- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie
Knock-out: Komedie
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Die zeker inderdaad. Droogkloteriger als Elwes kom je ze niet tegen
. In Wish You Were Dead is hij hilarisch.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
JOEY ADAMS (kan erin, o.a. mallrats en big daddy)
JASON MEWES (100% zeker in hij is van o.a. Clerks, Dogma, Mallrats, Jay (hij is Jay) & Silent Bob strike back)
KEVIN SMITH (hij is Silent Bob in zijn eigen films, zegt genoeg voor wie ze kent 100% erin)
JON STEWART
Steve Guttenberg (o.a. police academy)
Robert Hays (o.a. Airplane)
Lloyd Bridges (mag natuurlijk niet ontbreken gezien veel zeer goede komsiche rollen)
Rick Moranis (natuurlijk, bijna vergeten uit al die Honey i blew up / shrunk enz the kids)
P.s. Cameron Diaz is geen twijfelgeval, op een enkele uitzondering na heeft ze alleen komedies of uiters luchtige films gedaan.
Voeg die toe, en dan kan je acteurs als Pitt, De Niro, Spacey, Travolta, Depp, Clooney en vooral Hoffman (die totaal niet grappig is) vervallen ivm oneerlijke concurentie.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Eventueel die Macully Calkin of hoe je dat joch ook noemt, die heeft ook alleen maar komische rollen gespeeld.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
misschien kan optimus prime er nog bij in 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Eventueel die Macully Calkin of hoe je dat joch ook noemt, die heeft ook alleen maar komische rollen gespeeld.
In The Good Son was hij niet bepaald grappig hoor 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Oh kan wel, die film heb ik niet gezien. Maar ik denk dat in ieder gevel het meerendeel van zijn films komedies waren.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jon Stewart komt er niet in omdat hij een wel erg magere filmografie op IMDB heeft. Maar 13 films, waarvan een rol uncredited, een alleen in deleted scénes zit, en een overgroot deel bestaat uit vage rolnamen zoals pizza delivery. Lijkt me de moeite niet waard.
Robert Hays leek me ook de moeite niet waard. Optimus Prime negeer ik dood
Ook Culkin lijkt me in niks een komisch talent. Hij speelt in Home Alone gewoon een verbaast jochie, maar nergens echt komedie.
De rest heb ik wel erin gestopt. Ook Jack Nicholson en johnny Depp. Het mogen dan populaire karakteracteurs zijn, maar ze hebben toch een soort van humor in hun rollen waar de meeste komieken niet aan kunnen tippen. Ik zit nog een beetje in mijn maag gesplitst over Spacey. Hij heeft een groot komisch talent, zonder twijfel, maar zijn rollen zijn doorgaans vaak serieuzer. Pitt, Clooney, Travolta, Grant, Mason en Hoffman (ik vind dat hij wel grappig kan zijn, SuperSideSwipe, maar ik geef toe dat hij er niet thuis hoort) liggen er definitief uit.
Ik moet ook bekennen dat een wel heel groot aandeel van de acteurs die nu in de lijst staan uit tienerkomedies komen. Ik geef toe er zelf niet zo van te houden, maar vraag me af of het zwaartepunt daar niet te veel is komen liggen. Maar het zij zo.
Hier de volledige lijst van 128 komieken:
1. Adam Sandler
2. Alan Alda
3. Alex van Warmerdam
4. Alyson Hannigan
5. André van Duin
6. Ben Stiller
7. Bernie Mac
8. Bette Midler
9. Bill Murray
10. Billy Cristal
11. Bob Goldwaith
12. Bob Hope
13. Bourvil
14. Buster keaton
15. Cameron Diaz
16. Cary Elwes
17. Cedric the Entertainer
18. Charlie Chaplin
19. Charlie Sheen
20. Cheech Marin
21. Chevy Chase
22. Chico Mark
23. Chris Farley
24. Chris Rock
25. Chris Tucker
26. Christpher Lloyd
27. Damon Wayans
28. Dan Akroyd
29. Dana Carvey
30. Danny De Vito
31. Dave Chapelle
32. David Spade
33. Denis Leary
34. Drew Barrymore
35. Eddy Murphy
36. Eric Idle
37. Eugene Levy
38. Fernandel
39. Freek de Jonge
40. Gene Wilder
41. George Burns
42. George Carlin
43. George Wendt
44. Graham Chapman
45. Groucho Mark
46. Harland Williams
47. Harold Lloyd
48. Harpo Marx
49. Jack Lemmon
50. Jack Nicholson
51. Jackie Chan
52. Jacques Tati
53. James Belushi
54. Jamie Kennedy
55. Jason Biggs
56. Jason Lee
57. Jason Mewes
58. Jeff Daniels
59. Jerry Lewis
60. Jim Carry
61. Jim Varney
62. Joey Adams
63. John Belushi
64. John Candy
65. John Cleese
66. John Goodman
67. John Lovitz
68. John Turturro
69. Johnny Depp
70. Kelsy Grammer
71. Kevin Kline
72. Kevin Smith
73. Leslie Nielsen
74. Lloyd Bridges
75. Louis de Funès
76. Lucille Ball
77. Marlon Wayans
78. Martin Lawrence
79. Matt Stone
80. Matthew Perry
81. Meg Ryan
82. Mel Brooks
83. Michael Palin
84. Mike Myers
85. Nelly Freida
86. Oliver Hardy
87. Oliver Platt
88. Owen Wilson
89. Pauly Shore
90. Pee Wee herman
91. Peter Sellers
92. Piere Richard
93. Richard Pryor
94. Rick Moranis
95. Rob Schneider
96. Roberto Benigni
97. Robin Williams
98. Rowan Atkinson
99. Sandra Bullock
100. Sarah Jessica Parker
101. Sean William Scott
102. Seth Green
103. Shawn Wayans
104. Shelley Long
105. Stan Laurel
106. Stephen Root
107. Steve Buscemi
108. Steve Carell
109. Steve Guttenburg
110. Steve Martin
111. Takeshi Kitano
112. Tara Reid
113. Terry Gilliam
114. Terry Jones
115. Tom Green
116. Tom Hanks
117. Tom Selleck
118. Tommy Chong
119. Trey Parker
120. Urbanus
121. Vince Vaughn
122. W.C. Fields
123. Walter Matthau
124. Whoopy Goldberg
125. Will Ferell
126. Will Smith
127. Woody Allen
128. Zeppo Marx
Als er nog enig commentaar is, moet je het nu zeggen, want ik ga ze indelen voor het spel.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Lijst ziet er wel goed uit, ik maak me alleen zorgen om die twee overgebleven topacteurs, nicholson en Depp. Maar hopen dat mensen ze om hun komisch talent zullen beoordelen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Uiteraard , mensen die One Flew .. hebben gezien zullen dat sowieso wel doen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Lijst ziet er wel goed uit, ik maak me alleen zorgen om die twee overgebleven topacteurs, nicholson en Depp. Maar hopen dat mensen ze om hun komisch talent zullen beoordelen.
Ja, ik maak me er aan de ene kant ook zorgen om, aan de andere kant kun je wel heel erg om ze lachen. Ik post denk ik aan het begin van het spel nog even een extra verzoek om bewust te stemmen op komisch acteerwerk.
Ik ga nu beginnen met mixen. Ik weet alleen niet of ik hem morgen (vandaag red ik niet meer) online moet zetten of niet? Er zijn nu al twee knock-outs aan de gang en een derde is misschien iets teveel van het goede. Misschien kunnen we beter wachten tot er een klaar is?
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Jack Nicholson is als komiek ook briljant!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het spel is klaar voor gebruik. Zal ik 'm nu online zetten of wachten tot een van de twee huidige knock-outs afgelopen is?
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
als ik jou was zou ik nog even wachten, dan kunnen we nog even door met deze knock-out
en dus vervelen we ons een hele tijd niet 
Maar dat is mijn mening natuurlijk
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Spacey: American beauty, K-Pax, Big Kahuna, The Ref, See no evil hear no Evil, Swimming with the sharks...om er nog een paar te noemen.....
Robert De Niro: King of Comedy, Meet the parents, Midnight run, Hi Mom, Brazil, Mad dog and Glory, Wag the dog, Analyze This/That...je gaat hem toch niet kwalijk nemen dat hij in z'n andere rollen nog beter is....
Niet
En Sandra Speed Bullock, Tom Magnum Selleck en Charley Platoon Sheen wel

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Daar hebben we het nu al vaker over gehad. Ik heb het spel klaarliggen en ga het nu niet meer veranderen.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Ik denk dat je dan toch het hele repetoir van Sheen niet kent als je twijfelt over zijn deelname hier.
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
10. Billy Cristal
11. Bob Goldwaith
60. Jim Carry
124. Whoopy Goldberg
Hardleers mannetje hoor 
10. Billy Crystal
11. Bob Goldthwait
60. Jim Carrey
124. Whoopi Goldberg
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
en:
5. Groucho MarX
70. KelsEy Grammer
90. Pee Wee Herman (Hoofdletter H)
92. PierRe Richard
125. Will FerRell
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik had een groot deel tijdens het spel al verbeterd, maar bedankt voor de andere correcties.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
wat mij betreft horen Bill Murray, Jack Lemmon, John Turturro en Tom Hanks ook wel onder het kopje 'topacteurs'...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je dan toch het hele repetoir van Sheen niet kent als je twijfelt over zijn deelname hier.
Misschien ken ik zijn gehele repetoir juist wel? Bij zijn eerste 10 films zit geen enkele komedie (muv zijn 10 seconden rol in Ferris) Dus niet echt een komedie acteur van oorsprong. Bovendien heeft hij in veel meer niet komedies dan wel komedies gespeelt. En is hij zeer zeker een mindere komediant dat DeNiro en Spacey.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Met films als Hot Shots ! heeft Sheen de titel komediant wel verdiend vind ik.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Als óf de knock-out acteurs onder 35 jaar óf de leeuwen, beren en oscar knock out klaar is. Ik geloof niet dat beiden echt snel gaan dus het kan nog wel even duren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Met films als Hot Shots ! heeft Sheen de titel komediant wel verdiend vind ik.
Nou dan zou Spacey met American Beauty en De Niro met tal van komische rollen die titel toch ook welverdient moeten hebben.....
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Met het verschil dat vrijwel niemand Charlie (danwel Charles) Sheen serieus neemt in een serieuze rol.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is gek, ik heb net het omgekeerde, maar ben dan ook opgegroeid met CS als serieus acteur. (Platoon, Young Guns, Wall Street).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voeg die toe, en dan kan je acteurs als Pitt, De Niro, Spacey, Travolta, Depp, Clooney en vooral Hoffman (die totaal niet grappig is) vervallen ivm oneerlijke concurentie.
Wat is er oneerlijke concurrentie aan? Het feit dat ze goed kunnen acteren? Tja, dat is natuurlijk een zeer kwalijke eigenschap voor een komiek!