- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Chopping Mall (1986) -FTV- 3 punten- 27 juni (totaal 3 punten)
http://www.horrorphilia.com/wp-content/uploads/2012/01/choppingmall-765548.jpg
De dvd lag al een tijd in mijn dvd-kast, maar ik had nog niet de kans gehad om hem te kijken (tot vandaag dan
) .
De film zelf was zeer vermakelijk en best sfeervol. De intro laat het gehele winkelcentrum zien en alles wat er zo op een dag gebeurt. Het winkelcentrum komt best levendig over.
De moorden zijn variërend met een enkel goor stukje als hoogtepunt. Natuurlijk zijn de slachtoffers wel 'slachtvee', maar het is fijn dat meerdere personages wel van zich af kunnen bijten en spullen die ze in het winkelcentrum vinden, goed gebruiken om de robots uit te schakelen. En dat doen ze soms best wel innovatief. Daarbij hadden ze wel grappige dialogen die soms uit het niets kwamen. Kortom, ze waren niet onuitstaanbaar zoals in sommige horrorfilms.
De poster is ook mooi naar mijn mening en de reactie van de robots na een moord was ook grappig.
De muziek gaat ook goed samen met de film.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Woman in Black, The (2012) - FTV - 2 punten - 27 juni 2016
http://www.moviemail.com/img/still/32510/The-Woman-in-Black-32510_1.jpg
Review: Beetje flauw want op voorhand wist ik al wel dat dit mijn ding niet was, maar vermits het van de regisseur van Eden Lake was toch maar een kans gegeven. Het draaide uit op een snore-fest van jewelste. Zoveelste flauwe spookverhaaltje (geesten blijven lame) voorzien van cheap-ass jumpscares die je van kilometers ziet aankomen. Hoe menigeen hier nog onder de indruk van kan zijn blijft me een raadsel. Om maar te zwijgen over Radcliffe.
Richard_Voorhees
-
- 2311 berichten
- 2135 stemmen
Dracula's Daughter (1936) - FTV - 5 punten - 27 juni 2016 (tussenstand: 2 films, 10 punten)
http://www.classichorrorposters.com/4061/wp-content/uploads/2014/11/draculas-daughter-movie-poster-1936-1020199097.jpg
Review
Voor zij die zich altijd al afvroegen wat er zich na de gebeurtenissen van Bram Stoker's Dracula zich voor zou doen bood Universal in '36 al een soelaas met 'Dracula's Daughter'.
De film gaat daar verder waar de eerste stopte, met enkel dokter Van Helsing (gespeeld door Edward Van Sloan) als origineel personage uit het eerste verhaal.
Zoals de titel al doet vermoeden krijgen we deze keer te maken met de dochter van... Helaas op een weinig boeiende manier neergezet door Gloria Holden. Dit heeft voor een gedeelte ook met de schrijvers te maken, want echt veel actie krijgen we niet van haar te zien. Geen blikkerende tanden of gedaanteveranderingen, maar wat gezeur over haar vampirische toestand om het medelijden van de kijkers wat te wekken.
De nieuwe personages verschijnen in de vorm van een zielenknijper en diens assistent. Het samenspel tussen Otto Kruger en Marguerite Churchill zorgt eigenlijk nog voor de leukste momenten uit de prent.
Om 71 minuten enkel te vullen met dit, plus wat wolvengehuil en geklooi met een betoverde ring is gewoon veel te karig. Een magere vervolgfilm uit de Universal stal.
1,5*.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Zozo, we zijn begonnen. Richard_Voorhees is al lekker op dreef (ik had de eerste film nog niet genoteerd of de tweede was er al). Verder nog rustig in 'mijn team'. Zal van het weekend is wat beter kijken naar de recensies van de anderen, want ik zie interessante titels voorbijkomen. Het zal nog wel even duren voordat ik zelf zal beginnen met kijken.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
What We Do in the Shadows (2014) - RW - 1 punt - 27 juni 2016.

Review:
Deacon: I think we drink virgin blood because it sounds cool.
Vladislav: I think of it like this. If you are going to eat a sandwich,
you would just enjoy it more if you knew no one had fucked it.
In wezen hebben we hier te maken met een hele simpele filmproductie, maar door
de juiste combinatie van horror, komedie & een vleugje drama stijgt What We Do in
the Shadows (2014) voor mij toch wel ver boven het gemiddelde uit. Leuke (voor mij
onbekende) cast, grappig acteerwerk, vele hilarische gebeurtenissen en een absurd
verhaal maken W. W. D. i. t. S. (2014) tot een ware must see.
Eens in de zoveel tijd een herziening zal voor mij dan ook absoluut geen straf zijn.
Thumbs up voor New-Zealand.
Vierenhalve ster van mijn kant.
(Totaal aantal punten H. T: 5).
Bas I.
-
- 461 berichten
- 4 stemmen
The Body Snatcher - FTV - 4 punten - 27 juni 2016 (tussenstand: 1 film, 4 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/01/Thebodysnatcher.jpg/220px-Thebodysnatcher.jpg
Mijn eerste film van deze uitdaging zit er op. Sfeervolle en donkere film met een geweldige rol van Boris Karloff als als grafrover Gray. Het verhaal draait om de ambitieuze dokter MacFarlane en zijn assistent Fettes die lijken nodig hebben als leermateriaal voor studenten. Gaandeweg blijkt steeds meer dat Gray een psychologisch spel speelt met dokter MacFarlane. Het moordmysterie is gebaseerd op een kort verhaal van Robert Louis Stevenson en de grote Val Lewton heeft bijgedragen als schrijver en producent. De kleine rol van Bela Lugosi is een leuke gimmick maar voegt verder weinig toe. Zeker niet perfect maar ik heb absoluut genoten. Eindoordeel: 3.5*
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Attack of the Crab Monsters (1957) ) -FTV - 4 punten - 27 juni 2016 (3 films - 9 pnt.)

Review: Heerlijke flauwe zondagmiddagfilm voor het hele gezin. Helaas heeft de tijd deze film ingehaald. En lijkt het meer een avonturenfilm dan horror. Toch is het geen slechte film maar het steek ook nergens met kop en schouders boven uit zoals andere klassiekers. De krabben vond erg aandoenlijk.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2563 stemmen
[EDIT moderator]Denigrerende opmerkingen + offtopic berichten verwijderd
Houd het gewoon inhoudelijk bij de filmgame.[/EDIT]
Flat Eric
-
- 6443 berichten
- 1026 stemmen
The Tag-Along (2015) - FTW - 2 punten - 27 juni 2016
Review: Altijd leuk zijn die films waarbij het verhaal deels gebaseerd is op ware feiten en/of urban legends. Zo ook deze.
Redelijk spannend maar enigszins jammer vond ik wel de matige cgi in het bos. Houterig en lachwekkend. Dat haalde voor mij de waardering van de film echt wel naar beneden.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Thale (2012)- FTV- 2 Punten - 27 Juni Totaal: 5 Punten

(De film staat op IMDB aangeschreven als horror)
De film is net als Troll Hunter(die film wordt ook genoemd op mijn dvd; ondanks de film totaal anders is), een Noorse urban-legend film.
Een vrij saaie film, ondanks het een interessant uitgangspunt had naar mijn mening. Het ligt voornamelijk aan de hoofdpersonages en de uitleggende flashbacks. Daarbij lijkt het wel of de acteurs ongeïnteresseerd zijn. Hierdoor komen de problemen die de hoofdpersonen hebben, totaal niet goed over.
De setting in het bos met de ondergrondse kelder is nog het meest sfeervolle deel van de film. Het wezen (met folklore erachter) zelf mag er ook wel zijn.
Leuk feitje: In de beschrijving achter op de dvd, hebben ze de naam van het wezen, 'Thale' (en tevens filmtitel) , verkeerd gespeld. 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Cujo (1983) - FTV - 3 punten (punten totaal : 3) - 27 juni 2016
http://3.bp.blogspot.com/-pnKL6JxMm28/VjPPX_TZLXI/AAAAAAAAIDk/_Vq5dSF49aM/s1600/1345487352_Cujo.jpg
Review:
Cujo is een leuke '80e jaren horror/thriller film die aardig wat leuke scenes met zich mee brengt. Ook al zit je na de 32e minuut pas daadwerkelijk in de horror scenes, zijn deze wel heel erg leuk. De film word in zijn eerste minuten al ontrafeld en is erg zwak opbouwend waardoor de spanning, zin en concentratie al snel weg valt binnen het concept.
Cujo is een Sint Bernhard, die gebeten word door een vleermuis en krijgt de Hondsdolheid. Cujo komt in een proces en word uiteindelijk een Ice Cold Killer. Cujo begint met het aanvallen van mensen, en ook al word je in een tergend lange drama scenes gegooid vooraf hij pakt het wel op, tot je bij de auto kwam, dit heeft wel een kwart van de film gekost waarbij de concentratie etc. weer weg viel, wat toch wel jammer is.
Ik heb uit nieuwsgierigheid toch eens opgezocht wat Hondsdolheid precies is, daar schrik je toch wel van wat de effecten kunnen zijn na een beet. Hondsdolheidg
Leuk om gezien te hebben, vermaakt je wel zo op de avond, niks speciaal's van verwachten dan kom je er wel door heen. Ik weet nu wel definitief hoe ik mijn toekomstige Rotweiler (of herder) noem: Cujo!
3.0*
(Helemaal: Cujo (1983) )
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
http://s4.discshop.se/img/front_large/28424/det_oka_nda.jpg
Det Okända (2000) – FTV – 2punten – 27 juni 2016
Zweedse horrorfilm van Michael Hjorth, vrij bizare film maar toch met een goed horror sfeertje er is een constante spanning aanwezig in deze film
film is met een heel laag budget gemaakt en gefilmt vanuit een standpunt van 1 camera een beetje in de steil van BWP (blair witch project)
film speelt zich af in een voor een redelijk deel verbrand bosoppervlakte, 5 wetenschappers moeten er onderzoeken hoe dit bos op onverklaarbare wijze is afbrande,
acteerwerk: was naar mijn mening goed realistisch en niet te gemaakt geacteerd.
Muziek: had voor mij iets beter gekund het had de film nog meer spanning en horrosfeer gegeven
script-verhaal: zit sterk ineen goeie opbouw
originaliteit: blijkbaar was deze film eerder gemaakt dan BWP maar is later dan BWP in premiere gegaan film is dus heel origineel.
Effecten: eerder aan de magere kant de film moet het vooral hebben van zijn duister psygologisch sfeertje.[img]Det Okända[/img]
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
* Films vanaf het jaar 2000: 1 punt
* Een extra punt voor een film die je voor de eerste keer kijkt
2 punten dus 
Ben ik mooi niet de enige die even in de fout ging met de puntentelling alexspyforever 
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
He Never Died (2015) - FTV - 2 punten - 27 juni 2016.

Review:
BLOOD. BULLETS. BINGO.
Laat ik beginnen met een mooie buiging voor Henry Rollins (super sterk acteerwerk).
Verder:
Heerlijk gewelddadig, gestoord verhaal, vele vage situaties passeren de revue, uitgekiende
humor en tevens wordt in elke vertoonde scene de uiterst maffe / donkere / bizarre sfeer
fantastisch weergegeven. He Never Died (2015): Een hele bijzondere verrassing mag ik wel
zeggen.
Vierenhalve ster van mijn kant voor dit pareltje.
(Totaal aantal punten H. T: 7).
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Als ik voor de gezelligheid er toch af en toe eentje mee wil doen, mag dat dan? Ziet er leuk uit zo. 
Ik zal alleen geen rol van betekenis kunnen spelen in het klassement i.v.m. werk en een uitpuilende watchlist.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Je had gewoon mee moeten doen Zwolle, al kijk je er maar een per week 
Er staan toch ook wel horrors op je watchlist? Geef je die gewoon net iets meer voorrang. Al is dat niet eens nodig, je kunt ook doen wat je altijd doet en de horrordingen simpelweg hier posten.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
* Films vanaf het jaar 2000: 1 punt
2 punten dus 
Ben ik mooi niet de enige die even in de fout ging met de puntentelling alexspyforever
had het gezien en even aangepast 
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Er staan toch ook wel horrors op je watchlist? Geef je die gewoon net iets meer voorrang.
Yep, een paar. Zal die inderdaad naar voren schuiven. 
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen

Malpertuis (1971) – FTV – 3punten – 27 juni 2016
Belgisch/Frans/Duits horrordrama van Harry Kûmel, heel mooie fantasierijke en duistere film vooral het decor in de film is echt top je zit een ganse film in een duistere droomwereld de ganse film zit je in een misterieuse en griezelige sfeer pas op het einde kom je achter de waarheid.....
acteerwerk: is echt pure klasse vol griezelige en misterieuse figuren
Muziek: is naar mijn mening redelijk goed maar kon wel beter goeie muziek en geluid maakt een horror en fantasie-film gewoon beter
script-verhaal: wederom top!! je blijft een ganse film geboeid naar het verloop van het verhaal
originaliteid: echt origineel is de film misschien niet maar zit wel goed in elkaar
effecten: voor een film uit 1971 best niet slecht de film moet het vooral hebben van het decor dat een super duistere sfeer opwekt het decor is ronduit meesterlijk!!!!https:///Users/koenhuysse/Downloads/15398.jpg
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
He Never Died (2015)Laat ik beginnen met een mooie buiging voor Henry Rollins (super sterk acteerwerk).
Verder:
Heerlijk gewelddadig, gestoord verhaal, vele vage situaties passeren de revue, uitgekiende
humor en tevens wordt in elke vertoonde scene de uiterst maffe / donkere / bizarre sfeer
fantastisch weergegeven. He Never Died (2015): Een hele bijzondere verrassing mag ik wel
zeggen.
Vierenhalve ster van mijn kant voor dit pareltje.
Een toppertje!
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Malpertuis (1971) – FTV – 2punten – 27 juni 2016
Gaat lekker zo 
* Films vanaf het jaar 1970 tot en met 1999: 2 punten

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vrije dag, lekker. En met mijn slaapschema's van 3 a 4 uur (nachtwezen), is de naderende vakantieperiode altijd een marathon aan horrorfilms
De challenge is een bijkomstigheid, want normaal gesproken gebeurt dit ook. Meningen staan bij de films.
FTV – 2punten – 27 juni 2016
FTV – 5punten – 27 juni 2016
Sharkansas Women's Prison Massacre (2016)
Totaal van dag 1: 13 punten.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Volgende week snapt iedereen het. Is gewoon overheen gelezen waarschijnlijk. 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
The Vatican Tapes (2015) FTV - 2 punten - 27/06/2016
Spannende exorcist film. De standaard elementen zoals de kraaien die onheil voorspellen, het kotsen, de krakende botten en lichaamsdelen,.....zijn er natuurlijk weer bij. Maar deze film weet zich van andere soortgenoten te onderscheiden door puik acteerwerk, enkele nagelbijtende scènes (de hostie scène) en een paar leuke kills.
Een leuke toevoeging aan het found footage genre en de eindscène is om kippevel van te krijgen. Geslaagd dus en krijgt 3,5 sterren!
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Gaat lekker zo 
* Films vanaf het jaar 1970 tot en met 1999: 2 punten
ja lap je hebt me weer 
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Goed bezig jeroentjuhhhhh. Ik was niet de enige Jeroen die vandaag vrij had dus! Ik gooi er nu toch nog een laatste in, morgen toch late dienst. Mijn totaal na dag één komt daarmee op 17 punten over 4 films. Dat zal ik niet vol houden, dat tempo 
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1920) - FTV - 5 punten - 27 juni 2016 - Tussenstand: 11 punten
Review: Ik heb altijd commentaar op oude films, zonder dat ik er ooit één gekeken heb. Dit leek mij een uitgelezen mogelijkheid om het toch eens te gaan doen. Ik heb gekozen voor Dr. Jekyll and Mr. Hyde, omdat het verhaal mij sowieso aanspreekt en het komende seizoen van Once Upon a Time zal draaien om deze film (het boek). Ik vind het altijd leuk om de films gezien te hebben waarover het seizoen gaat. Enfin, ik ga geen cijfer koppelen op MM. Helaas heb ik voor mezelf altijd gelijk gehad, deze oude films zijn echt helemaal niks voor mij. Misschien is het niet de beste keuze geweest om gelijk een stomme film te pakken, maar ook die ervaring wilde ik eens opdoen. Dit was toch wel het meest irritante voor mij, maar het zwart-wit beeld is ook absoluut niet mijn ding. Eerste helft van de film was een hele moeilijke, ik kwam er lastig doorheen. Tweede helft ging het allemaal net iets makkelijker. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, zo'n film kan ik natuurlijk niet vergelijken met films van de jaren '80 tot nu. Het verhaal blijft me aantrekken, maar oude films blijven mijn afkeer houden. Ik zal geen hele oude films meer draaien en hou het toch maar op mijn vaste patroon. Ik weet dat ik met deze recensie niet inhoudelijk ben ingegaan op de film, maar ik vind dit gewoon erg lastig. Ik kan hier geen duidelijk beoordeling over geven, ook de reden dat ik geen stem ga geven. Volgens IMDb worden Dr. Jekyll en Mr. Hyde door dezelfde acteur gespeeld, het enige waar ik daadwerkelijk inhoudelijk op inga. Dit was voortreffelijk in elkaar gezet, zeker voor zo'n oude film. De transformatie wordt goed in beeld gebracht, maar ook zoals er in beide rollen geacteerd wordt. Alsof het twee verschillende acteurs zijn. Al met al zal het vast en zeker niet slecht zijn geweest, mogelijk is dit zelfs één van de beste, maar juist daarom ga ik mij er niet meer aan wagen.