• 15.828 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.190 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Momenteel helemaal verslaafd aan horror game Phasmophobia. Zodoende begint het hier ook wel te kriebelen eigenlijk (ondanks nog maar 1 deelname). Ga komende periode ook ff een lijstje maken, zeker als JM het subklassement naar 100 gaat trekken moet ik wel ff voldoende huiswerk gedaan hebben.

Q Jones

• 3525 berichten
  • 2882 stemmen

joolstein schreef:

Het is vandaag donderdag 16 mei 2024, dag nummer 137 en week 20 van het jaar. Halloween is dit jaar op: donderdag 31-10-2024 dus nog 168 dagen te gaan! De maand oktober kent 31 dagen en afgelopen editie begonnen we 15 september dus....nog 123 dagen naar de Challenge. Nog eventjes geduld ...want het is bijna weer zover! Can't Wait

(afbeelding)

Kan niet wachten

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Mijn watchlist is klaar. 100 stuks.

https://i.ibb.co/dg23fPZ/dock.jpg

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Wel ik ben opvallend afwezig geweest de laatste tijd op MovieMeter. Naast werken, gamen, mijn collecties beheren en aanvullen (vintage toys vooral) en lopen van hier naar daar voor familie (mijn zus die gaat bouwen) is het kijken van films teruggebracht tot praktisch 0.

Ik keek enkel 's avonds nog wel TV als een programma me aanstond (vooral VRT en soms Play 4). Via Play 4 heb ik een fijne serie als Assisen ontdekt. Andere toffe programma's waren Bompa Bockie en de Expeditie en aanstaande zaterdag is er de finale van 'Het perfecte plaatje' dat kennelijk is overgewaaid van de noorderburen. Boris heb ik via de app alsnog bekeken, ook machtig en ontroerend mooi. Ik heb de serie Nonkels in de lijst gezet om nog te kijken via de app. Misschien vind ik het helemaal niks, maar wil het alleszins toch proberen.

VRT had ook wel fijne zaken zoals Zorgen voor mama. Ik vraag het aan en door de bomen was een interessant concept maar was ik toch al vrij snel op uitgekeken. Factcheckers en Durf te vragen blijven nog steeds een van de beste programma's en Niks te zien vind ik ook wel een ontdekking (volgende week laatste aflevering).Met verkiezingen op zondag zijn er deze week vooral politieke debatten op TV en vanaf volgende week is het vooral herhalingstijd. Hopelijk in het najaar dan het vervolg op de Vlaams-Nederlandse serie Arcadia. De serie Knokke Off werd mij aanbevolen dus die staat alvast op de lijst om deze zomer te kijken via de VRT app.

Misschien ook nog wel een korte challenge voor we ons aan de horror zetten zeker als het zo een kwakkelzomer blijft...

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Ik kwam er net achter dat ik dus blijkbaar al een lijst had gemaakt voor dit jaar. Geinig, al weer vergeten. Net weer even een update gegeven, en in de tussentijd ga ik zeker even wat mooie potentiele kijk kandidaten voor dit jaar toevoegen.

‎Horrorfilm Challenge 2024, a list of films by Kondoro • Letterboxd

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Ik heb ook wat minder films gekeken (voor mijn doen dan, zeker niet praktisch nul), want ik heb 150 uur in Cyberpunk gepompt, die ik voor het eerst sinds release toch opgepakt heb. Wat een game, gelijk Phantom Liberty uitbreiding gekocht en die is zowaar nog beter. Keanu's karakter is geweldig. Verder wat begonnen met fietsen nu het weer lekker weer was en binnenkort ook redelijk wat verlof staan.

Mijn lijst is ook klaar, maar die deel ik nog niet. Want spoilers voor de subgenre challenge.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Damn Cyberpunk. Die heb ik laatst gekocht voor twee tientjes maar ligt inmiddels alweer van de ps5 af. Binnenkort ff wat meer moeite in stoppen dus.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik ben met Grand Theft Auto V bezig en verder eindelijk Far Cry 6 uitspelen. En uiteraard van het weer genieten. Trainen voor de marathon van Amsterdam in het najaar is ook geen sinecure . Klein filmdipje, maar wel veel mini(series) kijken.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb ook wat minder films gekeken (voor mijn doen dan, zeker niet praktisch nul), want ik heb 150 uur in Cyberpunk gepompt, die ik voor het eerst sinds release toch opgepakt heb. Wat een game, gelijk Phantom Liberty uitbreiding gekocht en die is zowaar nog beter. Keanu's karakter is geweldig. Verder wat begonnen met fietsen nu het weer lekker weer was en binnenkort ook redelijk wat verlof staan.

Mijn lijst is ook klaar, maar die deel ik nog niet. Want spoilers voor de subgenre challenge.

Wel aan te raden dus? Heb het na de puinhoop van een release eigenlijk helemaal los gelaten. Ik ben wel enorm fan van The Witcher dus heb nog wel hoop. Momenteel eerst nog even Elden Ring DLC en Hades 2, maar wellicht lukt het me nog wel om deze dan op te pakken voor de horror challenge.

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Threeohthree schreef:

(quote)

Wel aan te raden dus? Heb het na de puinhoop van een release eigenlijk helemaal los gelaten. Ik ben wel enorm fan van The Witcher dus heb nog wel hoop. Momenteel eerst nog even Elden Ring DLC en Hades 2, maar wellicht lukt het me nog wel om deze dan op te pakken voor de horror challenge.

zeker doen, ik had hem ook sinds release niet aangeraakt, maar ze hebben er echt patch na patch en dingen op de schop een top game van gemaakt, wat mij betreft.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

John Milton Threeohthree Wel een grappig en informatief filmpje over de veelbewogen geschiedenis van Cyberpunk .

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Uiteraard reeds gezien, de thumbnail was te uitnodigend

Ik ben nu met de verschillende eindes bezig, ook leuk om te doen. Gelukkig had ik nog een paar manual saves een beetje in de buurt van de knooppunten (naast de automatische Nocturne Op55N1) wat betreft de keuze tussen Songbird en Reed. Alleen jammer dat ik er geen had bij het betreden van de Core en vinden van SoMi, want nu moet ik dat stuk opnieuw doen met die metalen spin achter me aan, en daar kreeg ik een beetje de zenuwen van

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4898 stemmen

Amai, ik ben ook nogal afwezig geweest alhier. Zit dan ook wel in een filmdipje een hele tijd. Niet dat ik geen films kijk, maar zo fanatiek als bij de horror-challenge of B/W challenge was het nu ook weer niet meer Ik zit wel aan 263 stuks dit jaar, maar vrees dat ik niet boven de 600 ga uitkomen einde van het jaar. Ook wel gedeeltelijk de schuld van de PS5 die we eind vorig jaar hebben aangeschaft. Ik was ook aan "Cyberpunk" begonnen maar heb deze na een tijdje links laten liggen. Niet omdat ik het een flauw spel vind. Daarvoor heb ik nog te weinig ondernomen. Maar ik heb me daarna een hele tijd op "Eldenring" gestort. Redelijk fanatiek omdat het zo'n zenuwslopend en aartsmoeilijk spel is En toen schafte mijn dochter "Planet Zoo" aan (allée, gesponsord door mezelf) en ik geef eerlijk toe dat ik daar toch wel aan verknocht ben (niet lachen aub). Heb dan ook bijna alle scenarios uitgespeeld

Maar sowieso ben ik aan het wachten op een degelijk uitdaging weer. Dus van mij mag iemand een nieuwe challenge aanzwengelen. Liefst vanaf eind juli want daarvoor lig ik ergens te bekomen in Normandië

Number23

• 8638 berichten
  • 5684 stemmen

Ook ik zit in een filmdipje, maar dat is normaal voor deze tijd van het jaar met de festivals. Proberen om in juli een stuk meer te kijken, maar ik mis inspiratie dus als iemand hier een leuk en fris idee heeft hoor ik het graag.

Of zal ik me ook meer richten gamen komende weken, ook daar kan ik flink wat inspiratie gebruiken.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Is de startdatum van de horror challenge weer 15 sept? Dan knal ik hem ff in mijn planner!

Ik moest er eerder deze week ineens aan denken, alhoewel ik het vorig jaar op het einde wel een beetje als "werken" begon te beschouwen, toch ook wel weer zin in

Q Jones

• 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Ik heb daar ook wel weer zin in indd

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Dentheman schreef:

Is de startdatum van de horror challenge weer 15 sept? Dan knal ik hem ff in mijn planner!

De startdatum is denk ik nog niet bepaald door alexspyforever Maar er bestaat ook de kans dat hij al op vrijdag wil beginnen en dan zal het 13 sept zijn...

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Het is 13 juli. We hebben nu al 12 maanden constante herfst. Gelukkig komt de mooiste tijd van het jaar weer met rasse schreden dichterbij .

https://imgix.bustle.com/uploads/image/2023/2/25/5bb163d5-672a-4852-903e-7f31f010dbc0-wm202302horr.jpg

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Het is bar en boos met het weer hé, ik vind het niet heel erg hoor, dat het niet onafgebroken 30 graden aan één stuk door is maar, die regen. Schijtziek wordt je er van.

Ik heb echt wel weer zin in de horrorchallenge. Ik merk dat ik mezelf een beetje weerhou nu om horror te kijken, ik denk ook niet dat, dat heel gezond is omdat ik er soms best naar snak. Ik ben vooral bang de pareltjes al vroegtijdig dan de horrorchallenge te zien, dat zijn nog eens luxe problemen .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

De startdatum is denk ik nog niet bepaald door alexspyforever Maar er bestaat ook de kans dat hij al op vrijdag wil beginnen en dan zal het 13 sept zijn...

Beginnen op vrijdag de 13de is natuurlijk ideaal voor een horrorchallenge tenzij er bijgelovige mensen tussen zitten die denken dat het ongeluk brengt

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Amai, ik ben ook nogal afwezig geweest alhier. Zit dan ook wel in een filmdipje een hele tijd. Niet dat ik geen films kijk, maar zo fanatiek als bij de horror-challenge of B/W challenge was het nu ook weer niet meer Ik zit wel aan 263 stuks dit jaar, maar vrees dat ik niet boven de 600 ga uitkomen einde van het jaar. Ook wel gedeeltelijk de schuld van de PS5 die we eind vorig jaar hebben aangeschaft. Ik was ook aan "Cyberpunk" begonnen maar heb deze na een tijdje links laten liggen. Niet omdat ik het een flauw spel vind. Daarvoor heb ik nog te weinig ondernomen. Maar ik heb me daarna een hele tijd op "Eldenring" gestort. Redelijk fanatiek omdat het zo'n zenuwslopend en aartsmoeilijk spel is En toen schafte mijn dochter "Planet Zoo" aan (allée, gesponsord door mezelf) en ik geef eerlijk toe dat ik daar toch wel aan verknocht ben (niet lachen aub). Heb dan ook bijna alle scenarios uitgespeeld

Maar sowieso ben ik aan het wachten op een degelijk uitdaging weer. Dus van mij mag iemand een nieuwe challenge aanzwengelen. Liefst vanaf eind juli want daarvoor lig ik ergens te bekomen in Normandië

Ik heb wel iets dat we misschien vanaf augustus kunnen doen. Er zijn natuurlijk ook de Olympische Spelen waar ik wel wat van wil meepikken, maar aangezien ik wegens werken aan het spoor genoodzaakt ben om de hele schoolvakantie (althans de Waalse die eindigt de voorlaatste week van augustus) van thuis uit te werken zal dat wat makkelijk gaan om hier door de dag veel van mee te krijgen. Ben al blij dat het EK voetbal erop zit, dat was toch maar een draak van een tornooi. Gelukkig dat een land dat wel mooi voetbal speelde uiteindelijk heeft gewonnen.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Beginnen op vrijdag de 13de is natuurlijk ideaal voor een horrorchallenge tenzij er bijgelovige mensen tussen zitten die denken dat het ongeluk brengt

Dat geeft mij wel een grondige reden om de challenge af te trappen met een Friday the 13th film

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Om de tijd te doden: wat zijn jullie vroegste herinneringen aan horrorfilms? En hoe oud was je ongeveer? Was het de eerste film die je zag (en welke was dat dan)? Was het stiekem gluren naar de horror covers in de videotheek? Zapte je per ongeluk langs op de tv? Deel het!

Morgen zal ik me zelf eens over deze vraag buigen. En bij genoeg animo mijn best doen de komende weken ons een beetje te prikkelen op horrorgebied.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7272 stemmen

Mijn buurjongetje had van die moderne PSP-ouders en die kregen via de coöperatie een videorecorder in gebruik. Videotheken waren er nog niet bij ons. De plaatselijke fotograaf had een la met een paar videobanden die je kon huren. Wij mochten een film uit kiezen: James Bond of een lachfilm of Zoltan, Hound of Dracula. We hebben Zoltan 2 x achter elkaar gekeken en de volgende dag nog een keer. Ik denk dat het bij mij toen begonnen is.

https://m.media-amazon.com/images/I/81G5el1114L._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

kos

• 46697 berichten
  • 8853 stemmen

In de jaren 80 was ik zo rond de 10 jaar oud en dat was midden videotheek tijd. Stiekem al enorm veel van die classic horrors gezien toen. Wat nou 16 jaar... (of zelfs 12 jaar) De Halloweens, NIghtmare on Elm Street, Poltergeist, Friday the 13th etc.

Videohoezen idd favoriet

Graaf Machine

• 9802 berichten
  • 1416 stemmen

In 1975 toen de Tros een aantal episodes uitzond van Doctor Who.

Ik was zeven jaar en vond verhalen als De Invasie van de Zygonen of De Zaden van het Kwaad verschrikkelijk eng en smulde ervan.

Na een jaar ofzo stopte de Tros met uitzenden, omdat er te veel klachten van bezorgde ouders kwamen. Wat in Engeland een megasucces was, al ruim 10 jaar, was voor de tere Nederlandse kinderzieltjes blijkbaar te gortig,

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Misschien geen complete verrassing, maar horror was niet iets wat mijn ouders hebben geïntroduceerd. We keken thuis relatief veel films, maar allemaal vrij familievriendelijk. We hadden veel Disneyfilms, Jumanji, Home Alone, Beethoven - dat soort werk. Een eclectische mix van originele VHS-banden en van de televisie opgenomen films, soms met en soms zonder reclames.

Hoewel de eerste horrorfilm(s) die ik bewust zelf koos en keek me vrij helder voor de geest staan - daarover later meer - is (kinder)horror lang daarvoor wel aanwezig geweest voor zover ik me kan herinneren. Mijn vroegste herinnering is er echter eentje van de televisie, de schrik van de kinderen van de jaren '90: Karbonkel. Brrr. Een ander televisiemoment dat me bij staat is een aflevering van Kippenvel waarbij het meisje een masker opzet dat vervolgens niet meer van haar hoofd loskomt. Net als Karbonkel een verschrikkelijke kop en nachtenlang heb ik wakker gelegen, starend naar de kast, omdat daarachter misschien wel... enfin.

Maar ook in de videotheek keek ik altijd stiekem naar de covers van horrorfilms. Ik was niet echt benieuwd naar de films zelf, maar die figuren die afgebeeld stonden op de voorkant gaven me de rillingen. En toch bleef ik er naar staren. Vooral de Hellraiser covers zijn me bijgebleven. Gelukkig heb ik die toen niet gezien, had fout met me af kunnen lopen. Door mijn iets oudere broer kwam ik ook in contact met Thunderdome cd's (hij was daar ook veel te jong voor, we moeten hooguit 9 en 11 geweest zijn) waarvan ik deed alsof ik de muziek goed vond, maar voornamelijk geïnteresseerd was in de hoezen van de cd's en de flyers die we in onze handen gedrukt kregen tijdens de Dance Parade. Onze moeder vond alles goed, alleen de uitgedeelde condooms gaf ze vriendelijk terug aan de reclamejongens en -meisjes die om de trucks dansten. De Dood, een hond die veel weg had van Zoltan hierboven, Chucky, Pinhead, ze stonden er allemaal op. Volgens mij was er ook een feest dat A Nightmare in Rotterdam heette, met Freddy afgebeeld op de poster (die we uit reclamezuilen langs de weg haalden om vervolgens op onze kamers te hangen).

Mijn eerste echte horrorfilm die ik zelf opzette was in groep 8, bij een vriendje thuis. Waarschijnlijk in 1999, ik was 11. Zijn broer had de videoband van Scream. Geen idee meer of ik het eng vond of niet, maar ik zie ons nog zo zitten op zijn kamer. Volgens mij op zo'n beeldbuis met videogleuf onder het scherm. Alle referenties kwamen natuurlijk niet bij ons aan, we hadden nog nooit volwassen horror gekeken, maar het fascineerde wel. Het jaar daarop zagen we ook deel 2 en 3, en niet gek lang daarna ook I know what you did last summer.

ibendb

• 5038 berichten
  • 3223 stemmen

Het komt misschien wat knullig over maar het vroegste wat ik me kon herinneren was Scary Movie 3 die ik random tegenkwam op tv. Die scène in de kelder op het einde vond ik best eng als 9-jarige sul dus was ik benieuwd naar de rest van de film. Het was een goede introductie van het horrorgenre vanwege de puberale humor met zachte horror gemengd. Later ontdekte ik de rest van de franchise en begon ik mezelf te verdiepen in het genre. Ik was vooral fan van Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street van Tim Burton. Ook de Saw-serie was als tiener fantastisch voor me. Hoe meer bloed, hoe gelukkiger ik was.

Pas door me (alweer 15 jaar geleden) in te schrijven op MovieMeter ben ik echt actief films beginnen kijken. Zo kwam ik ook veel meer nieuwe titels tegen. De klassiekers als Child's Play, Nightmare on Elm Street en The Shining heb ik veel later gekeken. Mijn focus lag eerder bij sensatiebeluste, goedkope brol. Nu ben ik ouder en heb ik nog een waslijst aan klassiekers om te zien. Ik ben blij dat ik deze links liet liggen als tiener omdat ik nu met een volwassen blik ze voor het eerst kan ervaren. Door het ouder worden merk ik ook dat ik gevoeliger ben geworden voor overmatige gore.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik dacht altijd dat ik vroeger bijna geen horrorfilms keek. Vooral Star Wars, Indiana Jones, James Bond, tienerseries (Dawson's Creek, One Tree Hill, The OC! en zulke heerlijke clichéseries). Maar nu ik er meer over nadenk klopt dit beeld niet.

Scream komt natuurlijk gelijk boven. Wat een belevenis was dat! Maar ook I Know What You DId Last Summer en Urban Legend waren favorieten. Stiekem From Dusk Till Dawn kijken voor die ene scene met Salma Hayek . Species met Natasha Henstridge was ook een hele ervaring. Halloween H20 heb ik veel gekeken, en vreemd genoeg heb ik ook hele goede herinneringen aan Disturbing Behavior. Geen hele bekende film, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal idolaat was van die film. Zal wel door Katie Holmes komen. Anaconda en Arachnophobia vond ik ook razend spannend, en Deep Blue Sea heb ik een (hele) korte periode de beste film ooit gevonden.

Zo zijn er meer films (de Blade films, I Still Know What You Did Last Summer, The Devil's Advocate, The Dentist, Cabin Fever, Wrong Turn, Dawn of the Dead 2004) maar als ik echt horrorfilms moet noemen die het meeste indruk hebben gemaakt vroeger, dan zijn dat Scream, The Faculty, Final Destination en vreemd genoeg End of Days. End of Days lijkt een aparte keuze, maar op één of andere manier heeft die film echt een onuitwisbare indruk gemaakt vroeger. Byrne als Satan vond ik het engste personage ooit, en de hele sfeer was 'creepy'. Gelukkig heb ik de film later misschien nog maar één keer gezien. De herinnering wordt niet bezoedelt . Alles aan The Faculty vond ik fantastisch (alleen het begin al), en dit is ook een film die nog steeds weinig van zijn charme heeft verloren. Hetzelfde geldt voor Final Destination (en eigenlijk ook deel 2). Want het vliegtuigongeluk is bijzonder sterk gedaan, maar het begin van deel 2 op de snelweg met de boomstammen is me toch het meeste bijgebleven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.