- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Bad Guys (2013)
Knock-Out Bad Guys (2013)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
10-2 één van de weinige échte badguy's die zijn overgebleven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
10-2 één van de weinige échte badguy's die zijn overgebleven.
Wat is een 'echte bad guy'?
Want als je Alex DeLarge dat niet vindt ben ik erg benieuwd naar je definitie.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Een film waarin je duidelijk good guys tegen bad guys hebt, daaruit kan je een echte bad-guy halen. Zoals in The Terminator waar het enige doel van de bad-guy de good-guy uitschakelen is. Alex doet stoute dingen, maar wordt nergens als een bad-guy neergezet. Sterker nog; tegen het eind aan is hij niets anders dan een slachtoffer. Bovendien is A Clockwork Orange een te complexe film om met een simpele definitie als bad-guy te komen. Nog minder bad-guy is Norman Bates, een treurig personage waar sympathie voor wordt gewekt en waarbij je zelfs hoopt dat hij wegkomt met wat hij heeft gedaan. Wat een bad-guy..
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Uit jou defenitie maak ik op dat wat slimmere films zonder een al te sterk goed/ fout (grijs) gevoel, niet mogen meedingen in deze KO.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een film waarin je duidelijk good guys tegen bad guys hebt, daaruit kan je een echte bad-guy halen. Zoals in The Terminator waar het enige doel van de bad-guy de good-guy uitschakelen is. Alex doet stoute dingen, maar wordt nergens als een bad-guy neergezet. Sterker nog; tegen het eind aan is hij niets anders dan een slachtoffer. Bovendien is A Clockwork Orange een te complexe film om met een simpele definitie als bad-guy te komen. Nog minder bad-guy is Norman Bates, een treurig personage waar sympathie voor wordt gewekt en waarbij je zelfs hoopt dat hij wegkomt met wat hij heeft gedaan. Wat een bad-guy..
Alex wordt niet neergezet als bad guy? Hij is zo'n beetje de meest iconische bad guy ooit. Hij verkracht, moord en bedriegt. Dat hij daarnaast ook sympathie weet op te wekken doet daar niks aan af (wat mikey schrijft). Snap niet dat je er zo'n simplistische kijk op hebt. Jij verward een bad guy met de antagonist. De tegenstander van de hoofdpersoon.
Dat is toch echt iets anders een bad guy is iemand die bad doet en/of bad is. Alex is overduidelijk beide. Verschilt daarin nauwelijks van Bateman. En Bates vind ik ook een erg zwakke bad guy, maar hij is het natuurlijk wel.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Nou pfoe, nooit eerder gezien in een film ...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik stel niet dat die daden m iconisch maken, noem die zaken enkel ter verduidelijking dat hij slecht is.
Maar voor 1971 waren er weinig personages die dat in een film deden, laat staan er zoveel plezier in te hebben. Nadien natuurlijk wel...
Je zou m eens moeten herzien. Film zou je toch beter moeten liggen dan je nu denk.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Zou niet weten waarom? Vond hem toen al weinig shockerend, de stijl zal me nog altijd niet aanstaan en ik heb nog steeds een hekel aan Kubrick's vingertje ... en Alex is verder maar een klier.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is visueel best een aparte film en dat vingertje van Kubrick zit er helemaal niet in. Dat heb je er zelf ten onrechte bij bedacht. De film is juist erg ambivalent.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Tuurlijk, net zoals al die andere Kubricks die geweldig ambivalent zijn ... heb geen enkele basis om deze film te herzien, al helemaal niet omdat ik de meeste herzieningen zelden als beter ervaar.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Er mag gerust iemand loten. Ik zit in buitenland tot dinsdag.
Rodajc
-
- 11537 berichten
- 1436 stemmen
Knock-Out Bad Guys (2013) - Kwart finale
1. Dr. Christian Szell (Marathon Man) - The Terminator (The Terminator)
2. Bartel (Calvaire) - Norman Bates (Psycho)
3. Hannibal Lecter (Silence of the Lambs) - Jack Torrance (The Shining)
4. Patrick Bateman (American Psycho) - Frank Booth (Blue Velvet)
Kwartfinale: 10 stemmen, 2 verschil
Halve finale: 12 stemmen, 2 verschil
Finale: 15 stemmen, 2 verschil
12-uursregeling (exclusief nacht) van toepassing. Toelichting: dit geeft je het recht na 12 uur een nieuwe battle starten, zonder dat de huidige battle met het benodigde aantal stemmen is beëindigd. De uren vanaf 00.00u t.e.m. 06.00u tellen niet mee!
Rodajc
-
- 11537 berichten
- 1436 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
3-1 Beste 4 zitten in 1 en 4. Battle 2 is er meer een van de voorrronde.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Die met Norman Bates bedoel je...? 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Battle 2 is de enige met een waardige winnaar in. De rest is marge-werk.