• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.687 stemmen

Horrorfilm challenge zomer 2016

zoeken in:

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

leatherhead schreef:

Woman in Black, The (2012) - FTV - 2 punten - 27 juni 2016

(afbeelding)

Review: Beetje flauw want op voorhand wist ik al wel dat dit mijn ding niet was, maar vermits het van de regisseur van Eden Lake was toch maar een kans gegeven. Het draaide uit op een snore-fest van jewelste. Zoveelste flauwe spookverhaaltje (geesten blijven lame) voorzien van cheap-ass jumpscares die je van kilometers ziet aankomen. Hoe menigeen hier nog onder de indruk van kan zijn blijft me een raadsel. Om maar te zwijgen over Radcliffe.

prachtige film vooral de sfeer en het decor is echt top!!!

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

MOEST er een revieuw bij je post? Of mag je ook een link plaatsen? Zoals jeroentjuhhhhh dat deed? Wij staan op achterstand volgens mij haha. Jeroen en John Milton mogen niet meer mee doen die kijken teveel

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Kondoro schreef:

MOEST er een revieuw bij je post? Of mag je ook een link plaatsen? Zoals jeroentjuhhhhh dat deed?

Een link naar de review bij de film is ook voldoende. Zolang het maar de huidige review is, een link naar een voorgaande review is (uiteraard) niet voldoende.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Akkoord.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Copy paste is toch evenveel werk als links hier plaatsen?

Het topic blijft wat leuker als je gewoon kunt lezen ipv voor ieders review hier vandaan moet klikken.

En het oogde net zo mooi dat veel mensen ook posters en afbeeldingen plaatsten

Komkom Kondoro. Don't be a lazy kitten . En ik zal de komende dagen minder kijken. Promise.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Copy paste is toch evenveel werk als links hier plaatsen?

Is dat toegestaan, op twee plekken (hier en bij de film zelf) hetzelfde posten?

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Is dat toegestaan, op twee plekken (hier en bij de film zelf) hetzelfde posten?

Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Ik vind zelf copy-pasten mooier, zodat iedereen hier de review gemakkelijk kan lezen. De site is uiteindelijk bedoelt voor de stemmen en reviews bij de film. Aangezien lang niet iedereen dit topic leest, is een review bij de film zelf ook een kleine moeite.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Heb ik wel gedaan, met korte aanpassing om het challenge gedeelte uit de reguliere recensie te houden.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Wat Jeroentjuh deed is helemaal goed, review hier of permalink naar de review bij de betreffende film of een combinatie van beide, het is allemaal goed.

Trouwens chapeau voor jullie allemaal dat jullie de registraties zo goed doen

Maar vooral bedankt voor jullie geweldige enthousiasme, overtreft wel alle verwachtingen

Zwolle84, dat is toegestaan, want zo heb ik het ook gedaan bij mijn registratie. Nu je enthousiasme is gewekt voeg ik je aan de lijst toe, en zal ik je registraties controleren

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

John Milton schreef:

Komkom Kondoro. Don't be a lazy kitten . En ik zal de komende dagen minder kijken. Promise.

Houd ik je aan. Dit weekend komt er een come-back

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Dank, Alexspy! (Heb je naam trouwens jaren gelezen als Alexisforever, een van m'n favoriete bands, maar dat terzijde.)

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

The Purge: Anarchy (2014) - FTV - 2 punten - 27 juni 2016 (tussenstand totaal: 1 film, 2 punten)

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/mgl0ri2yffszu5jymhxa.jpg

The Purge: Anarchy (het eerste deel heb ik niet gezien) is een film waar ik al een hele tijd tegenop zat te hikken omdat hij me nogal 'plastic' leek. Bleek reuze mee te vallen; de sfeer is stukken beter dan ik had verwacht.

De eerste keer dat zo'n masker in beeld kwam liep er zelfs een voorzichtige rilling over m'n rug. De combinatie van de Slipknot-achtige maskers zelf, de lage camerastandpunten, de dreigende muziek en het kleurgebruik geeft het iets naargeestigs mee, een vuigheid die in de trailers niet op me oversloeg.

Daarnaast is het onzinnige uitgangspunt natuurlijk dikke fun. Het slaat nergens op, maar het verhaal dient wel als erg vermakelijke kapstok voor allerlei brute scènes. Vooral dat stuk met die veiling is erg leuk gevonden.

Toch laat The Purge: Anarchy me met een ietwat onbevredigend gevoel achter, wat geheel is toe te schrijven aan de bordkartonnen personages. De film neemt wel de tijd voor karakterontwikkeling, alleen zijn die karakters van zichzelf zo gezichtsloos dat het me volledig koud laat wie het loodje legt. Erg jammer, want daarmee leefde ik toch een beetje van actiescène tot actiescène en dwaalden m'n gedachten constant af tijdens de meer verhalende passages.

Desondanks dit weekend The Purge: Election Year (2016) maar eens checken, want er zit meer in dit concept dan er tijdens deze film uitkomt.

3,0*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Flat Eric schreef:

The Tag-Along (2015) - FTW - 2 punten - 27 juni 2016

Review: Altijd leuk zijn die films waarbij het verhaal deels gebaseerd is op ware feiten en/of urban legends. Zo ook deze.

Redelijk spannend maar enigszins jammer vond ik wel de matige cgi in het bos. Houterig en lachwekkend. Dat haalde voor mij de waardering van de film echt wel naar beneden.

Fijn dat de kat al op de 1e dag uit de boom is geklauterd

Left4Dead je kan als je wil nog steeds meespelen.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

The Devil-Doll (1936) - FTW - 5 punten - 27 juni 2016 (tussenstand totaal: 4 films, 17 punten)

http://de.web.img3.acsta.net/medias/nmedia/18/70/90/59/19116430.jpg

Ik schaar me bij wat Alexspyforever in zijn review over deze film zei: het is voornamelijk uitkijken naar de kleine mensjesscènes, maar zoveel doen ze er nu ook weer niet mee. Horror zou ik dit dan ook allerminst willen noemen, het neigt soms eerder naar een verkleedklucht. Het was mijn zesde Tod Browning, en eigenlijk stelt hij nooit écht teleur. Dat geldt ook hier, maar als we dit met zijn andere werk vergelijken of een thematisch verwante film van 20 jaar later als The Incredible Shrinking Man, dan is het ook niet echt bijzonder. Maureen O'Sullivan is leuk en had van mij wel wat meer screentijd mogen hebben. Alleen The Unholy Three nog, en dan heb ik Brownings bekendste titels allemaal gehad.

Tevens heb ik na dag 1 al besloten een eerste uitbreiding van de watchlist te doen, deze twintig titels ben ik snel doorheen, zelfs op half dit tempo. Daarom heb ik wederom aan ieder decennium vanaf de jaren '20 weer een titel toegevoegd. Nieuw in de Horror Challenge Watchlist:

- Orlacs Hände (1924)

- Mad Love (1935)

- Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1941)

- Tarantula (1955)

- Witchfinder General (1968)

- La Casa dalle Finestre Che Ridono (1976)

- Angst (1983)

- Poison (1991)

- Dans Ma Peau (2002)

- Insidious (2010)

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Er staan al een aantal prachtige titels tussen. Het gaat mij nooit lukken om 5 films op een dag te doen, maar leuk dat dit bepaalde gebruikers wel lukt.

Geweldig enthousiasme waarin weer te zien is hoe levendig 'underdog' genre horror onder de liefhebbers. Erg tof om te zien.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Dracula (1931) - RW - 4 punten - 27 juni 2016 ( 4 films 13 pnt.)

https://i.ytimg.com/vi/rqtGTDtyvMs/hqdefault.jpg

Review: Nogmaals de klassieke Dracula gekeken en wederom genoten. Wat is Bela Lugosi als graaf Dracula een lust voor het oog! Prachtige decor en settings in de Victoriaanse sfeer. Zeker minpuntjes zijn er ook. De bengelende vleermuizen zijn erg knullig. Vanuit de tijdgeest kan ik me voorstellen dat deze film eng was maar anno nu is het totaal niet eng. Waarom vind ik het dan toch een goede film? Twee redenen eigenlijk ten eerste Lugosi natuurlijk. De manier waarop hij Dracula neer heeft gezet. Is nog steeds een groot voorbeeld. Ten tweede vind ik het gewoon fijn om af en toe iets nostalgisch te kijken. Deze films zijn altijd een stuk trager dan wat nu gewend zijn.

Dracula (1931)

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Zo dat was 27 juni. Aangezien ik nachtdienst heb kan ik heerlijk me wijden aan de Horrorfilms . De eerste van 28 Juni was:

Cabin Fever: Patient Zero (2014) -FTV - 2 punten - 28 juni 2016 (5 films 15 pnt.)

(afbeelding)

Review: Mager derde deel uit de serie . Vooral door de setting en de horror blijft de film nog het zien waard. Acteurs zijn verschrikkelijk slecht en het verhaal erg maar dan ook erg dun. Ergste scene was voor mij de scene van het meisje in de tent, die leek erg op het schuurtje uit voorgaande delen behalve dat het daar Beter (bloederiger) eindigde.

Cabin Fever: Patient Zero (2014)

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Lord of Illusions (1995) - FTV - 3 punten - 28 juni 2016 (6 films 18 pnt.)

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/product_images_modal_loibrps72dpi__7ba33f7498-432e-e411-add3-d4ae527c3b65_7d_12.jpg

Review: Film vol met clichés. Vergelijk het met een Hallmark film. Erg braaf en in mijn ogen op een foute manier gefilmd. Hier en daar komt er wat bloed voor maar geen van de kills is ook maar een fractie interessant te noemen. Deze film wil ik dan ook niemand aanraden om te kijken! Ik heb de director's cut gekeken die 12 minuten langer was. Dit ging helaas om wat meer beeldmateriaal niet om scene`s die te gruwelijk waren!

Lord of Illusions (1995)

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

The Mutilator aka Fall Break (1984) - FTV - 3 punten - 28 juni 2016 (7 films 21 pnt.)

(afbeelding)

Review: Leuke luchtige `80 jaren slasher. Er zijn natuurlijk betere maar doordat de film een soort vrolijkheid uitstraalt is het een genot om er naar te kijken. De kills worden goed in beeld gebracht. Verder is het natuurlijk hetzelfde verhaaltje over een stel tieners die één voor één worden uitgemoord. Prima genoten van deze één uit duizend slasher!

The Mutilator (1985)

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Joolstein gaat hard, hij gaat lekker.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Tweede poging.

Honeymoon (2014) - RW - 1 punt - 28 juni 2016.

(afbeelding)

Review:

''Horror: Ammehoela.''

Aardig acteerwerk / redelijk script / prima setting en toch koste het mij zeer veel moeite om de
film ''Honeymoon (2014)'' helemaal tot het einde uit te zitten, simpelweg omdat je 87 minuten
naar een zeik stel zit te kijken.

H (2014): Leuk om een keer gezien te hebben, niets meer en niets minder.

De tweeënhalve ster van mijn kant blijft staan.

(Totaal aantal punten H. T: 8 ).

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Even een thumb-up voor de organisatie .

Vanaf dag 1 had ik mijn eigen al voorgenomen niet mee te doen voor

de winst, ik ben hier voor het delen van films / zelf ideeën opdoen en

uiteraard het samen zijn .

.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

HALVE TAMME. schreef:

Even een thumb-up voor de organisatie .

Vanaf dag 1 had ik mijn eigen al voorgenomen niet mee te doen voor

de winst, ik ben hier voor het delen van films / zelf ideeën opdoen en

uiteraard het samen zijn .

.

Wat een overtuigingskracht heeft die organisatie toch hé

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5318 stemmen

Rustig beginnen

The Lazarus Effect (2015), FW => 2Pt

Ok, niets nieuws onder de zon bij deze maar toch had ik hierbij nooit een verveeld gevoel.

De sfeer zit er goed in, er hangt een matige maar constant spanningsboog en de cast vind ik best goed spelen. Het verhaal is onderhoudend, loopt vrij vlot en er zitten enkele redelijke schrikmomentjes in, maar hier had wel wat meer in gezeten qua uitwerking.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Boeikens, het is "FTV" niet "FW"

Waar staat FW trouwens voor? first wife?

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#2 The Mummy (1932) 2,5* - FTV - 5 punten - 27 juni 2016 (Totaal 3+5=8 punten)

(afbeelding)

Review: He went for a little walk, you should have seen his face!

Toch maar eens een Boris Karloff film gezien, mede door het feit dat ik op horror gebied wat meer van de modernere horror ben. Het begon al best grappig met bovenstaande uitspraak toen Imhotep er vandoor ging, maar The Mummy bevat helaas maar weinig spanning waardoor de film niet helemaal vermaakt. Er vallen een aantal doden, maar tegelijkertijd zitten er maar weinig horrorelementen in waardoor je niet al te veel gegriezel kunt verwachten. Boris Karloff acteert overtuigend. De manier waarop hij constant kijkt heeft iets behoorlijk dreigends. Wat ik minder vond aan deze film is weinig The Mummy, veel Ardeth.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

alexspyforever schreef:

ik had dat eerst ook, het oogt mij ook logischer, stiekem. We gebruiken immers RW voor rewatch, dan zou ik ook sneller FTW verwachten voor first time watch dan first time view. Maar goed het maakt niet echt uit natuurlijk.

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5318 stemmen

alexspyforever schreef:

First Watch

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Telt deze van Mario Bava ook mee?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.