• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.349 stemmen

Knock-out: Komedie

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Een komiek is eigenlijk iemand die het toch van komische rollen moet hebben (wat niet wil zeggen dat ze geen serieuze rollen mogen spelen). Zelf ken ik Charlie Sheen alleen als komiek. Al is de grens tussen komiek en iemand die grappige rollen speelt nog best lasti te leggen.

Ik heb die bovengenoemde acteurs er niet uitgelaten vanwege de oneerlijke concurrentie, maar meer omdat ze toch beter thuishoren tussen de 'serieuze' acteurs. Ik ga er verder niet meer over doordiscussiëren, want over veel van hun heb ik al genoeg getwijfelt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Zelf ken ik Charlie Sheen alleen als komiek.

Niet een erg objectieve selectiemethode mag ik wel stellen...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bij de meeste namen heb ik IMDB er even bij genomen. Bij hem ook en zag voornamelijk komedies. Natuurlijk veel Platoon mij op, maar bij bijna elke komiek vind je wel ergens een serieuze rol. Ik kan na al die pagina's met discussies toch niet echt zeggen dat er maar wat raak geselecteerd is. Maar als je wilt dat ik Charlie Sheen eruit gooi voor Robert 'Taxi Driver' De Niro moet je dat gewoon zeggen.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Misschien kun je bij alle acteurs een linkje maken naar de komedies die zij gemaakt hebben. Voorbeeld:

Charlie Sheen

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Lijkt me wat overbodig, maar ik zal er over nadenken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Yekezzez schreef:

Misschien kun je bij alle acteurs een linkje maken naar de komedies die zij gemaakt hebben. Voorbeeld:

Charlie Sheen

Dan heeft deNiro er dus meer....

http://www.imdb.com/name/nm0000134/filmogenre

En ja, ik zou CS direct inruilen voor DeNiro!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

DeNiro is ook al wat jaartjes ouder van Sheen. Bij Sheen denk ik ook meteen aan zijn komische rollen, bij DeNiro niet. Bovendien staat hij er ook nog regelmatig alleen als producer bij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

DeNiro is ook al wat jaartjes ouder van Sheen. Bij Sheen denk ik ook meteen aan zijn komische rollen, bij DeNiro niet. Bovendien staat hij er ook nog regelmatig alleen als producer bij.

Komt hij (DeNiro) nog steeds op meer komedies uit. Maar goed, als jullie zoveel meer om Sheen moeten lachen dan om DeNiro......prima ik geef op.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Op 27 als ik goed tel. Sheen op 28. Zou DeNiro ook best in die lijst willen zien hoor, vind m erg goed in bijvoorbeeld Meet the Parents maar ik zou ook sneller voor Sheen kiezen als het moest.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Making 'Scary Movie 3' (2004) (V) [Actor]

She's So Lovely (1997) [Special Thanks]

"I Love the '80s Strikes Back" (2003) (mini) [Actor] Charlie Sheen .... Himself

Als je die 3 meetelt wel....

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Probleem lijkt me dat wanneer je een DeNiro toevoegt iedereen voor hem gaat stemmen, alleen niet op basis van zijn komische rollen.

Een finale DeNiro - Spacey zou hier echt niet passen, dus wat mij betreft laat je hem er beter uit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Probleem lijkt me dat wanneer je een DeNiro toevoegt iedereen voor hem gaat stemmen, alleen niet op basis van zijn komische rollen.

Een finale DeNiro - Spacey zou hier echt niet passen, dus wat mij betreft laat je hem er beter uit.

Een soort van verknipte zelfcensuur toepassen om te voorkomen dat twee brilliante (komedie) acteurs in de finale komen. Bovendien een onderschatting van het publiek lijkt me.

Ik geloof dat ik deze thread aan mij voorbij laat gaan.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Bye

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Doei

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Een soort van verknipte zelfcensuur toepassen om te voorkomen dat twee brilliante (komedie) acteurs in de finale komen. Bovendien een onderschatting van het publiek lijkt me.

Ik geloof dat ik deze thread aan mij voorbij laat gaan.

Een beetje kinderachtig lijkt me om niet mee te doen omdat Robert De Niro niet mee doet en Charlie Sheen wel. Ik kan best lachen om De Niro in Brazil en Meet the Parents, maar om Sheen eruit te gooien voor De Niro vind ik toch vreemd. Vooral omdat iedereen hier Sheen als komiek ziet. Als De Niro en Spacey zoveel voor je betekenen wil ik hoogstens André van Duin, Freek de Jonge of Alex van Warmerdam (die me alledrie iets te onbetekend lijken voor de filmwereld; qua komedie dan, ik twijfel niet aan Alex' kunnen als regisseur). Graag of niet?

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Alex van Warmerdam is als acteur in zijn films ook bekend genoeg lijkt me.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ja, je hebt gelijk. Maar ik bekeek André van Duin's filmografie op IMDB eens en stuit op een bedroevend aantal films die hier ook nog eens allemaal onvoldoende scoren! Zelfs 1 in de flop 100. Freek de Jonge komt ook niet echt denderent door de IMDB-proef. Dus om die paar mensen die De Niro en Spacey komedianten vinden een plezier te doen zal ik ze nog omwisselen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Een beetje laat misschien, maar jullie zijn Benoit Poelvoorde vergeten . Doe ermee wat je wilt, maar hij is een van de grootste komische talenten in de Belgische cinema.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Ik heb alleen Le Vélo de Ghislain Lambert van hem gezien maar hij speelt daarin subliem

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Freud schreef:

Een beetje laat misschien, maar jullie zijn Benoit Poelvoorde vergeten . Doe ermee wat je wilt, maar hij is een van de grootste komische talenten in de Belgische cinema.

Nooit van gehoord, en ook van zijn films niet. Zou best goed kunnen zijn, maar ik denk niet dat hij het al te ver zal schoppen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Freud schreef:

Inderdaad wat laat. Het spel is eigenlijk al af. Een naam switchen is nog mogelijk (deed ik ook bij Spacey en De Niro), maar ik zou niet weten welke ik moet vervangen. Een American Pie-achtige acteur/ actrice liefst.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Nooit van gehoord, en ook van zijn films niet. Zou best goed kunnen zijn, maar ik denk niet dat hij het al te ver zal schoppen.

Je zult wel gelijk hebben, maar deze film is toch niet de eerste de beste lijkt me.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Graag of niet?

Graag!, maar doe het niet alleen omdat ik het wil, doe het omdat ze een hoop komische rollen hebben gespeeld. En laten we hoepen dat de mm-ers snappen dat ze hier louter op basis van hun kwaliteieten als komiek op ze moeten stemmen en niet omdat ze in The Godfather spelen of zo.

PS Beide zijn niet mijn persoonlijke eindfavoriten.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik heb ze er al in zitten nu. En ik ga er uiteraard van uit dat mensen op komische prestaties stemmen. Met een titel als: knock-out: komieken moet dat wel te doen zijn, maar ik zal van te voren een soort van waarschuwingsberichtje plaatsen. Een nadeel van de toevoeging van deze twee acteurs is dat ze op de plaatsen staan waar eerst André van Duin en Freek de Jonge stonden. Dit levert gelijk een titanenstrijd van Billy Crystal tegen De Niro in de eeste ronde op.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Denk dat Benoit het best ver kan schoppen . Lang geleden dat ik nog 'hardop' heb moeten lachen door toedoen van een film.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Oké, Benoit mag Turturro's plaats hebben, maar nu hoop ik dat niemand meer suggesties plaatst want de lijst is vol.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Oké, Benoit mag Turturro's plaats hebben, maar nu hoop ik dat niemand meer suggesties plaatst want de lijst is vol.

Benoit mag de plek van The JESUS hebben. Benoit mag nog niet eens Turturro's schoenveters vastmaken.

Sorry dat ik zeur, maar gooi dan Sanda Bullock of zo eruit, die is toch volslagen kansloos.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ik mag Bullock wel, kun je beter een onbekend iemand doen zoals:

Dave Chapelle (die overigens zo gespeld moet worden: Dave Chappelle).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

idd volslagen onbekend

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.