gewonnen in tennis) Zomaar een greep uit honderden afleveringen onnavolgbaar absurdisme..
Daarnaast vind ik de dialogen gewoon erg sterk en de MP acteurs prima komieken, het zou anders niet werken ook..
Reden dat veel absurdisme dat later is geprobeert ook niet werkt dus

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ach in die 100-en afleveringen zitten heus wel een paar zeer geslaagde grappen, het gros is idd hopeloos verouderd, kinderachtig of niet eens leuk. Daarom vind ik de films ook niet goed, voor elke leuke grap krijg je er 10 die totaal niet aanslaan.
Het latere werk van Cleese, Gilliam en het reisprogramma van Palin vind ik veel beter dan wat ze tijden mp gedaan hebben.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
dat van hoger niveau is dat een paar acteurs verkleed als ridders
Wat een domme opmerking. Acteurs verkleed als ridders.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
dat van hoger niveau is dat een paar acteurs verkleed als ridders die in volle overacting bang zijn van het konijnmonster.
Je moet 'm wel volledig quoten......

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het gaat toch om "acteurs verkleed als ridders".

mikey
-
- 27831 berichten
- 4733 stemmen
Jammer he; uitgerekend die finale die je ver van tevoren aan zag komen.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik had eerder The Big Lebowski in de finale verwacht.

Art
-
- 13507 berichten
- 3502 stemmen
Ik had eerder The Big Lebowski in de finale verwacht.
Dat had ik ook gehoopt maar bij zijn roemloze uitschakeling waren er te weinig aanhangers. The Big Lebowski was voor mij de grote persoonlijke favoriet.

Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4429 stemmen
dat is vaak zo bij een knock-out, zeker in de eerste rondes waar er aan 5 of 6 stemmen voldoende is om een film uit te schakelen. Als er dan net heel wat tegenstanders zijn van een bepaalde populaire film kan die film wel eens heel snel het onderspit delven.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je gewoon met 8 stemmen beginnen. Heb je ook meer kans, om een stem te kunnen geven. En dat 't wat langer duurt, maakt toch niet uit ?

Onderhond
-
- 86949 berichten
- 11546 stemmen
Dat had ik ook gehoopt maar bij zijn roemloze uitschakeling waren er te weinig aanhangers. The Big Lebowski was voor mij de grote persoonlijke favoriet.
Roemloos Blij dat die "haha, hij gooit as in de lucht en de wind blaast het in z'n gezicht" humor het niet gehaald heeft.

Art
-
- 13507 berichten
- 3502 stemmen
Roemloos Blij dat die "haha, hij gooit as in de lucht en de wind blaast het in z'n gezicht" humor het niet gehaald heeft.
De film heeft wel meer dan dat alleen. En zeker roemloos, de titelverdediger verliest in de tweede ronde.

Onderhond
-
- 86949 berichten
- 11546 stemmen
... tegen een ijzersterke tegenstander die hoger geprezen wordt op MM.
En inderdaad, TBL heeft ook nog veel "fuck you"s en stonerhumor. Echt geweldig.

Art
-
- 13507 berichten
- 3502 stemmen
De tegenstander was zeker van een hoog niveau maar het mag duidelijk zijn dat The Big Lebowski jouw ding niet is.