- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Invisible Man (1933) vs Doctor Sleep (2019)
3-2
Evil Dead (2013) vs Zombieland (2009)
6 - 8 (Maar dit doet er volgens mij niet meer toe
).
Ah terug zin in horror? Welkom 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
106 Nosferatu: Phantom der Nacht (1979) - MovieMeter.nl Drag Me to Hell (2009) - MovieMeter.nl
Matige remake tegen typisch Raimi over de top spul. Pfff eigenlijk boeit het mij niet zo wie deze wint.
1-0
joolstein
-
- 10844 berichten
- 8947 stemmen
Nosferatu: Phantom der Nacht (1979) vs. Drag Me to Hell (2009)
3,5* vs 4*
Werner Herzog's verfilming van Nosferatu met Kinski als Graaf Dracula en een Nederlands tintje vs Sam Raimi's korte terugkeer naar horror naar zijn Spider-Man-films Het werd een onweerstaanbare horrorfilm!
1-1
IH88
-
- 9739 berichten
- 3186 stemmen
Niet in horrorfilms kijken. Maar zo'n KO kan er wel van af
.
1-2. Drag Me to Hell is toch wel een heerlijke horrorfilm van Raimi.
Collins
-
- 7310 berichten
- 4324 stemmen
1-3
Basto
-
- 11975 berichten
- 7419 stemmen
2-3 Herzog’s beste. Veel beter dan het origineel. Kan obligaat horrorwerkje van Raimi niet tegenop.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
2-5
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zandadder
-
- 2595 berichten
- 3097 stemmen
Pop Skull (2007) - 13 Sins (2014)
0-3
joolstein
-
- 10844 berichten
- 8947 stemmen
Met mob kan niet uitgebreid typen dus FF gauw:
1-3
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
pop skull niet gezien dus ik stem deze niet mee.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
108 The Void (2016) - MovieMeter.nl ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) - MovieMeter.nl
The void heeft practical effects wat heel fijn is voor de old school liefhebber, maar het wil teveel en haalt er naast de monsters teveel oninteressante dingen bij. Geef mij dan toch maar de Spaanse horrorkids.
Dit is trouwens waar films als The Children hun mosterd hebben gehaald.
0-1
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
Moeilijke..beide 3,5*
Ga toch voor de horrorkids 
Dus 0-3
joolstein
-
- 10844 berichten
- 8947 stemmen
The Void (2016) vs ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
4,5* vs 3*
Film die in alles Lovecraft ademt (maar die het gek genoeg niet is) vs horror gecombineerd met een 'boodschap'
Tja, dan is de keus voor mij niet echt lastig ...
I
Lovecraft
2-3
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Void (2016) vs ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
4,5* vs 3*
Film die in alles Lovecraft ademt (maar die het gek genoeg niet is) vs horror gecombineerd met een 'boodschap'
Tja, dan is de keus voor mij niet echt lastig ...
I
Lovecraft
2-3
Necromentia was een hellraiser film, dit is een Lovecraft film. Welke zotte uitspraak krijgen we volgende week volgens het bizarre brein van joolstein. Ja, dat rijmpje heb ik zelf bedacht 
Nu vind ik Frankenhooker ook wel Lovecraftiaans hoor 
joolstein
-
- 10844 berichten
- 8947 stemmen
Necromentia was een hellraiser film, dit is een Lovecraft film. Welke zotte uitspraak krijgen we volgende week volgens het bizarre brein van joolstein. Ja, dat rijmpje heb ik zelf bedacht 
Nu vind ik Frankenhooker ook wel Lovecraftiaans hoor
Eigenlijk heb ik nu geen idee waar je op doelt? zotte uitspraak ?? maar...
Het monster in Necromentia is duidelijk geïnspireerd op Cenobites en daarnaast speelt het zich af in de hel of één of andere limbo-wereld. De regisseur is zelfs een Clive Barker dus tadada Hellraiser
In The Void is een monster te zien die sterk op Cthulhu lijkt en die eveneens word aanbeden door een occulte sekte. Het enige wat er in de film mist zijn de verwijzingen naar de oh zo bekende namen uit de verhalen van Lovecraft. Maar dat is ook wat de makers ook voor ogen hadden; naast de vele andere invloeden, een Lovecraft, maar dan op een iets andere manier.
Waarom je een film als Frankenhooker aan haal snap ik niet goed? Dat is een komedie gedreven film, dat is toch iets heel anders ? Franken is een verwijzing naar Frankenstein. Daar heb ik dan ook geen Cthulhu of Cenobites gezien?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok joolstein negeer mijn domme uitspraken, je bent blijkbaar veel beter op de hoogte dan ik. Ik had kennelijk een totaal verkeerd beeld van Lovecraft horror aldus wikipedia:
Ik dacht dat het om bizarre dingen en body horror wél centraal stond. Zat ik er dus behoorlijk naast 
Waarom kunnen ze het niet gewoon cosmic horror noemen, dan snapte ik het meteen, allé denk ik toch 
Maar Lovecraftiaans dat klinkt natuurlijk cooler 
Dus neen, doe maar voort met die "slimme" vergelijkingen zo leer ik ook weer bij.
Was ik ook maar zo een alleseter dan kon ik die verbanden ook leggen. Helaas is mijn interesse voor bepaalde onderwerpen/genres te beperkt om het buiten challenges allemaal te consumeren.
Glacius
-
- 4299 berichten
- 3034 stemmen
The Void is tot op een zekere hoogte lovecraftian (sekte die kosmische goden aanbidt) maar het lijkt ook sterk op Hellraiser.
joolstein
-
- 10844 berichten
- 8947 stemmen
domme uitspraken, je bent blijkbaar veel beter op de hoogte dan ik. Ik had kennelijk een totaal verkeerd beeld van Lovecraft horror
Dus neen, doe maar voort met die "slimme" vergelijkingen zo leer ik ook weer bij.
Was ik ook maar zo een alleseter dan kon ik die verbanden ook leggen.
Nee, domme uitspraken zijn het niet! En ik weet ook de helft niet van wat Lovecraft inhoud. Wil me ook zeker geen kenner noemen! Daarnaast heb ik ook nog nooit een boek van hem gelezen! Alle *kuch* wijsheid die ik heb komt gewoon van het rond-googelen op internet; over wie en wat Lovecraft verhalen en zijn Cthulhu Mythos zijn. Veel daarvan blijf bij mij ook niet eens hangen. Eigenlijk kan je hem een beetje vergelijken met Tolkien en zijn middel-aarde (middle-earth - Lord of the Rings) Echter is de wereld van Lovecraft met zijn Elder Gods veel ongrijpbaarder. Het zit ergens tussen horror en SF. Lastiger is het dat er ook andere schrijvers zijn geweest die verhalen in zijn wereld hebben geschreven en soms zijn de invloeden ook maar heel vaag. Maar bv. woorden als; Necronomicon, Arkham of Miskatonic University is zijn zo goed als altijd een verwijzing naar Lovecraft.
Wat ik vaak doe als ik iets schrijf over een film dan ga ik op zoek op google. Zo steek ik er soms ook nog wat van op
Zoals vandaag bij de film Valhalla (2019) Over de Noordse mythologie heeft iedereen wel eens wat gehoord maar alle verhalen over die goden en wat ze beleven, weet ik ook niet. Door er naar op zoek te gaan kom ik daar dan achter. Ook bij een serie als Endeavour kwam ik een woord als Degüello tegen, tja en dan is mijn interesse gewekt en zoek ik het op! Dus nee het zijn zeker geen domme uitspraken!
Basto
-
- 11975 berichten
- 7419 stemmen
Grappig dat uitgerekend jullie het niet eens zijn, maar samen wel steeds tegen al die fantastische films stemmen. 
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
The Void (2016) vs Who Would Kill a Child? (1976)
(4,0*) - (2,5*)
3-3
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Grappig dat uitgerekend jullie het niet eens zijn, maar samen wel steeds tegen al die fantastische films stemmen.
Ik heb toch al regelmatig voor dezelfde films als jij gestemd en joolstein ook veronderstel ik. Wij komen wel meestal overeen wat betreft de oudere horror minder bij de moderne horror (vanaf 2000 zeg maar). Ik hou ook wel van trash, joolstein is er minder fan van. Troma vindt hij dan wel leuk en ik helemaal niet. En zo zijn er nog wel verschillen zoals over de top is meer voor hem dan voor mij. Maar ondanks de meningsverschillen en soms mekaars voorkeuren of waarderingen moeilijk te kunnen vatten, delen we nog steeds dzelfde grote passie op filmgebied en dat is horror op nummer 1. Hij is meestal de eerste die het weet als ik weer eens een horrorproject bedenk 
Basto
-
- 11975 berichten
- 7419 stemmen
Ik mag helaas vaak niet stemmen en het voelt alsof er zo veel van mijn favorieten (vaak jaren 80 werk) uitvliegen.
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Ik kan heel vaak niet stemmen, omdat ik dan uiteraard 1 van de 2 niet gezien heb. 
Zijn nog veel oudere films in deze ronde die allemaal op m'n kijklijst staan, maar nog bijna geen van gezien heb.