• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.081 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.440 stemmen

Horrorfilm Challenge #2

zoeken in:

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik vind letterboxd ook ok, verlicht dictator als ik ben.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Pfft, dat valt nog niet mee.....als je al zoveel heb gekeken en dan 100 films aan een subcategorie moet laten voldoen Maar naar enkele dagen steeds een paar uurtjes zwoegen, is er nu wel een Lijst Horrorfilm Challenge Letterboxd 2025! Uiteraard is deze ook onderhevig aan de grillen van wat er zoal nog meer uitkomt ...en dan nu maandag, dinsdag, woensdag en donderdag wachten om op vrijdag van start te gaan....!

Ik wil me bij deze ook opgeven, ik heb nog nooit meegedaan (sterker nog, dit is mijn eerste bericht ever) maar ik was al van plan om in oktober een berg horrors te checken. Er liggen al 35 films klaar! Gelukkig heb ik een grote collectie thuis dus ik kan dit aantal makkelijk aanvullen. Ik heb er zin in!

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Welkom colombiaantje Super dat je meedoen!

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Vorig jaar 37 bekeken dit jaar ga ik voor de 50. Heb alle streamings afgezocht staan 190 films op het lijstje

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ik heb een lijstje gemaakt. Veel moderne titels dit keer en enkele oudere films. De lijst kan nog veranderen. Het ligt er gewoon aan waar ik zin in heb om te gaan kijken.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ik maak meestal geen lijstjes voor deze challenge. Het ligt er gewoon aan waar ik zin in heb om naar te kijken op een gegeven avond/dag. Ik heb wel een algemene lijst van nu 876 horrorfilms, waarvan ik 26% heb gezien. Horror Movie Watchlist, a list of films by IH88

Oja, en ik volg een lijst van iemand die 33.605 horrorfilms (and counting) heeft bijgehouden. Daarvan heb ik 3% gezien. Nog een lange weg te gaan . All horror movies , a list of films by horrormika

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

Pfft, dat valt nog niet mee.....als je al zoveel heb gekeken en dan 100 films aan een subcategorie moet laten voldoen Maar naar enkele dagen steeds een paar uurtjes zwoegen, is er nu wel een Lijst Horrorfilm Challenge Letterboxd 2025! Uiteraard is deze ook onderhevig aan de grillen van wat er zoal nog meer uitkomt ...en dan nu maandag, dinsdag, woensdag en donderdag wachten om op vrijdag van start te gaan....!

Oh er zijn altijd wel mogelijkheden maar beschikbaarheid kan een probleem zijn en ik stoot nog vaak op films die te veel buiten de comfortzone liggen (surrealisme, drama die pretendeert horror te zijn) of gewoon een beproeving zijn om door te komen (style over substance, films die naargelang de weinige inhoud of verhaal gewoon te lang zijn).

John Milton weet dat de goedhartige alexspy nog steeds het recht heeft om JM te overrulen in geval van grove schending van het rechtvaardigheidsbeginsel

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Dat weet hij

Voorpagina artikel is weer even naar boven gehaald zie ik door Dion, Nice.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

John Milton schreef:

Voorpagina artikel is weer even naar boven gehaald zie ik door Dion, Nice.

https://ih1.redbubble.net/image.1042158525.8742/flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

Het is weer zover, nog een paar daagjes en ik ga mij er vol op storten! Nou, misschien niet zoals de jaarlijkse top 5, maar voor mijn doen een stuk actievere deelname dan de twee "stroevere" voorgaande keren (bijv de klassieke Halloween kijken toen de challenge al een dag verlopen was ). Ik heb er deze herfst extra veel zin in om zoveel mogelijk films aan te tikken!

https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/KDgLjBaAjZRpmKRcLvmMKzQG-QA=/fit-in/500x283/top/filters:format_auto():upscale()/2015/08/11/758/n/1922283/e5f73617ef4ecd02_he-just-one-reasons-why-show-so-unforgettable.gif

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Is Shaky dit jaar weer van de partij? De oude 'Horror-god' van deze challenge .

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ook ik heb mijn lijst af voor dit jaar. Ik ben uitgekomen op 94 subgenres en heb er een paar overgeslagen, puur sub-genres waar ik gewoon he-le-maal niks mee heb of kan, en ik wil mijzelf niet verplichten die te kijken.

Goed, 94 films is ook wel een hoog aantal voor mij, ik weet nu al bijna zeker dat ik toch niet zover kom, maar hé, je weet het nooit hé?! Ik ben al een jaar bezig wat films te sprokkelen die mijn aandacht trokken en waarvan ik dacht dat ze wel een leuk plekje hadden binnen deze challenge. Ik zie wel hoe ver ik kom. Overigens laat ik het ook op mij af komen, elk jaar kom ik er toch wel achter dat ik mijn lijst nooit volg, en het puur maak voor inspiratie.

‎Horrorfilm Challenge 2025, a list of films by Kondoro • Letterboxd

Vorig jaar even geskipt, maar deze editie doe ik graag weer mee. Eerste paar weken ben ik wel op vakantie, maar in oktober heb ik een (zeer bescheiden) lijstje die ik wil afvinken.

Hans Landa

• 105 berichten
  • 7 stemmen

Ik doe dit jaar ook weer mee, laatste en ik geloof enige keer dat ik mee deed was in 2022. Werd toen 5e zag ik, wil minimaal voor plek 4 gaan dit jaar natuurlijk.

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Mijn kijklijst is niet zozeer gebaseerd op de thema’s, maar eerder een residu van de vorige challenge, aangevuld met nieuw opgedane tips. Het resultaat is een ongeordende stapel waar ik er (hopelijk dagelijks) eentje vanaf ga plukken. Gegarandeerd zullen hier gaandeweg ook weer kijktips opgedaan worden, dat is het hele leuke aan deze challenge.

Franchises die deze editie éindelijk eens aangebroken/afgemaakt gaan worden zijn de Re-Animatorreeks, A Quiet Place, Hell House LLC en de Terrifier-trilogie.

oup

• 587 berichten
  • 3181 stemmen

Zo, mijn lijst is ook klaar Voor nu staan er 63 titels (allemaal FTV's) op het menu. Eens kijken hoever ik ga komen (vorig jaar tikte ik precies de 60 aan). Er piept een weekje herfstvakantie tussendoor en ik heb ook nog aardig wat films uit andere genres op de stapel liggen.

Het is een mooie selectie geworden van titels die nu écht eens aan de beurt moeten komen, (hele) oudjes, horrorklassiekers, recent werk. Van alles wat. En waar ik de vorige editie voornamelijk films zag uit de VS [62%], zet ik nu de in mei van dit jaar ingezette lijn door om zoveel mogelijk films van buiten de VS te kijken. Zin in!

Horrorchallenge 2025, a list of films by oup on Letterboxd

mezzanine

• 398 berichten
  • 2939 stemmen

Yep, doe weer mee. Mijn 3e keer. Vorig jaar 79 films, vind ik nu echt bizar veel. Maar 50 moet toch wel weer lukken. Kom eigenlijk net uit de vakantie, zit nog niet helemaal in herfst horrormodus, maar dat komt wel als jullie vrijdag als een gek beginnen te posten. Werkt altijd erg aanstekelijk. Mijn zoon wil er ook weer een boel meekijken, daarom verwacht ook wel wat rewatches, wil nog dagje naar imagine film festival, we gaan het allemaal wel zien…

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Zoals elk jaar ben ik weer enorm aan het twijfelen over hoe ik het ga aanpakken. De 100 subgenres aftikken is een flinke opdracht voor me, al kwam ik vorig jaar erg dichtbij. Met een scherpere focus moet het lukken, maar het kan bij mij erg snel geforceerd aanvoelen als ik teveel druk op mezelf leg.

Zit eraan te denken om de subgenre-lijst af te werken op volgorde en kijken hoe ver ik kom, maar het kan ook voorkomen dat m'n 2 huisgenoten geen zin hebben in een silent horror uit de 20s of een French Extremity. De vrouwelijke huisgenoot kan sowieso weinig hebben op het horrorvlak, de man wil het gelukkig zo schokkend, grappig en smerig mogelijk.

Gelukkig heb ik natuurlijk ook nog de buurvrouw waar ik op kan bouwen, die wilt alles zien zolang het niet te oud is.

Dus ja, lang verhaal kort, ik moet nog veel dingen beslissen.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

Ik ben momenteel nog op doorreis door Centraal Azië en het is eventjes geleden sinds dat ik een film gezien heb. Eind volgende week ben ik normaal terug. Ik raad iedereen trouwens aan om dit deel van de wereld te bezoeken. Zodra ik terug ben vlieg erin en wie weet kan ik op mijn terugvluchten al films kijken.

Ik heb deze challenge al een paar jaar voorbij zien komen, deze keer doe ik ook mee!

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Kan niks verzinnen schreef:

Ik heb deze challenge al een paar jaar voorbij zien komen, deze keer doe ik ook mee!

Gezellig!

Mocht je geen films kunnen verzinnen om te kijken , dan staan er een hoop suggesties bij de themachallenge (die optioneel is!)

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Number23 schreef:

Met een scherpere focus moet het lukken, maar het kan bij mij erg snel geforceerd aanvoelen als ik teveel druk op mezelf leg. Zit eraan te denken om de subgenre-lijst af te werken op volgorde en kijken hoe ver ik kom, .

Wellicht een idee om de films waar je niet zo heel veel zin in hebt aanvankelijk even te skippen? Dan voorkom je dat de lol er af gaat, en mocht je idd tijd over houden (en zin), dan kun je altijd die resterende uitdaginkjes nog wegpoetsen voor dat ultieme https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQOjyU2QWVQv9jPrtDtIkjRjiDqinhcrbx2Kocb3StpnycpRiWvfJPfGac3rjTBcq_OxRTUrVdGfm93d0ReGyPbIqBSivLOSMTx2sBZ6JxYIZI5BH_UmJl68kQQyCpnfEUZ984em2DQxpS/s640/tumblr_lz241iw5dc1qiz3j8o1_r1_500.gif

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4886 stemmen

Ben ook gisterenavond aan het thema-lijstje begonnen.

En heb toch al bij een 50-tal genres een filmsuggestie ingevuld.

https://media3.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExczNua3RuZ2l4eThmeGIzYzQ4cGo3OTNyOGtjNDlrc2M4NDBrczJ2MSZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/xUPGcv4cXpq6KNcPEk/giphy.webp

Ben toch serieus aan het overwegen om vrijdag weer een snipperdag in te zetten

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik werk zelf thuis vrijdag, dus ik kan vast ook wel wat kijken, als het niet te druk is

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

Ik ben vrijdag overdag inde Efteling, wie weet is er s'avonds wat mogelijk.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Je zal maar vrijdag de hele dag vrij zijn en in het weekend moeten werken wat meer inhoud dat je aanwezig moet zijn....ik kan dus sowieso een leuk aantal filmpjes wegkijken!

Ouwe76

• 6 berichten
  • 7 stemmen

I'm in! Mij benieuwen of ik dat ga redden...ga een poging wagen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.