• 158.157 films
  • 9.645 series
  • 28.790 seizoenen
  • 607.441 acteurs
  • 353.089 gebruikers
  • 8.846.441 stemmen

Chiaki Kuriyama (Kuriyama Chiaki)

zoeken in:

matthijs_013

• 3624 berichten
  • 5060 stemmen

Ik weet niet of iemand haar kent (Chiaki Kuriyama, ook wel Kuriyama Chiaki of voor degenen die het kunnen lezen, 栗山千明), maar ik vond haar een gave actrice. Natuurlijk pas voor het eerst opgemerkt als Gogo in Kill Bill volume 1, en ontdekte dat ze daarvoor al een aardige lijst op haar naam heeft staan. Neem Battle Royale (ze was dat atletische meisje in het gele jackje), Ju-on, Azumi 2, Into the Sun en de in Nederland iets minder bekende Shikoku. Heb Shikoku nog niet gezien, maar ik vind haar films echt topfilms en ze kan echt geweldig acteren (ookal hoefde ze niet echt veel te zeggen in Kill Bill).

Voor de echte prestaties moet je echt Last Quarter, Scrap Heaven en/of Mail zien. Erg mooie films allemaal, hoewel ze geen van allen in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik heb ze zelf online gekocht en heb daar zeker geen spijt van. Ze speelt trouwens ook in MPD Psycho volume 2. Klein rolletje in maar een aflevering, helaas.

Wie o wie kent haar nog meer?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Alleen van KB Vol. 1

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Ik ken haar van Battle Royale, Kill Bill vol. 1 en Ju On...En ze heeft een erg grote neus

Onderhond

• 87057 berichten
  • 11745 stemmen

Gonin is verder ook een bekende film (maar nog niet gezien), en in Miike's Yokai War is ze echt geweldig.

Best een leuke actrice

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Heb helaas alleen nog battle royale en kill bill met haar gezien. In die 2 is ze idd. erg leuk.

matthijs_013

• 3624 berichten
  • 5060 stemmen

Oja, The Great Yokai War noemde ik niet, alleen omdat ik dat een kutfilm vind eigenlijk. HEt was een jeugdfilm, dus ze was erg braafjes (boos, bloederig en agressief is meer haar stijl, haha)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.