• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.415 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

Voila. Eindelijk klaar met mijn lijstje. Ik heb dus het hele "Horror challenge" topic afgelopen en al de door mij nog niet gekeken fims in een Letterboxd lijstje gesmeten. Het eindresultaat is een overweldigende lijst van 3504 films en shorts die ik nog moet kijken. Ik ga me dit jaar dus niet vervelen

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Damn ikkegoemikke, wat een werk

Kudos hoor. And dare I say: genoeg materiaal om volgend jaar de uitdaging weer aan te gaan

Ik sta op 867/3504 gezien van je lijst, trouwens. Ik ben wel benieuwd wat je van onderstaande titels vindt:

https://i.ibb.co/Xsc3hnM/image.png

Dat je A Tale of two Sisters niet gezien hebt...

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

John Milton schreef:

Damn ikkegoemikke, wat een werk

Dat je A Tale of two Sisters niet gezien hebt...

Ik ben er toch een goede 2 weken mee bezig geweest om die 405 bladzijden te doorlopen. Maar nu kan ik de rest van het jaar rustig deze lijst aflopen

En ja, A Tale of two Sisters. Al zoveel keren op punt gestaan om deze te kijken en telkens koos ik voor iets anders. Dat is het nadeel als je over een uitgebreid aanbod beschikt

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

IH88 schreef:

Wat is een B/W challenge?

Had natuurlijk ook Blote Wijven challenge kunnen zijn met al die trash/nudie filmpjes van Alexspy

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Breast / Wiener challenge.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Haha, ja dat had ook gekund!

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Verraste me ook niet dat Theunissen er nu bij in springt

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Ik ben laatst ook al een uur of wat bezig geweest met de thema (subgenre) challenge voor de komende editie. Er gaat genoeg te ontdekken vallen, en het wordt makkelijker voor wie wat moeite heeft titels te vinden.

En hier en daar sprokkel ik al het een en ander voor mezelf bij elkaar, en zie ik veelbelovende titels waarvan ik hoop dat ze tegen die tijd uitgekomen zijn!

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Ben erg benieuwd JM!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Ik ben laatst ook al een uur of wat bezig geweest met de thema (subgenre) challenge voor de komende editie. Er gaat genoeg te ontdekken vallen, en het wordt makkelijker voor wie wat moeite heeft titels te vinden.

En hier en daar sprokkel ik al het een en ander voor mezelf bij elkaar, en zie ik veelbelovende titels waarvan ik hoop dat ze tegen die tijd uitgekomen zijn!

Ach ik heb je nu net een pm gestuurd. Ik wil de black/white challenge toch concreet maken komend weekend. En ik heb het gevoel dat het nodig is, want de games sectie is volledig stil gevallen!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ach ik heb je nu net een pm gestuurd. Ik wil de black/white challenge toch concreet maken komend weekend. En ik heb het gevoel dat het nodig is, want de games sectie is volledig stil gevallen!

Laat maar komen want ik verveel me verschrikkelijk hier

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Number23 schreef:

Het kan dus binnenkort jouw kant opkomen als je nog interesse hebt.

yes please. Kan het nog ? (Gnomes)

Number23

• 8638 berichten
  • 5684 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
yes please. Kan het nog ? (Gnomes)

Ja was inderdaad even uit t oog verloren, maar ik heb weer een lijntje uitgegooid.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2017/03/vague-visages-of-love-and-other-demons-the-devils-one.jpg"Zeg JM, vorder je wel een beetje met die ambitieuze plannen voor de subgenre-challenge?"

https://pbs.twimg.com/media/FJIH9dSagAE9YaK.jpg:large

Maar: ik heb me wel verteld, en nog één plekje over. Uiteraard heb ik (als het goed is) de usual suspects wel afgedekt, maar nog ontbrekende niche subgenres die ik zelf kan bedenken zijn: Coming-of-age horror en (nu populair in mijn newsfeed) Liminal horror.

Iemand nog suggesties die ik wellicht over het hoofd heb gezien, en die ze graag vertegenwoordigd zien?

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Nog vijf maanden. Maar het begint al te kriebelen haha.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Ja hier ook. Na een paar dagen een zon beetje regen, en ik zit zo de hele dag achter de computer hiermee bezig, op mijn spaarzame vrije dag alleen thuis.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Ik snap je John Milton, door het weer kriebelt het wel. Straks in de zomer zal het verlangen wel wat verzachten maar, eenmaal na de zomer is het niet lang meer wachten.

Ik merk altijd dat ik in oktober een berg aan horrorfilms tegen kom die in de maanden er na nog voor naweeën zorgen, nu zit ik in een horrordipje .

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

John Milton schreef:

Liminal horror.

Wat voor vage term is dat...? Liminal betekent "een plek ertussenin" Maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Het voorgeborchte? Of is dat benaming voor iets anders? Met google zie ik alleen dit lijstje; 16 Best Liminal Space Horror Movies That Define the Genre maar daar kan ik niet echt hout van maken...Enige uitleg zal dus handig zijn

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Voor wie niet wachten kan tot de Horrorfilm Challenge, kan ook luisteren (een muzikale orgie, let vooral op de drum! heerlijk gewoon ) naar dit leuke muziekje (inclusief een leuke dame achter de toetsen en achtergrond vocals) met voldoende horrorelementen erin (zoals zanger Dani Filth).

Zelfs de titel van het nummer, te weten "The Principle Of Evil Made Flesh", klinkt horrorachtig.

https://i.redd.it/c6xnf2hv0vaa1.jpg

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Wat voor vage term is dat...? Liminal betekent "een plek ertussenin" Maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Het voorgeborchte? Of is dat benaming voor iets anders? Met google zie ik alleen dit lijstje; 16 Best Liminal Space Horror Movies That Define the Genre maar daar kan ik niet echt hout van maken...Enige uitleg zal dus handig zijn

Eens. Ik kan er ook de vinger lastig op leggen, daarom ook geen ideale kandidaat

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

Ik zit momenteel in een serieuze filmdip. 2 Films in 2 weken Dat is denk ik al 5 jaar geleden dat ik zo'n lange periode geen enkele film heb gekeken. De enige 2 films die ik gezien heb zijn "The eagle has landed" en "Any way the wind blows". Niet bepaald iets om enthousiast van te worden. Dus inderdaad. Tijd dat de horror-challenge terug begint. Kwestie van weer een motivatie te hebben

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Zo, de subgenre challenge is klaar, en ik denk dat de liefhebber zijn/haar vingers er bij af gaat likken. Liminal Horror heeft het niet gehaald overigens, het is toch iets anders en minder ongrijpbaars geworden

Voor de deelnemer die wat moeite heeft met wat een subgenre inhoudt, of weinig inspiratie heeft wat nu te kijken, heb ik het extra makkelijk gemaakt. Ik zal met alexspyforever tijdig afstemmen wanneer we de regels publiceren, zodat mensen ook nog even tijd hebben een 'lijstje' te maken. Ik ben alvast begonnen, the most important perk van al dat werk zelf doen

https://cvltnation.com/wp-content/uploads/2014/10/Moppa-Dark-Art-Russia-Eater1.jpg

Tot in het najaar!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Het is vandaag donderdag 16 mei 2024, dag nummer 137 en week 20 van het jaar. Halloween is dit jaar op: donderdag 31-10-2024 dus nog 168 dagen te gaan! De maand oktober kent 31 dagen en afgelopen editie begonnen we 15 september dus....nog 123 dagen naar de Challenge. Nog eventjes geduld ...want het is bijna weer zover! Can't Wait

https://media.whas11.com/assets/WHAS/images/ac7a9474-ae33-48e3-a136-82687f13fcdb/ac7a9474-ae33-48e3-a136-82687f13fcdb_1920x1080.jpg

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Het is nog maar mei JM, calm it hahaha, anders voelt het wachten zo lang.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Met de zomer ertussen is het voor je weet zover, no worries

Anders even aan een gritty, haperende Shot on Video horror denken, dat helpt.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Ik kijk in de tussentijd voor nog wel genoeg horror, dus ik ben wel opgewarmd voor de horrormaand denk ik. Ik merk altijd dat ik tijdens deze challenge (de gehele lengte) altijd geweldig kan genieten van horrorfilms maar, dat ik in de rest van het jaar toch de nodige horrordipjes mee maak. Alsof mijn batterij het hele jaar oplaadt om dan in die ene challenge alles op te maken .

ibendb

• 5038 berichten
  • 3224 stemmen

Hier ook actief aan het aftellen naar de challenge van dit jaar. Ik probeer wat horrorfilms te verzamelen tegen die tijd maar ik betrap me er meermaals op dat ik niet kan wachten om ze te kijken. : ')

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Ik Heb ook vandaag Abigail aangezwengeld, ik wilde niet maanden wachten. Ach ja, er staat nog genoeg op de JM's Horror Watchlist

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

In 2024 keek ik van de 230 films al 75 horrors En vorig jaar zag ik van een totaal van 648 films, 338 horrors Dus ja...ik denk dat er voor mij altijd wel voldoende is om op horrorvlak naar te kijken! En ja ik herken dat wel van die horrordipjes, al duren die bij mij nooit zo heel lang...heb net een reeks van 7 horrors gekeken en nu dus even iets anders maar vanaf morgen staan er alweer een stel klaar!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.