• 13.061 nieuwsartikelen
  • 169.598 films
  • 11.122 series
  • 31.858 seizoenen
  • 630.314 acteurs
  • 196.339 gebruikers
  • 9.178.914 stemmen

Talentenjacht

zoeken in:

NERD

• 1700 berichten
  • 1371 stemmen

Je kent het wel, een acteur/actrice die je zelf erg goed vindt maar die de film industrie nog niet echt ontdekt heeft. Ze spelen in onbekende/kleine films of in kleine rolletjes. Wie zijn jou favorieten/tips?

Diegene die op dit moment bij mij te binnen schiet is Topher Grace, voornamelijk bekend van de meer dan meesterlijke comedy (vanavond op Yorin) That 70s Show. Misschien wel getype cast, maar ik zou hem graag eens in een film willen zien (getypecast of niet).

NERD

• 1700 berichten
  • 1371 stemmen

Ok niemand heeft dat dus.....

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Jason Lee. een acteur die enkel maar getypecast wordt terwijl ik er van overtuigd ben dat die man alles kan spelen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Daniel Browde vond ik erg goed in Promised Land, die ik op het IFFR heb gezien. Het was pas zijn eerste rol en hij is Zuid-Afrikaan (denk ik), dus de kans dat hij ooit doorbreekt en grote Holywood-producties gaat spelen lijkt me klein.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Ik vind Tim Roth nog steeds in te weinig films spelen (misschien slaat ie ook wel veel af, zoals Schindler's List)

verder Jake Gyllenhaal natuurlijk...

Jason Lee maakt ze te vaak schuldig aan overacting vind ik

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 627 stemmen

ewan mcgregor en Colin Farrell

zijjn erg uitstekende en goede acteurs en gaan in de toekomst steeds meer superkaskrakers spelen.

ewan mcgregor was zelfs in de race als opvolger van James Bond'er Pierce Brosnan.

Wouter

• 18690 berichten
  • 3038 stemmen

In Nederland zit ik al een paar jaar te wachten op de grote doorbraak van Anniek Pfeiffer.

(En Ewan Mcgregor en Colin Farrell zijn toch gewoon grote acteurs?!)

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook fan van Jason Lee. Ik hoop dan ook dat z'n sitcom My Name Is Earl een succes wordt. Ik ga het iig proberen te volgen.

kappeuter (crew films)

• 74371 berichten
  • 5924 stemmen

Wouter schreef:

In Nederland zit ik al een paar jaar te wachten op de grote doorbraak van Anniek Pfeiffer.

Daar had je zelf wellicht wat aan kunnen doen?

Nu gaat ze in Doodeind spelen...

gotti

• 14051 berichten
  • 5761 stemmen

Tijdens Jiskefet kwam ik er pas achter dat ze ook in Amnesia speelde. Je ontdekt nogal eens wat vrouwelijk schoon, dat ook kan acteren Wouter.

kappeuter (crew films)

• 74371 berichten
  • 5924 stemmen

Nou, 'ontdekken' zou ik het niet noemen in dit geval:

Anniek Pheifer - imdb.com

Ik wist niet dat ze in AmnesiA zit.

neo

• 15411 berichten
  • 9727 stemmen

Meer in de kijker spelen dan?

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

knowledge

• 178 berichten
  • 0 stemmen

mark ruffalo wordt volgens mij een grote vis

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat is de lichting jonge talentvolle actrices toch groot. Mijn selectie, met nieuwkomer Gina Rodriguez! Gaan groot worden.

Troian Bellisario, Jessica Chastain, Elle Fanning, Vanessa Hudgens, Carey Mulligan, Gina Rodriguez, Saoirse Ronan, Amy Seimetz, Juno Temple, Michelle Williams en Shailene Woodley.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Waar ik veel verwachtingen van heb is Georgina Haig. Heeft amper in iets meegespeeld maar was erg sterk in het 5e seizoen van Fringe. En Alan Tudyk! Geniale acteur die veel verschillende genres aankan

mjk87 (moderator films)

• 13805 berichten
  • 4170 stemmen

Vergeet Emily Browning niet, en doet Hailee Steinfeld nog iets (wanneer komt R+J met haar in vredesnaam eens uit?) en in Nederland hebben we Gaite Jansen nog altijd rondlopen. Melody Klaver was fantastisch in Diep, maar heb ik daarna weinig bijzonders meer zien doen.

schram101

• 16595 berichten
  • 2176 stemmen

Kelly Reilly niet vergeten he jongens

IJzersterk actrice. Met Chastain mijn favoriet van het aanstormend talent

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

Vergeet Emily Browning niet, en doet Hailee Steinfeld nog iets (wanneer komt R+J met haar in vredesnaam eens uit?) en in Nederland hebben we Gaite Jansen nog altijd rondlopen. Melody Klaver was fantastisch in Diep, maar heb ik daarna weinig bijzonders meer zien doen.

Browning ook zonder meer. Ook wil ik van Nederlandse bodem Sylvia Hoeks en Hannah Hoekstra vermelden.

Wat betreft Chastain nog wel even vermelden dat het vooral talent is, de jongste is ze niet meer.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

- Déborah Francois !!!!!

- Mia Wasikowska

- Chloë Grace Moretz

- Emma Stone

- Abigail Breslin

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Veel staat al in het rijtje van NW, maar daar toch proberen nog persoonlijk aan te vullen:

Amy Seimetz

Juno Temple

Kate Lyn Sheil

Brit Marling

Adelaide Clemens (tijdje bezig, maar breekt nog niet zo door. Ze kan altijd nog eens tweelingzus spelen van Michelle Williams, mocht dat ooit nodig zijn)

Zal nog wel ff verder nadenken.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Naast al enkele genoemde namen (met name Emily Browning, Kate Lyn Sheil en Amy Seimetz) verwacht ik nog veel vuurwerk van Constance Rousseau, Mati Diop en Elizabeth Olsen, en van Selena Gomez natuurlijk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gister MMMM gezien. Tuurlijk moet Olsen erbij.

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3613 stemmen

Leuk om Troian in je lijstje te zien. Had verwacht dat je haar een sufkut zou vinden. (Excuse my French)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

O nee hoor, integendeel. Kan bij mij sinds haar performance in Consent niet meer stuk, zeer fijne uitstraling ook. Ik kan eigenlijk niet meer om PLL heen zou je denken .

Elineloves

• 24062 berichten
  • 3613 stemmen

Consent klinkt erg goed. Ga ik eens onthouden. En PLL: Doe het dan voor Ash en Troian, ik voel me alleen aan het PLL kamp nu zoveel mensen zijn afgehaakt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zeker doen, erg sterke rol van haar.

Ach, waarom ook niet. Ash en Troian al reden genoeg. Ik ga er binnenkort eens aan beginnen.

Apollinisch

• 21288 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind de term 'talent' een beetje dubieus. Welke acteurs/actrices stonden in het verleden bekend als talent? En welke daarvan hebben het waargemaakt en welke niet? Bij het woord talent denk ik aan iemand die onervaren is en blijk geeft van bepaalde capaciteiten, maar nog (veel) moet groeien om een echt grote te worden. Zijn er voorbeelden van acteurs/actrices die in de loop van hun carrière aanzienlijk beter zijn geworden?

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Lijkt me wel. Jesse Eisenberg vind ik nog steeds groeien. Zie het verschil tussen Adventureland en The Social Netwerk, waar ie bij die laatste echt dieper gaat en overtuigender acteert.

Aaron Paul die in het begin van Breaking Bad nogal onzeker overkwam en dat lag niet alleen aan zijn personage, die staat nu ook veel steviger in zijn schoenen.

Een oude rot als David Duchovny, ik moet zeggen dat ik zijn acteerwerk bij The X-files niet altijd even stabiel vond, dat is bij Californication wel anders (ook al gaat de serie nu veel te lang door).

Rob Lowe ging van luchtige tiener komedietjes naar The West Wing en Parks & Recreation. Die groeide ook nogal.

Ik kan nog wel even doorgaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rosabell Laurenti Sellers .

alexspyforever

• 21233 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben onder de indruk van:

Abigail Breslin

Chloë Grace Moretz

Joey King

Dakota Blue Richards

AnnSophia Robb

en ja natuurlijk Ivana Baquero

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.