• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.905 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.234 gebruikers
  • 9.387.089 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Vind ik persoonlijk totaal oninteressant eigenlijk.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Daarom dat ik het hier even vraag he Als er geen interesse voor is, no problem. Ik ga hem trouwens ook niet samenstellen hoor.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Horror komt vanzelf aan de beurt als we de genres afgaan.

Is de Ko Genre al voorbij of is hij er nog?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

The One Ring schreef:

Horror komt vanzelf aan de beurt als we de genres afgaan.

Oke wist ik niet

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Is het misschien een idee om een KO Filmstudiologo's te doen? Ik weet niet of het al eerder gedaan is, maar het heeft met film te maken en zijn meestal wel leuke logo's. Vraag is enkel of er genoeg filmstudio's te vinden zijn...

bijv.: het logo van Columbia Pictures

(afbeelding)

Als kort tussendoortje, best leuk hoor!

Spetie

• 38871 berichten
  • 8214 stemmen

Kevin13 schreef:

(quote)

Is de Ko Genre al voorbij of is hij er nog?

Ko drama is nog steeds bezig.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Erwinner schreef:

(quote)

Als kort tussendoortje, best leuk hoor!

Idem.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Voor dit soort kleine KO's is er trouwens al een apart topic: Film >> Filmgames >> Het beste van... - knock out-versie .

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Met genoeg logo's kunnen we een leuk tussendoortje houden. Persoonlijke favoriet.

(afbeelding)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Gewoonlijk wordt de Beste Film knock-out opgevolgd door de knock-out Beste Regisseur en Beste Acteur/ Actrice. Lijkt me ook dit jaar weer leuk, en de voorbereiding van de lijst is niet moeilijk omdat je alleen maar wat hoeft toe te voegen aan de bestaande lijsten van vorig jaar. Echter wil ik nu niet de organisatie voor mijn rekening nemen, maar ik hoop wel dat er animo is voor deze knock-outs.

Iemand?

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Ik ben zeker voor. Als we kijken naar de KO's van vorig jaar zitten we voor Regisseurs al op 384 stuks.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Tuurlijk ben ik voor.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Idem. Geen behoefte om het te organiseren, maar ik wil toch direct drie voorstellen doen:

- lijst uit te breiden naar 256 battles (de meesten tussen 2 en enkelen tussen 3)

- eerste ronde min 7 stemmen

- de namen laten linken naar hun pagina op MM ipv alleen de namen zelf

Ik mis een hoop namen in de lijst (toendertijd niet aanwezig), dus hierbij gelijk een extra lijstje bovenop die van 384 stuks. De 160 namen zullen bij de meesten niets zeggen, maar de titels spreken meer dan voor zich. Op drie of vier namen na, allemaal regisseurs met meer dan voldoende films op hun naam. Niet dat het wat uitmaakt voor de eindoverwinning natuurlijk, maar toch.

Andrew Adamson

Andrew Davis

Andrew Niccol

Arthur Hiller

Ben Sharpsteen

Bob Rafelson

Brad Bird

Brad Silberling

Brian G. Hutton

Brian Yuzna

Bruce Beresford

Bruce Lee

Bryan Forbes

Buichi Saito

Buntaro Futagawa

Byambasuren Davaa

Çagan Irmak

Cecil B. DeMille

Chang-dong Lee

Charles Crichton

Cheh Chang

Chia-Liang Liu

Chris Columbus

Chung Sun

Cy Endfield

D.W. Griffith

Danis Tanović

Darren Lynn Bousman

David Gordon Green

David Silverman

Don Chaffey

Don Coscarelli

Don Taylor

Doug Liman

Dziga Vertov

Edgar Wright

Enzo Barboni

Ernest B. Schoedsack

Esteban Sapir

Feng Yue

Florian Henckel von Donnersmarck

Frank Lloyd

Fred M. Wilcox

Freddie Francis

Gavin Hood

Georg Wilhelm Pabst

George Miller

Glauber Rocha

Guy Ferland

Guy Hamilton

Hamilton Luske

Henry Koster

Hideo Gosha

Hiroshi Inagaki

Howard Hawks

Hugh Hudson

Irvin Kershner

Ivan Reitman

J. Lee Thompson

Jack Gold

Jackie Chan

Jae-young Kwak

James Mangold

Jan Kounen

Jean Girault

Jean-François Richet

Je-gyu Kang

Jerry London

Jim Sharman

Joe Johnston

John Badham

John Carney

John G. Avildsen

John Guillermin

John Hughes

John Milius

John R. Cherry III

John Waters

Jon Amiel

Jon Turteltaub

Joon-ho Bong

Joram Lürsen

José Padilha

Josée Dayan

Judd Apatow

Julie Delpy

Kaizo Hayashi

Karel Zeman

Kenji Misumi

Kevin Costner

Kihachi Okamoto

King Hu

Koki Mitani

Leonid Gaidai

Li Kao

Lloyd Kaufman

Marco Brambilla

Mario Monicelli

Matthew Vaughn

Michael Radford

Nathan Juran

Nick Park

Nicolas Winding Refn

Nikita Mikhalkov

Nikolaus Geyrhalter

Nora Ephron

Norman Foster

Pascal Laugier

Peter Yates

Pierre Morel

Prachya Pinkaew

Randal Kleiser

René Clément

Richard Donner

Richard Fleischer

Richard Marquand

Ringo Lam

Rob Marshall

Robert Benton

Robert Clouse

Robert Mulligan

Robert Rossen

Robert Siodmak

Robert Stevenson

Robert Wiene

Ronny Yu

Roy Ward Baker

Sam Garbarski

Sammo Hung Kam-Bo

Sean Ellis

Sergei Parajanov

Sergio Corbucci

Shane Meadows

Shekhar Kapur

Siu-Tung Ching

Stephen Norrington

Sung-su Kim

Takumi Furukawa

Tarsem Singh

Ted Kotcheff

Ted Post

Teinosuke Kinugasa

Terence Fisher

Terence Young

Teruo Ishii

Tian-Ming Wu

Timur Bekmambetov

Tonino Valerii

Toshiaki Toyoda

Troy Duffy

Uli Edel

Wei Lo

William A. Seiter

William A. Wellman

Wojciech Has

Wolfgang Becker

Wolfgang Reitherman

Xiaogang Feng

Yu Wang

Yuen Chor

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

En toen was het stil...

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

- 256 battles vind ik prima

- tot de 7 vind ik wat veel. Zo snel gaat de KO vast niet.

- linkjes naar de regisseurpagina is een goed idee.

En de organisatie wil ik eventueel ook wel op me nemen, maar dan pas halverwege volgende week. Als iemand eerder kan/wil, be my guest.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er staan veel namen tussen die inderdaad wel belangrijk zijn en opzich een plaatsje verdienen, maar ik vrees dat we alleen de allerbekendste eruit kunnen halen. Een knock-out is een mooie ontdekkingplaats voor films en namen die je nog niet kende, maar het moet toch op de allereerste plaats speelbaar zijn. Als je deze figuren allemaal toevoegd zal de knock-out geregeld stil liggen. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld Wojciech Has graag langs zien komen, maar hij is tegelijkertijd een echt knock-outstopper. En ver zullen ze toch niet komen.

Daarnaast staan er namen in als Sean Ellis en Troy Duffy, die beiden vrij recent hun eerste film met succes hebben afgeleverd, maar nog moeten bewijzen of ze dit succes kunnen doorzetten. Op zich niets mis mee, maar je loopt zo het risico dat zo'n Ellis door zijn bij veel gebruikers populaire Cashback ineens erg ver zal komen. Wat ik bedoel is dat het toch wel fijn is als een regisseur een wat stevigere basis heeft voor deze knock-out. Ik herrinner me dat bij de eerste regisseurs knock-out er gekozen werd voor filmmakers met minimaal twee belangrijke titels. Dit hoeven niet per se klassiekers te zijn, maar wel films met een duidelijke fanbasis (en die ene fan op MovieMeter van bijvoorbeeld The Broken van Ellis telt natuurlijk niet als basis). Er werd wel uitzondering gemaakt voor een aantal regisseurs die niet meer actief zijn, maar zich met één film toch bewezen hebben als belangrijk, zoals Charles Laughton en Jean Vigo (die laatste heeft ook kortfilms gemaakt, maar die tellen nooit mee op MovieMeter).

Uiteraard staan dergelijke oude regels altijd open voor herziening en ik maak mezelf nu vast niet populair bij fans van die ene film van Ellis en van Duffy. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat er iets tegen deze regel is al vind ik hem zelf wel redelijk. Een beetje vergelijkbaar met de regel dat de MovieMeter top 250 geen films van de laatste twee jaar toelaat vanwege hypegevoeligheid. Zo mag een regisseur ook wel rijpen en zich langer bewijzen voor een deelname aan deze knock-out. In dit geval met twee films die op een of andere manier belangrijk zijn.

Ook bevat je lijst namen die gewoon al meededen. Je gaat me niet wijsmaken dat Howard Hawks in het verleden genegeerd is en dat lijkt me ook onwaarschijnlijk voor een D.W. Griffith.

Verder staan er zeker wel regisseurs in die hun plaatsje verdient hebben. Pixar- en Disneyregisseurs zijn vooralsnog genegeerd (stonden John Lasseter en Andrew Stanton er al in?). Klassieke persoonlijkheden als Cecil B. DeMille, arthousefavorieten als Parajanov, culthelden als Wiene, actiemannen als Jackie Chan, Bondregisseur Hamilton, belangrijke moderne figuren als Apatow en regisseurs die meer in een niche werken, zoals Nora Ephron. Naast anderen.

Kort gezegd: de lijst mag van mij uitgebreid worden, maar we hoeven niet té hard ons best te doen om de 512 te halen. Ik speel ook liever battles met twee figuren tegenover elkaar, maar als we het moeten doen met battles van drie lijkt me dat te verkiezen boven een lijst vol forceren.

[edit]Als we inderdaad tot de 512 gaan lijkt een minimum stemmen van 7 in de eerste ronde me veel te veel, zoals Observator ook al opmerkt. Knock-outs lopen tegenwoordig niet zo snel (behalve die van de posters, maar daar hoef je geen film voor gezien te hebben) en met veel onbekendere namen is 7 gewoon niet te doen. 5 stemmen maximaal in de eerste ronde, wat geloof ik ook traditioneel is.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Ook bevat je lijst namen die gewoon al meededen. Je gaat me niet wijsmaken dat Howard Hawks in het verleden genegeerd is en dat lijkt me ook onwaarschijnlijk voor een D.W. Griffith.

Ik ben gewoon mijn 3,5* t/m 5,0* stemmen afgegaan en de namen met wat meer body gekozen (de al te obscure weggelaten) onderwijl altijd kijkend bij de link die Observator gaf, 384 stuks, alsmede de Regisseurs KO zelf. Ik kwam ze niet tegen en dat is zonde, net zoals het ontbreken van vele andere bekende regisseurs. En in die KO kwam ik toch wel meerdere obscuurdere namen tegen.

Maar wat ik heb gedaan is gewoon een suggestie. Ik laat het knopen doorhakken over aan de organisator (of organisatrice ).

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Paul McGuigan moet/mag erbij.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Julio Medem

Pedro Almodóvar

Alejandro Amenábar

Gaspar Noé

Krzysztof Kieslowski

Jean-Luc Godard

Giuseppe Tornatore

Marco Ferreri

Michelangelo Antonioni

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Op zich niets mis mee, maar je loopt zo het risico dat zo'n Ellis door zijn bij veel gebruikers populaire Cashback ineens erg ver zal komen.
Zal dan wel terecht zijn. Een eendagsvlieg heeft nog altijd meer gepresteerd dan iemand die z'n hele carrière enkel middelmatig spul voorschotelt.

Ik herrinner me dat bij de eerste regisseurs knock-out er gekozen werd voor filmmakers met minimaal twee belangrijke titels. Dit hoeven niet per se klassiekers te zijn, maar wel films met een duidelijke fanbasis
Lijkt me niet verstandig om regisseurs uit te sluiten op basis van zo'n kunstmatig criterium. Zoiets werkt gewoon niet. Dat blijkt hieronder wel.

(en die ene fan op MovieMeter van bijvoorbeeld The Broken van Ellis telt natuurlijk niet als basis)
Hier als eens gekeken? Met "die ene fan op MovieMeter" doe je de film tekort.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Zal dan wel terecht zijn. Een eendagsvlieg heeft nog altijd meer gepresteerd dan iemand die z'n hele carrière enkel middelmatig spul voorschotelt.

Regisseurs met enkel middelmatig spul zullen ook niet snel meedoen met de knock-out, tenzij het toch echte persoonlijkheden en iconen zijn zoals Uwe Boll of Michael Bay. Maar non-auteurs die alleen maar films maken waar niemand fan van is en waar niemand een hekel aan heeft zul je hier niet snel aantreffen. Een Howard Hawks mag dan niet jou ding zijn, maar hij heeft veel films gemaakt die hoog aangeschreven staan en dus in de lijst horen. Ik hou dan weer niet van Paul Verhoeven, maar vind hem er zeker thuis horen. Dat eendagsvliegen belangrijker zijn dan grijze muizen vind ik ook, maar grijze muizen worden ook zoveel mogelijk geweerd.

Lijkt me niet verstandig om regisseurs uit te sluiten op basis van zo'n kunstmatig criterium. Zoiets werkt gewoon niet. Dat blijkt hieronder wel.
Het is geen perfect criterium en er valt zeker wat op aan te merken, maar het is toch een poging om de lijst niet onnodig lang te maken en kwalitatief zo sterk mogelijk te houden en toch zoveel mogelijk objectief te blijven. Mijn vergelijking met recente films in de top 250 blijf ik daarbij als graadmeter houden. Laat een regisseur zich eerst maar eens goed bewijzen voor hij meedoet. Daarvoor hoef je huis niet al tien jaar in de bussiness te zitten. Zo'n Apatow doet pas een aantal jaar mee als regisseur, maar is nu al een belangrijk figuur in de filmindustrie geworden. De nog jongere David Gordon Green (waarvan ik overigens nog niks zag) is ook zo iemand.

Hier als eens gekeken? Met "die ene fan op MovieMeter" doe je de film tekort.

Er zijn wel liefhebbers van die film, maar fans? Het gemiddelde staat dik op een onvoldoende, de meeste berichten zijn onverschillig en zelfs de enthousiaste gebruikers komen niet tot wonderbaarlijke cijfers van 4,5* en 5*. The Broken zou Ellis niet werkelijk verder helpen in deze knock-out.

Maar mijn wil is verder geen wet. Als men eendagsvliegen wil toelaten vind ik dat geen ramp. Wel hoop ik dat wat al te onbekende namen van regisseurs die voornamelijk films met minder dan 20 (of zelfs 50) stemmen hebben geregisseerd geschrapt kunnen worden, voor temporedenen. Dit lijkt me geen onredelijk voorstel.

Speranza: al die regisseurs die jij noemt, behalve Ferreri, staan al in de lijst.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Wel hoop ik dat wat al te onbekende namen van regisseurs die voornamelijk films met minder dan 20 (of zelfs 50) stemmen hebben geregisseerd geschrapt kunnen worden, voor temporedenen. Dit lijkt me geen onredelijk voorstel.

50?

Dan moeten topregisseurs als Hiroshi Inagaki, Kihachi Okamoto, Hideo Gosha geschrapt worden omdat de doorsnee filmkijker hun films niet kent?

Iemand als Cheh Chang heeft hier 65 films op de site staan, maar toch is de man gezien het geringe aantal stemmen nog onbekend bij de meesten hier. Maar dat is toch geen reden om zo iemand uit de lijst te halen. De man is een erg bekende naam in het Martial Arts genre.

Als het aan mij ligt voegen we ook Sadao Yamanaka aan de lijst toe. Hij wordt niet voor niets in één adem met mannen als Kurosawa, Ozu en Mizoguchi genoemd.

edit: Als ik me niet vergis ontbreekt Kinji Fukasaku ook nog.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nomak schreef:

50?

Dan moeten topregisseurs als Hiroshi Inagaki, Kihachi Okamoto, Hideo Gosha geschrapt worden omdat de doorsnee filmkijker hun films niet kent?

Daar komt het op neer, ja. Mensen vergeten nogal eens dat een knock-out een spel is, een spel dat het beste werkt als mensen stemmen op films of personen die ze kennen. Nou zul je zien dat we met zijn allen onze hand over het hart strijken en deze drie heren toelaten en wat gebeurt er dan? Zodra ze voorbij komen, geloot tegen een ander onbekend figuur, valt de knock-out dood totdat de 24-uursregeling in werking treed en een aantal mensen beginnen te zeuren dat het een saaie knock-out is die niet lekker loopt. En anders worden ze tegen een bekend figuur als Lynch gezet en stemt iedereen op Lynch zonder ook maar een blik waardig te keuren aan die ene van jouw drie Aziatische heren. Hiroshi Inagaki zal ongetwijfeld prachtige films gemaakt hebben, maar hij komt never-nooit-niet in de top 16 dit jaar en het is praktisch onmogelijk voor hem om door de eerste ronde te komen. Hij wordt dan overbodige balast die de boel ophoud en daar doe je hem toch ook geen eer mee, of wel?

Ik voel me een slecht filmliefhebber als ik hier dit soort argumenten naar voren haal, want ik gun onbekende regisseurs graag een plek in de spotlichten. Maar het moet niet ten koste gaan van de speelbaarheid van een spel.

Iemand als Cheh Chang heeft hier 65 films op de site staan, maar toch is de man gezien het geringe aantal stemmen nog onbekend bij de meesten hier. Maar dat is toch geen reden om zo iemand uit de lijst te halen.

Jawel, dat is het wel, om bovengenoemde redenen. Veel regisseurs uit de jaren '20 en '30 waren zeer productief en maakte met gemak 50 films en meer, waarschijnlijk omdat productie toen sneller ging en ze zich minder met de montage en vooral promotie bemoeide. Toch zijn de meeste van die films samen met hun regisseurs vergeten. Het aantal films die iemand gemaakt heeft doet er weinig toe.

Promotie voor totaal onbekende regisseurs is mooi, maar een knock-out is er niet geschikt voor.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Die argumenten had ik al verwacht, en je hebt natuurlijk ook wel gelijk.

En eigenlijk zou je het aantal deelnemers zelfs kunnen beperken tot 64 of 32. De meesten zijn toch maar opvulling en je weet al sowieso welke namen er ver gaan geraken.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat klopt, maar iedere knock-out bevat meestal toch een paar verrassingen en die houden het toch interessant om het ieder jaar opnieuw te spelen. Daarbij is een uitgebreid, kleurrijk aanbod uit alle uithoeken van de filmindustrie wel het leukst. Alleen maar al de Lynchen, Kubricks en Hitcocks toevoegen is weer het aller uiterste van mijn argument.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Toch zijn de meeste van die films samen met hun regisseurs vergeten.

Superbekend bij het grote, westerse publiek zijn ze niet, maar vergeten al helemaal niet. Vraag een willekeurige persoon 3 films van Hitchcock en de meesten zullen niet verder komen dan heel misschien een Psycho of The Birds. En bij een Howard Hawks (wie?) of een D.W. Griffith gaat er bij bijna niemand een belletje rinkelen. Uiteindelijk is dit gewoon het lot van iedere regisseur (alsmede acteur, film, ...).

Persoonlijk vind ik dat men bij ko's gerust verder mag kijken dan je neus lang is i.p.v. jezelf te beperken tot gevestigde namen in het Westen, die bij het grote publiek en regisseurs met een grote fanbasis op MM.

Onbekendheid bij het 'grote' publiek, alsmede dat de 'uitslag' al een beetje vaststaat is voor mij nooit een reden om bij voorbaat nee te zeggen (zoals Nomak al zegt, dan kunnen we ons beter beperken tot 64 of 32 namen); ook al gaat een ko dan langzamer. Een 12-uur regel compenseert dit weer en houdt de vaart er een beetje in.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

512 regisseurs lijkt mij een beetje veel. De 12-uur regel zou voor uitzonderingen moeten gelden, niet voor een kwart van de battles. Cheh Chang en Yuen Chor toevoegen is grappig, maar dat zijn namen die gezien de deelnemers hier nooit aan 5 stemmen komen. Zie dan ook niet in wat ze bijdragen.

384 is verder wel leuk, maar daar heb je weer vaak het honden/been verhaal. Helemaal eerlijk is dat ook niet. Wat ik op zich met de posters van plan was (indien de 512 niet werd gehaald) was om de 128 titels die bij de vorige KO de eerste ronde wisten te overleven standaard te plaatsen. De overgebleven 128 plaatsen zouden gevuld kunnen worden via een voor-KO (256 overbleven namen). Misschien een ideetje voor de regisseursKO?

En 5 stemmen in de eerste ronde. Aan KOs die vastlopen heeft niemand wat aan.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Onderhond schreef:

Wat ik op zich met de posters van plan was (indien de 512 niet werd gehaald) was om de 128 titels die bij de vorige KO de eerste ronde wisten te overleven standaard te plaatsen.

Lijkt me een goed idee, maar zo'n voor-KO lijkt me ook niet nodig. Verder kunnen we toch opnieuw nomineren? Vind ik altijd wel fijn, want hoeveel meer jaren je met dezelfde lijst werkt, des te groter het aantal regisseurs dat de KO eigenlijk alleen maar verstopt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Legan schreef:

(quote)
Superbekend bij het grote, westerse publiek zijn ze niet, maar vergeten al helemaal niet. Vraag een willekeurige persoon 3 films van Hitchcock en de meesten zullen niet verder komen dan heel misschien een Psycho of The Birds. En bij een Howard Hawks (wie?) of een D.W. Griffith gaat er bij bijna niemand een belletje rinkelen. Uiteindelijk is dit gewoon het lot van iedere regisseur (alsmede acteur, film, ...).

Persoonlijk vind ik dat men bij ko's gerust verder mag kijken dan je neus lang is i.p.v. jezelf te beperken tot gevestigde namen in het Westen, die bij het grote publiek en regisseurs met een grote fanbasis op MM.

Onbekendheid bij het 'grote' publiek, alsmede dat de 'uitslag' al een beetje vaststaat is voor mij nooit een reden om bij voorbaat nee te zeggen (zoals Nomak al zegt, dan kunnen we ons beter beperken tot 64 of 32 namen); ook al gaat een ko dan langzamer. Een 12-uur regel compenseert dit weer en houdt de vaart er een beetje in.

Je begrijpt me totaal verkeerd. De regisseurs die ik bedoelde als vergeten zijn ook gewoon op MovieMeter praktisch vergeten. Ik heb het echt niet over de Howards Hawks of D.W. Griffiths, die gewoon mee moeten doen met de k.o. Ik heb het over superobscure regisseurs die steevast formulewerk afleverde zonder een auteurshandtekening, maar die nooit een film hebben gemaakt die echt in het collectieve geheugen zijn blijven hangen. Het viel mij op dat veel oude regisseurs ten opzichte van tegenwoordig erg productief waren, maar veel van die namen zijn niet vergeten. Hawks en Griffith zijn niet bepaald vergeten, in ieder geval niet binnen de filmwereld.

Ik wil dan ook absoluut geen kleine lijst hebben of mezelf beperken, maar zomaar iedere regisseur toelaten werkt ook averechts. Je kunt uit alle hoeken wel wat grote namen pakken die deel mogen nemen aan de k.o., maar ga je voor de werkelijk obscure namen dan valt de k.o. stil.

Verder moeten we nu even de knoop doorhakken over wie er toegelaten gaan worden. Persoonlijk ben ik het niet met Knisper eens dat we helemaal opnieuw moeten beginnen met een lijst, vooral omdat sowieso 90% (wellicht zelfs meer) dan toch gewoon weer opnieuw meedoet en het tijdverspilling is om van voor af aan te beginnen. Daarbij werd er ieder jaar al aan die lijst geschaaft en hij ziet er vrij compleet uit, met allemaal regisseurs die op de een of andere manier hun plekje verdient hebben. Ik ben voor uitbreiding, al zou ik nooit verder gaan dan 512, maar hoeft 512 ook niet per se bereikt te worden.

Of we dan battles doen met drie lotingen of werken met een voorronde laat ik aan de organisator over om te bepalen. Het heeft beide zijn voor- en nadelen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.