- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vote for favorite scene-game
Vote for favorite scene-game
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nog zo'n scène die ik zelf had willen posten. Moeilijk, maar die Attica-scène maakte meer indruk op mij.
8-9
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Ben idd erg benieuwd of men het in 2067 nog steeds over dat schrikmoment in Se7en heeft....
Gezien Se7en door zeer velen als de beste film in zijn soort beschauwd wordt, en bijna iedereen Se7en in zijn top 10 films van de jaren 90 heeft, bestaat inderdaad de kans dat ze hem niet zo snel vergeten, en dat daarvan afleidend beweerd kan worden dat die scene zeker niet vergeten zal worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gezien Se7en door zeer velen als de beste film in zijn soort beschauwd wordt, en bijna iedereen Se7en in zijn top 10 films van de jaren 90 heeft, bestaat inderdaad de kans dat ze hem niet zo snel vergeten, en dat daarvan afleidend beweerd kan worden dat die scene zeker niet vergeten zal worden.
Dat wil nog niet zeggen dat dat schrikmoment ook maar enigsinds in de buurt zal komen van de legendarische status van de eindscene uit King Kong. Bovendien heeft de legendarische status van King kong alles met die eindscene te maken terwijl de populariteit van Se7ven nu niet bepaald komt door dat ene schrikeffect.....,maar we zullen zien....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vond die scène uit Se7en lang niet de beste uit die film. Dat was niet de reden waarom ik die film goed vond. Bij King Kong was het gevecht op het dak juist een hoogtepunt.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Ik vind die scene van King Kong wel leuk, maar om het als echt groote scene uit de geschiedenis te beschouwen blijf ik toch moeite houden. Hij is namelijk niet zo heel bijzoner. En voornamelijk zo beroemd geworden omdat het er zo spectaculair uitzag voor die tijd. Als King Kong nooit gemaakt was tot 2005, met exact hetzelfde script en qualiteit, had deze scene binnen 2 tellen in de vergetenheid geraakt, hoe mooi die scene dan ook gemaakt had geweest. Naast de special effects is de toegevoerde dramatische waarde niet bijzonder groot.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind die scene van King Kong wel leuk, maar om het als echt groote scene uit de geschiedenis te beschouwen blijf ik toch moeite houden. Hij is namelijk niet zo heel bijzoner. En voornamelijk zo beroemd geworden omdat het er zo spectaculair uitzag voor die tijd. Als King Kong nooit gemaakt was tot 2005, met exact hetzelfde script en qualiteit, had deze scene binnen 2 tellen in de vergetenheid geraakt, hoe mooi die scene dan ook gemaakt had geweest. Naast de special effects is de toegevoerde dramatische waarde niet bijzonder groot.
Brrrrrr. wat een onzin! In 1989 (en alle andere jaartallen) was King Kong net zo beroemd/berucht als nu en daar heeft de remake helemaal niets, niets, niets mee te maken..... (Als hij binnen 2 tellen in vergetelheid geraakt was hoe komen ze er dan op om er voor de 2e keer een remake van te maken
)
Sterker nog, objectief gezien is de eindscene van King Kong waarschijnlijk de allerallerbekendste scene die er is!
(King Kong op de Empire Statebuilding, wie kent het niet)
Noem mij maar een andere scene die al meer dan 60 jaar oud is waarvan iedereen weet waar je het over hebt.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Je hebt volgens mij slechts de helft gelezen van wat ik heb geschreven. Probeer het nog eens.
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Noem mij maar een andere scene die al meer dan 60 jaar oud is waarvan iedereen weet waar je het over hebt.
"Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand."
Als ik de stiefmoeder, de dood of het weer tot leven komen van Sneeuwwitje noem, weet ik ook iedereen waar ik het over heb.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je hebt volgens mij slechts de helft gelezen van wat ik heb geschreven. Probeer het nog eens.
Ik zie nu idd dat je niet op de remake doelt, maar dan nog ben ik het volslagen met je oneens. de scene op het Empire Statebuilding is niet alleen spectaculair, maar ook hartverscheurend.
@ Koenr. Idd zeer bekende scene (maar heeft misschien meer met het originele sprookje te maken), zelf kan ik nog de douche scene van Psycho noemen, maar dan houdt het wel een beetje op.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12868 stemmen
Het tot leven wekken van Frankenstein ? Denk ook dat dat soort scenes meer de tijd overleefd hebben door remakes, tekenfilm en zelfs videospelletjes. Ik kén de scene uit King Kong wel, maar heb ze nooit gezien.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De King Kong scène komt ook voor in remakes, tekenfilms en videospelletjes.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ow, ik had je tekst verkeerd begrepen. Dus als ze de scène van Se7en ook maar vaak in remakes, tekenfilms en games stoppen krijgt die ook een klassieke status. We wachten af of dat gaat gebeuren 
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Die scene in tekenfilms ja
Al die peuters krijgen een trauma 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
het staat dus 9-9. Nog stemmers?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Die stem telt niet meer, het is al afgelopen bij Rick Cremers. Er is hier geen 2 punten verschil regel.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
dan zal ik het nog eens proberen:

Dog Day Afternoon

donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
één van de geniaalste scenes ooit in mijn ogen.
0-1
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1-1 Attica! (Misschien moet je er even bijzetten dat die andere scene uit Garden State komt.)
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3572 stemmen
Oef ! De kogel is door de kerk 
4-1