- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Dat is zo. Maar ik gebruik de namen van componisten in deze KO eigenlijk alleen als makkelijke afkortingen om naar de scène te verwijzen. Veel meer dan dat moet je er in mijn geval dus niet achter zoeken.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
En we hebben een winnaar:
Beethoven - 7th Symphony (Irréversible) (vanaf 7:12)
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Superblij met de uitslag, van te voren was dit na het Melancholia-fragment mijn favoriet, dus ik kan niet ontevreden zijn.
Bedankt, met name de organisatie, voor deze knock-out!
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Sowieso een teleurstellende winnaar, maar dat waren eigenlijk alle deelnemers vanaf de kwartfinale. Wel een duidelijke indicatie waarom zo weinig films daarwerkelijk wat met beeld én geluid proberen doen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Niet de beste winnaar inderdaad, maar ach, het had ook een stuk erger gekund.
Het dieptepunt van deze KO was naar mijn visie dat alle Umfeld-scènes er al in de eerste ronde uitvlogen. Dat waren namelijk mijn favorieten denk ik. En elektronische muziek deed het in deze KO sowieso ontzettend slecht.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb dan wel de knoop doorgehakt in de finale, beide fragmenten waren niet slecht. Maar de sfeer die Beethoven extra bij de beelden van Irréversible bezorgt, vond ik net iets beter. Klassieke muziek wordt soms slecht gebruikt in film, maar hier was dat zeker goed gedaan.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Uitstekende winnaar wat mij betreft. Zeker tegenover een Kawai die helemaal niet in deze K.O. thuis hoorde (zat ook al in de scores K.O. volgens mij). Schitterende muziek in combinatie met prachtige beelden die samen iets extra's opleveren.
Bedankt voor de organistie Animosh en het bedenken Badalamenti 
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Gelukkig, toch nog Beethoven. Prima gebruikt in de film, mijns insziens dan.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En hetzelfde geldt voor Club Rectum (dat ik die liever in de finale had gezien dan, want die scène werkt zonder meer wél in de context van de film).
Ja hier ook, het is denk ik de enige scène die me letterlijk misselijk maakt (naast andere gevoelens). Best knap voor iets dat alleen maar uit "wat plaatjes en muziek" bestaat. Bedankt voor de KO-organisatie.
PS was veel te laat toen het begon maar wat betreft klassieke muziek had ik graag
Pachelbel (spoiler) uit Seul Contre Tous en Mozart uit Idi i Smotri gezien. Of:
Saam Gaang - Je Crois Entendre Encore (kan scène niet vinden)
Landscape in the Mist - Adagio (" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ")
Haute Tension - New Born
Snatch - Disco Science
Prisoner of the Mountains - Farewell of Slavianka
25th hour - één bepaalde van de disco scènes
Death Proof - Hold Tight