• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.984 gebruikers
  • 9.370.827 stemmen

Knock-Out Film scores

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

(...)

Ik snap niet waarom ie dan ipv een Nederlandse score gezet moet worden, die sowieso al ondervertegenwoordigd zijn, ondanks dat er nog genoeg goede zijn te bedenken. Rocky hoort er natuurlijk in, maar voor de mensen die de muziek van Cees Bijlstra of een ander componist mooi vinden, is het jammer als ze opeens moeten wijken door een foutje in de selectie.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik vind het wel een erg boeiend onderwerp, alleen al omdat muziek een groot gedeelte van de sfeer van een film bepaalt. Het enige nadeel is dat je bij een film wel vaak de scènes, de beelden en het acteeerwerk herrinnert, maar dat de muziek sneller uit het geheugen verdwijnt. Er zijn wel films waarvan ik me herrinner dat ik de score goed vond, maar waarvan ik me niet kan herrinneren hoe hij ging.

En bedankt voor de link, Reinbo. Ik ga echter toch niet stemmen. Wel een leuk melodietje, maar niet super bijzonder. En ervaring leert dat een epos als Lawrence of Arabia altijd erg goede scores hebben.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik snap niet waarom ie dan ipv een Nederlandse score gezet moet worden, die sowieso al ondervertegenwoordigd zijn, ondanks dat er nog genoeg goede zijn te bedenken. Rocky hoort er natuurlijk in, maar voor de mensen die de muziek van Cees Bijlstra of een ander componist mooi vinden, is het jammer als ze opeens moeten wijken door een foutje in de selectie.

Ik had geen protesten vanuit het Nynke kamp verwacht..... Maar als je een andere titel kan aangeven die niet echt gemist gaat worden (omdat die er toch waarschijnlijk in ronde een uitvliegt) wil ik 'm best omruilen.....

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De vorige is nog niet voorbij Feanaro, er is 2 verschil.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

als je een andere titel kan aangeven die niet echt gemist gaat worden (omdat die er toch waarschijnlijk in ronde een uitvliegt) wil ik 'm best omruilen.....

Dat zou ik zo niet weten. Ken de helft niet eens. Misschien dat neo eentje weet die bij voorbaat al kansloos is ? Hoewel dat natuurlijk ook weer van anderen protesten op kan leveren

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zullen we het dan bij een speciale vermelding laten.

Nynke van Cees Bijlstra

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

The One Ring schreef:

De vorige is nog niet voorbij Feanaro, er is 2 verschil.

6 - 4 dan

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Memento - David Julyan

Love story- Francis Lai

0-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

0-2 Love Story

Ik moet zeggen dat ik de film Love Story nooit gezien heb, maar het is een mooi stukje muziek.

Reinbo, ik weet dat het een hels karwei is, maar is het niet mogelijk om bij elke film een link naar de score te zetten? Het zijn perfecte geheugensteuntjes en het komt het tempo van de knock-out alleen maar ten goede.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

http://www.pendragon-ent.com/bobmidi/lovstory.mid

Kan memento niet zo snel vinden, lat iedereen zelf maar een beetje googlen... via de imdb kan je trailers en de website vinden...

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

1-2

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

2-2

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

3-2

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het is toch een beetje raar om zo te moeten stemmen. De muziek van Memento is erg prikkelend en het main theme doet denken aan Badalamenti, maar in de film heb ik er niet zo veel van opgevangen. Dat nummer van Love Story vind ik erg mooi, maar die film heb ik helemaal niet gezien, en lijkt me ook behoorlijk slecht . Maar als ik moet kiezen, ga ik toch daarvoor:

3-3

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

The One Ring schreef:

0-2 Love Story

Ik moet zeggen dat ik de film Love Story nooit gezien heb, maar het is een mooi stukje muziek.

Reinbo, ik weet dat het een hels karwei is, maar is het niet mogelijk om bij elke film een link naar de score te zetten? Het zijn perfecte geheugensteuntjes en het komt het tempo van de knock-out alleen maar ten goede.

Briljant, op een enkele sample een score beoordelen

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Reinbo schreef:

Ik had geen protesten vanuit het Nynke kamp verwacht..... Maar als je een andere titel kan aangeven die niet echt gemist gaat worden (omdat die er toch waarschijnlijk in ronde een uitvliegt) wil ik 'm best omruilen.....

Daar gaan we weer

Maar eh

4-3

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Quido schreef:

Dat zou ik zo niet weten. Ken de helft niet eens. Misschien dat neo eentje weet die bij voorbaat al kansloos is ? Hoewel dat natuurlijk ook weer van anderen protesten op kan leveren

Zie de discussie topic. De Grot werd er zo eerst uit gegooid (zie discussie topic) omdat ie kansloos zou zijn... Geen gerotzooi meer met de lijsten zou ik zeggen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

neo schreef:

Briljant, op een enkele sample een score beoordelen

Je moet toegeven dat het toch al een betere benadering is dan stemmen op de 'beste film' .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als iedereen die stemt alles gezien moet hebben en dan ook de score nog onthouden moet hebben kunnen we deze thread wel opdoeken..... want dan komen we er nooit doorheen.

Gewoon naar de componist kijken, samples luisteren en lekker doorstemmen en dan begiinen we de volgende ronde serieus met deze de knock-out.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Freud schreef:

(quote)

Je moet toegeven dat het toch al een betere benadering is dan stemmen op de 'beste film' .

Natuurlijk dat wel. Bij een film film liggen tussen de film en muziek de kwaliteitsverschillen vaak ver uit elkaar.

Misschien ook aardig om de link naar musicmeter erbij te vermelden bij iedere:

Love Story: http://www.musicmeter.nl/album/14464

Memento: http://www.musicmeter.nl/album/13000

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wordt je niet echt wijzer van, hebben allebei een 4,5

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Effe on topic

Memento - David Julyan

Love story- Francis Lai

Stand is overigens 4-3

Bregt

• 11 berichten
  • 27 stemmen

5-3

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

'Round Midnight -Herbie Hancock

Todo Sobre Mi Madre - Alberto Iglesias

0-1

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

0-2

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

0-3

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Samples van Round Midnight klinken ook niet slecht anders .

0-4

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

0-5 dan maar

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.