• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.775 acteurs
  • 199.218 gebruikers
  • 9.385.677 stemmen

Vote for favorite scene-game

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

8-8

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nog zo'n scène die ik zelf had willen posten. Moeilijk, maar die Attica-scène maakte meer indruk op mij.

8-9

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Reinbo schreef:

Ben idd erg benieuwd of men het in 2067 nog steeds over dat schrikmoment in Se7en heeft....

Gezien Se7en door zeer velen als de beste film in zijn soort beschauwd wordt, en bijna iedereen Se7en in zijn top 10 films van de jaren 90 heeft, bestaat inderdaad de kans dat ze hem niet zo snel vergeten, en dat daarvan afleidend beweerd kan worden dat die scene zeker niet vergeten zal worden.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

9-9

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

(quote)

Gezien Se7en door zeer velen als de beste film in zijn soort beschauwd wordt, en bijna iedereen Se7en in zijn top 10 films van de jaren 90 heeft, bestaat inderdaad de kans dat ze hem niet zo snel vergeten, en dat daarvan afleidend beweerd kan worden dat die scene zeker niet vergeten zal worden.

Dat wil nog niet zeggen dat dat schrikmoment ook maar enigsinds in de buurt zal komen van de legendarische status van de eindscene uit King Kong. Bovendien heeft de legendarische status van King kong alles met die eindscene te maken terwijl de populariteit van Se7ven nu niet bepaald komt door dat ene schrikeffect.....,maar we zullen zien....

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik vond die scène uit Se7en lang niet de beste uit die film. Dat was niet de reden waarom ik die film goed vond. Bij King Kong was het gevecht op het dak juist een hoogtepunt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rik Cremers

• 1439 berichten
  • 3121 stemmen

9-10

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ik vind die scene van King Kong wel leuk, maar om het als echt groote scene uit de geschiedenis te beschouwen blijf ik toch moeite houden. Hij is namelijk niet zo heel bijzoner. En voornamelijk zo beroemd geworden omdat het er zo spectaculair uitzag voor die tijd. Als King Kong nooit gemaakt was tot 2005, met exact hetzelfde script en qualiteit, had deze scene binnen 2 tellen in de vergetenheid geraakt, hoe mooi die scene dan ook gemaakt had geweest. Naast de special effects is de toegevoerde dramatische waarde niet bijzonder groot.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Ik vind die scene van King Kong wel leuk, maar om het als echt groote scene uit de geschiedenis te beschouwen blijf ik toch moeite houden. Hij is namelijk niet zo heel bijzoner. En voornamelijk zo beroemd geworden omdat het er zo spectaculair uitzag voor die tijd. Als King Kong nooit gemaakt was tot 2005, met exact hetzelfde script en qualiteit, had deze scene binnen 2 tellen in de vergetenheid geraakt, hoe mooi die scene dan ook gemaakt had geweest. Naast de special effects is de toegevoerde dramatische waarde niet bijzonder groot.

Brrrrrr. wat een onzin! In 1989 (en alle andere jaartallen) was King Kong net zo beroemd/berucht als nu en daar heeft de remake helemaal niets, niets, niets mee te maken..... (Als hij binnen 2 tellen in vergetelheid geraakt was hoe komen ze er dan op om er voor de 2e keer een remake van te maken )

Sterker nog, objectief gezien is de eindscene van King Kong waarschijnlijk de allerallerbekendste scene die er is!

(King Kong op de Empire Statebuilding, wie kent het niet)

Noem mij maar een andere scene die al meer dan 60 jaar oud is waarvan iedereen weet waar je het over hebt.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Je hebt volgens mij slechts de helft gelezen van wat ik heb geschreven. Probeer het nog eens.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Reinbo schreef:

Noem mij maar een andere scene die al meer dan 60 jaar oud is waarvan iedereen weet waar je het over hebt.

"Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand."

Als ik de stiefmoeder, de dood of het weer tot leven komen van Sneeuwwitje noem, weet ik ook iedereen waar ik het over heb.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Je hebt volgens mij slechts de helft gelezen van wat ik heb geschreven. Probeer het nog eens.

Ik zie nu idd dat je niet op de remake doelt, maar dan nog ben ik het volslagen met je oneens. de scene op het Empire Statebuilding is niet alleen spectaculair, maar ook hartverscheurend.

@ Koenr. Idd zeer bekende scene (maar heeft misschien meer met het originele sprookje te maken), zelf kan ik nog de douche scene van Psycho noemen, maar dan houdt het wel een beetje op.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

Het tot leven wekken van Frankenstein ? Denk ook dat dat soort scenes meer de tijd overleefd hebben door remakes, tekenfilm en zelfs videospelletjes. Ik kén de scene uit King Kong wel, maar heb ze nooit gezien.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De King Kong scène komt ook voor in remakes, tekenfilms en videospelletjes.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

Da's mijn punt ja

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ow, ik had je tekst verkeerd begrepen. Dus als ze de scène van Se7en ook maar vaak in remakes, tekenfilms en games stoppen krijgt die ook een klassieke status. We wachten af of dat gaat gebeuren

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Die scene in tekenfilms ja Al die peuters krijgen een trauma

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

het staat dus 9-9. Nog stemmers?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nee, het is al 9-10

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

anyone?

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

10-10

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Die stem telt niet meer, het is al afgelopen bij Rick Cremers. Er is hier geen 2 punten verschil regel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

OK da's waar...

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

dan zal ik het nog eens proberen:

(afbeelding)

Dog Day Afternoon

(afbeelding)

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

één van de geniaalste scenes ooit in mijn ogen.

0-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-1 Attica! (Misschien moet je er even bijzetten dat die andere scene uit Garden State komt.)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

2-1

Leno

• 5921 berichten
  • 4409 stemmen

3-1

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3572 stemmen

Oef ! De kogel is door de kerk

4-1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.