menu

Film / Filmgames / Knock-Out Regisseurs (2013)

zoeken in:
dutchtuga schreef:
Winnaar zou natuurlijk John Carpenter moeten zijn

Als hij zich beperkt had tot horror en een paar decennia eerder was gestopt had hij nog een ronde verder mogen komen.

En de winnaar van de KO Regisseurs 2013 is:

(afbeelding)
Stanley Kubrick.

Volgens mij had hij ook de KO's van 2005 en 2009 gewonnen. Wordt natuurlijk wel een beetje saai op deze manier. Nogmaals, ik had graag voor de afwisseling Mamoru Oshii zien winnen. Kubrick zou voor mij dan een goede tweede zijn geweest.

Ik ben ooit gillend weggerend bij een van zijn films. Over een pools videospel of zo

11-16

Vier maal 5*, voor The Killing, 2001, Barry Lyndon, Eyes Wide Shut
Zegt genoeg, maar spannend of verrassend is het niet......

wibro schreef:

Volgens mij had hij ook de KO's van 2005 en 2009 gewonnen.

In 2005 zelfs dezelfde finale als dit jaar. In 2006 en 2007 heeft Kubrick ook gewonnen. In 2008 verloor Kubrick in de halve finale van Miyazaki, die zelf verloor van David Lynch in de finale.

Film Pegasus (moderator)
Van de 9 films die ik van Kubrick gezien heb, gaf ik 6 een stem lager dan 3*. Die man is echt mijn stijl niet, maar valt blijkbaar wel bij een groot publiek in de smaak. Voor mij dus niet echt een goeie winnaar...

Gewoon fijn dat de ko weer voorbij is!

DVD-T schreef:
In 2005 zelfs dezelfde finale als dit jaar. In 2006 en 2007 heeft Kubrick ook gewonnen. In 2008 verloor Kubrick in de halve finale van Miyazaki, die zelf verloor van David Lynch in de finale.

Dus van de zes keer dat deze knock-out nu is gehouden won Kubrick vijf keer.
Dat kun je toch op z'n minst wat overdreven noemen.

Deze KO kan eigenlijk gewoon overgeslagen worden.

Opvallend dat Oshii zover gekomen is. Zal wel aan het parcours gelegen hebben, maar toch.

Kubrick behoort niet tot mijn favorieten, maar ik kan er prima mee leven. De spanning is er inderdaad wel af (voorspelbaarheid verloop / stemgedrag KO).

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.