• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.379 stemmen

Knock-out: Komedie

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

salvatore schreef:

charlie sheen

cary elwes

Die zeker inderdaad. Droogkloteriger als Elwes kom je ze niet tegen . In Wish You Were Dead is hij hilarisch.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

JOEY ADAMS (kan erin, o.a. mallrats en big daddy)

JASON MEWES (100% zeker in hij is van o.a. Clerks, Dogma, Mallrats, Jay (hij is Jay) & Silent Bob strike back)

KEVIN SMITH (hij is Silent Bob in zijn eigen films, zegt genoeg voor wie ze kent 100% erin)

JON STEWART

Steve Guttenberg (o.a. police academy)

Robert Hays (o.a. Airplane)

Lloyd Bridges (mag natuurlijk niet ontbreken gezien veel zeer goede komsiche rollen)

Rick Moranis (natuurlijk, bijna vergeten uit al die Honey i blew up / shrunk enz the kids)

P.s. Cameron Diaz is geen twijfelgeval, op een enkele uitzondering na heeft ze alleen komedies of uiters luchtige films gedaan.

Voeg die toe, en dan kan je acteurs als Pitt, De Niro, Spacey, Travolta, Depp, Clooney en vooral Hoffman (die totaal niet grappig is) vervallen ivm oneerlijke concurentie.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Eventueel die Macully Calkin of hoe je dat joch ook noemt, die heeft ook alleen maar komische rollen gespeeld.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

misschien kan optimus prime er nog bij in

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Eventueel die Macully Calkin of hoe je dat joch ook noemt, die heeft ook alleen maar komische rollen gespeeld.

In The Good Son was hij niet bepaald grappig hoor

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Oh kan wel, die film heb ik niet gezien. Maar ik denk dat in ieder gevel het meerendeel van zijn films komedies waren.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Jon Stewart komt er niet in omdat hij een wel erg magere filmografie op IMDB heeft. Maar 13 films, waarvan een rol uncredited, een alleen in deleted scénes zit, en een overgroot deel bestaat uit vage rolnamen zoals pizza delivery. Lijkt me de moeite niet waard.

Robert Hays leek me ook de moeite niet waard. Optimus Prime negeer ik dood Ook Culkin lijkt me in niks een komisch talent. Hij speelt in Home Alone gewoon een verbaast jochie, maar nergens echt komedie.

De rest heb ik wel erin gestopt. Ook Jack Nicholson en johnny Depp. Het mogen dan populaire karakteracteurs zijn, maar ze hebben toch een soort van humor in hun rollen waar de meeste komieken niet aan kunnen tippen. Ik zit nog een beetje in mijn maag gesplitst over Spacey. Hij heeft een groot komisch talent, zonder twijfel, maar zijn rollen zijn doorgaans vaak serieuzer. Pitt, Clooney, Travolta, Grant, Mason en Hoffman (ik vind dat hij wel grappig kan zijn, SuperSideSwipe, maar ik geef toe dat hij er niet thuis hoort) liggen er definitief uit.

Ik moet ook bekennen dat een wel heel groot aandeel van de acteurs die nu in de lijst staan uit tienerkomedies komen. Ik geef toe er zelf niet zo van te houden, maar vraag me af of het zwaartepunt daar niet te veel is komen liggen. Maar het zij zo.

Hier de volledige lijst van 128 komieken:

1. Adam Sandler

2. Alan Alda

3. Alex van Warmerdam

4. Alyson Hannigan

5. André van Duin

6. Ben Stiller

7. Bernie Mac

8. Bette Midler

9. Bill Murray

10. Billy Cristal

11. Bob Goldwaith

12. Bob Hope

13. Bourvil

14. Buster keaton

15. Cameron Diaz

16. Cary Elwes

17. Cedric the Entertainer

18. Charlie Chaplin

19. Charlie Sheen

20. Cheech Marin

21. Chevy Chase

22. Chico Mark

23. Chris Farley

24. Chris Rock

25. Chris Tucker

26. Christpher Lloyd

27. Damon Wayans

28. Dan Akroyd

29. Dana Carvey

30. Danny De Vito

31. Dave Chapelle

32. David Spade

33. Denis Leary

34. Drew Barrymore

35. Eddy Murphy

36. Eric Idle

37. Eugene Levy

38. Fernandel

39. Freek de Jonge

40. Gene Wilder

41. George Burns

42. George Carlin

43. George Wendt

44. Graham Chapman

45. Groucho Mark

46. Harland Williams

47. Harold Lloyd

48. Harpo Marx

49. Jack Lemmon

50. Jack Nicholson

51. Jackie Chan

52. Jacques Tati

53. James Belushi

54. Jamie Kennedy

55. Jason Biggs

56. Jason Lee

57. Jason Mewes

58. Jeff Daniels

59. Jerry Lewis

60. Jim Carry

61. Jim Varney

62. Joey Adams

63. John Belushi

64. John Candy

65. John Cleese

66. John Goodman

67. John Lovitz

68. John Turturro

69. Johnny Depp

70. Kelsy Grammer

71. Kevin Kline

72. Kevin Smith

73. Leslie Nielsen

74. Lloyd Bridges

75. Louis de Funès

76. Lucille Ball

77. Marlon Wayans

78. Martin Lawrence

79. Matt Stone

80. Matthew Perry

81. Meg Ryan

82. Mel Brooks

83. Michael Palin

84. Mike Myers

85. Nelly Freida

86. Oliver Hardy

87. Oliver Platt

88. Owen Wilson

89. Pauly Shore

90. Pee Wee herman

91. Peter Sellers

92. Piere Richard

93. Richard Pryor

94. Rick Moranis

95. Rob Schneider

96. Roberto Benigni

97. Robin Williams

98. Rowan Atkinson

99. Sandra Bullock

100. Sarah Jessica Parker

101. Sean William Scott

102. Seth Green

103. Shawn Wayans

104. Shelley Long

105. Stan Laurel

106. Stephen Root

107. Steve Buscemi

108. Steve Carell

109. Steve Guttenburg

110. Steve Martin

111. Takeshi Kitano

112. Tara Reid

113. Terry Gilliam

114. Terry Jones

115. Tom Green

116. Tom Hanks

117. Tom Selleck

118. Tommy Chong

119. Trey Parker

120. Urbanus

121. Vince Vaughn

122. W.C. Fields

123. Walter Matthau

124. Whoopy Goldberg

125. Will Ferell

126. Will Smith

127. Woody Allen

128. Zeppo Marx

Als er nog enig commentaar is, moet je het nu zeggen, want ik ga ze indelen voor het spel.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Lijst ziet er wel goed uit, ik maak me alleen zorgen om die twee overgebleven topacteurs, nicholson en Depp. Maar hopen dat mensen ze om hun komisch talent zullen beoordelen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Uiteraard , mensen die One Flew .. hebben gezien zullen dat sowieso wel doen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Lijst ziet er wel goed uit, ik maak me alleen zorgen om die twee overgebleven topacteurs, nicholson en Depp. Maar hopen dat mensen ze om hun komisch talent zullen beoordelen.

Ja, ik maak me er aan de ene kant ook zorgen om, aan de andere kant kun je wel heel erg om ze lachen. Ik post denk ik aan het begin van het spel nog even een extra verzoek om bewust te stemmen op komisch acteerwerk.

Ik ga nu beginnen met mixen. Ik weet alleen niet of ik hem morgen (vandaag red ik niet meer) online moet zetten of niet? Er zijn nu al twee knock-outs aan de gang en een derde is misschien iets teveel van het goede. Misschien kunnen we beter wachten tot er een klaar is?

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Jack Nicholson is als komiek ook briljant!

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Toch jammer van Schwarzie.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Het spel is klaar voor gebruik. Zal ik 'm nu online zetten of wachten tot een van de twee huidige knock-outs afgelopen is?

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

als ik jou was zou ik nog even wachten, dan kunnen we nog even door met deze knock-out en dus vervelen we ons een hele tijd niet

Maar dat is mijn mening natuurlijk

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Spacey: American beauty, K-Pax, Big Kahuna, The Ref, See no evil hear no Evil, Swimming with the sharks...om er nog een paar te noemen.....

Robert De Niro: King of Comedy, Meet the parents, Midnight run, Hi Mom, Brazil, Mad dog and Glory, Wag the dog, Analyze This/That...je gaat hem toch niet kwalijk nemen dat hij in z'n andere rollen nog beter is....

Niet

En Sandra Speed Bullock, Tom Magnum Selleck en Charley Platoon Sheen wel

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Daar hebben we het nu al vaker over gehad. Ik heb het spel klaarliggen en ga het nu niet meer veranderen.

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Ik denk dat je dan toch het hele repetoir van Sheen niet kent als je twijfelt over zijn deelname hier.

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

The One Ring schreef:

10. Billy Cristal

11. Bob Goldwaith

60. Jim Carry

124. Whoopy Goldberg

Hardleers mannetje hoor

10. Billy Crystal

11. Bob Goldthwait

60. Jim Carrey

124. Whoopi Goldberg

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

en:

5. Groucho MarX

70. KelsEy Grammer

90. Pee Wee Herman (Hoofdletter H)

92. PierRe Richard

125. Will FerRell

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik had een groot deel tijdens het spel al verbeterd, maar bedankt voor de andere correcties.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

wat mij betreft horen Bill Murray, Jack Lemmon, John Turturro en Tom Hanks ook wel onder het kopje 'topacteurs'...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Ik denk dat je dan toch het hele repetoir van Sheen niet kent als je twijfelt over zijn deelname hier.

Misschien ken ik zijn gehele repetoir juist wel? Bij zijn eerste 10 films zit geen enkele komedie (muv zijn 10 seconden rol in Ferris) Dus niet echt een komedie acteur van oorsprong. Bovendien heeft hij in veel meer niet komedies dan wel komedies gespeelt. En is hij zeer zeker een mindere komediant dat DeNiro en Spacey.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Met films als Hot Shots ! heeft Sheen de titel komediant wel verdiend vind ik.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Vergeet z'n rol in Spin City niet.

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

Wanneer begint het hier?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Als óf de knock-out acteurs onder 35 jaar óf de leeuwen, beren en oscar knock out klaar is. Ik geloof niet dat beiden echt snel gaan dus het kan nog wel even duren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Met films als Hot Shots ! heeft Sheen de titel komediant wel verdiend vind ik.

Nou dan zou Spacey met American Beauty en De Niro met tal van komische rollen die titel toch ook welverdient moeten hebben.....

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Met het verschil dat vrijwel niemand Charlie (danwel Charles) Sheen serieus neemt in een serieuze rol.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat is gek, ik heb net het omgekeerde, maar ben dan ook opgegroeid met CS als serieus acteur. (Platoon, Young Guns, Wall Street).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Voeg die toe, en dan kan je acteurs als Pitt, De Niro, Spacey, Travolta, Depp, Clooney en vooral Hoffman (die totaal niet grappig is) vervallen ivm oneerlijke concurentie.

Wat is er oneerlijke concurrentie aan? Het feit dat ze goed kunnen acteren? Tja, dat is natuurlijk een zeer kwalijke eigenschap voor een komiek!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.