- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Videoclips
Knock-Out Videoclips
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Misschien wel de sterkste twee die overgebleven zijn.
3-3
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
(afbeelding) Ik kan me nog wel voorstellen dat mensen Arcade Fire mooie muziek vinden, maar de beelden bestaan gewoon uit fragmenten uit een korte film die niet goed geïntegreerd zijn met de muziek en geen coherent geheel vormen. Sometimes is daarentegen één van de meest sfeervolle stukken film die ik ken.
Uiteraard wel. Lyrics en beeld gaan samen, plus dat vrolijke van de muziek komt ook terug. Dat niet elke cut gelijk loopt maakt mij weinig uit. En het is gewoon een mooie en leuke clip om te zien met lekker de muziek erbij. 1979 is er ook zo één, al gaan daar muziek en beeld nog wat beter samen. Die clip van sometimes doet me dus echt helemaal niets.
4-3
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Niet iedere cut hoeft gelijk te lopen uiteraard, maar ik zie wel graag dat het tempo van een nummer gereflecteerd wordt in de montage en/of in de bewegingen, en dat is hier gewoon niet het geval. De sfeer van het nummer past op zich wel bij de beelden (die sfeer spreekt me absoluut niet aan, maar dat is een ander verhaal), maar volgens mij zijn er tig andere nummers die over deze beelden geplakt hadden kunnen worden met amper verschil in effect. Op de lyrics heb ik verder niet gelet (daarvoor stond het volume te zacht
) moet ik toegeven. En 1979 vind ik al helemaal vreselijk.
Maar soit, volgens mij hebben we gewoon andere criteria (en een andere smaak uiteraard). Ik moet ook niet zo zeuren, maar ik was (en ben nog steeds) gewoon teleurgesteld over het verloop van deze KO.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Niet mijn muziek. Ik ben afgehaakt...
![]()
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Juist twee fantastische nummers. Moet er trouwens niet de originele artiest en titel staan (dus bij de eerste Vitalic - Poney Part 1?
1-2
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Moet er trouwens niet de originele artiest en titel staan (dus bij de eerste Vitalic - Poney Part 1?
Ja, eigenlijk wel, maar ik was bij het nomineren te lui om die informatie op te zoeken.
(Hetzelfde gold voor Rubber Johnny, Hecq en nog één of twee.) Maar we kunnen de huidige formulering mijns inziens nu beter laten staan, want nu weet iedereen tenminste welke clip bedoeld wordt. En Birds maakt toch geen schijn van kans om de volgende ronde te halen, dus zoveel maakt het op dit moment toch niet meer uit.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
9. Fatboy Slim – Weapon of Choice - 10. LFO – Freak
0-1
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
13. Radiohead – Karma Police - 14. The Smashing Pumpkins – 1979
0-0
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
15. Björk - All is Full of Love - 16. Xanopticon – Neurve
1-0, maar beide clips zijn fantastisch imo ... Neurve is intenser, All Is Full of Love is mooier en afgewerkter
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
De kwartfinales:
1. Kanye West feat. Rihanna & Kid Cudi - All of the Lights - 2. dEUS - Theme From Turnpike
3. Radiohead – Karma Police - 4. Arcade Fire - The Suburbs
5. Björk - All is Full of Love - 6. Chris Clark – Gob Coitus
7. M.I.A. - Born Free - 8. LFO – Freak
Tot de zes, met minstens twee punten verschil. De 18-uursregel blijft in werking.
1. Kanye West feat. Rihanna & Kid Cudi - All of the Lights - 2. dEUS - Theme From Turnpike
1-0