menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Beste Film (2006)

zoeken in:
Remi
10-8

Reinbo
moviefreak#1 schreef:
Dat zijn juist titels met veel tegenstemmers, vooral Big Lebowski en American Beauty (vorig jaar hier finalist).

Dolls en Idi I Smotri kennen volgens mij niet één tegenstemmer.

One Ring stemt tegen Dolls en Idi heeft ook wel een paar mensen die het niets vinden.

Volgens mij is er ook nog wel ergens een tegenstemmer voor The Godfather te vinden.

10-9

Reinbo schreef:
(quote)

One Ring stemt tegen Dolls en Idi heeft ook wel een paar mensen die het niets vinden.

Ik heb nooit specifiek tegen Dolls gestemd. De tegenstander was gewoon sterker altijd, dat is iets anders.

En Adaptation geen grote tegenstander? The Pianist is niet groot genoeg voor je? En vorig jaar had Adaptation. zeker ook weinig tegenstand. En in al die andere knock-outs waarin hij het goed deed (hij doet het over het algemeen altijd wel goed, maar hij gaat er meestal de ronde voor de kwart-finale uit). En hoe verklaar je zijn overwinning bij de MovieMeter-awards dan?

Ramon K
11-9 Godfather

11-10 Goed, Slecht, Lelijk.

11-11 GBU

11-12 GBU

11-13

dutchtuga schreef:
Ene moment sta je steeds je score te corrigeren en het ander moment lijkt iedereen verdwenen.

Wat wil je met dergelijke films bij de laatste 4. Wat een drama deze knock-out

Het lijkt wel alsof GBU voorstaat

Ik droom wel even lekker verder

Nog 1 stem, Moviefreak, nog 1 stem

11-14

We hebben een finale, mensen!

The Shining - Il Buono, il Brutto, il Cattivo
0-1

15 punten, 2 verschil

De best mogelijke finale sinds de kwartfinale

0-2 Good Bad Ugly

0-3! Il Buono, il Brutto, il Cattivo

Wel jammer van The Godfather.

Redelijke finale. The Good, the Bad & the Ugly red de finale eigenlijk. Hij is gelukkig niet al te voorspelbaar geworden en ik kan een duidelijke keuze maken, zonder echt een hekel aan de ander te hebben. Beide 4,5*, maar ik vind GBU toch duidelijk beter. Ook leuk: mijn twee favoriete regissuers staan hier min of meer tegenover elkaar. Helaas niet met hun twee beste films.

1-3 Shining

AHWA
2-4

3-4 toch maar The Shining dan, moeilijke keuze

Ramon K
Ik vind het een teleurstellende finale. De meest toegankelijke Kubrick tegen de meest toegankelijke Leone. Vrij duf.

3-5

4-5 Shining
The Good, the Bad and the Ugly hoort er zeker niet in, een paar meesterlijke scenes en goede muziek, maar verder niet bijzonder.
p.s. eigenlijk maar 1 meesterlijke scene, want andere kan ik me er niet herinneren.

Reinbo
5-6

Wat opvalt is dat er alleen maar Amerikaanse films in de kwartfinale staan (The Good, the Bad and the Ugly reken ik ook als Amerikaans) en dat vooral de Europese films kansloos zijn. Hollywood voert de boventoon. Jammer.

5-7

Gelukkig dat the good nog in de finale staat. maakt de keuze ook meteen erg makkelijk.

5-8

Zavo schreef:
Wat opvalt is dat er alleen maar Amerikaanse films in de kwartfinale staan.

Dat is inderdaad vreemd, ik had vooral gehoopt dat Kitano en Kurosawa toch wel tot de laatste 8 konden doordringen. Dat is niet het geval jammer genoeg.

Over de Europese films, tja die zijn helemaal geslacht. De Sovjet-Unie heeft het nog een beetje gered (Idi I Smotri en Solyaris) maar bijvoorbeeld de Franse en Italiaanse cinema waren vrij snel klaar, terwijl er toch best redelijk wat films meededen.

De Nederlandse films zijn volgens mij helemaal niet door de eerste ronde heengekomen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.