- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Mooiste filmrol aller tijden
Mooiste filmrol aller tijden
Art
-
- 13507 berichten
- 3659 stemmen
Dat is inderdaad een van de beste filmrollen! Travis Bickle 
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Nog enkele mooie:
Dustin Hoffman in Rain Man
Ellen Burstyn in Requiem for a Dream
Tom Hanks in Forrest Gump
Russell Crowe in A Beautiful Mind
Er zullen er veeeeel meer zijn, maar deze schoten me meteen te binnen.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
- Kevin Spacey - American Beauty
- Tom Hanks - Forrest Gumb
- Mel Gibson - Braveheart
- Russell Crowe - Gladiator
- Ewan McGregor - Big Fish
- Marlon Brando - Godfather, the
- Al Pacino - Godfather part. II, the
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Vertolkingen die de film echt veel beter maken:
- Michael Douglas in Falling Down
- Eric Bana in Chopper
- Johnny Depp in Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
- Kevin Bacon in Woodsman
William H. Macy krijgt van mij een speciale vermelding voor zijn rollen in Fargo, Magnolia, en Boogie Nights. Niemand weet de rol van uber loser zo goed op zich te nemen als hij.
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Marlon Brando in the Godfather of course!

Geweldig en legendarisch! 
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Doet ie nou een luchtgitaar na?
Ja denk het, misschien dat mooie liedje van de Godfather of hij is weer aan het praten over respect enzo. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ja 'respect' is inderdaad een maffia woord. Tegenwoordig hoor je het in nederland veel, ook in de politiek.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Tja, helaas erg populair inderdaad. Ik heb het idee dat dit overgebruikte woord op zo'n verkeerde manier wordt opgevat. Dit zegt de VanDale:
res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Na gisteren voor de zoveelste keer "Bitter Moon" gezien te hebben, wil ik toch wel zeggen dat de rol die Peter Coyote speelt, 'Oscar', één van de beste filmrollen is die ik ken.
Niet zo bekend als vele anderen, maar oh, oh, oh, wat wordt die rol ijzersterk neergezet.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Vond aan die rol persoonlijk niet veel aan. Zwaar overacting en nihil articulatie => afvoeren.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Vond aan die rol persoonlijk niet veel aan. Zwaar overacting en nihil articulatie => afvoeren.
Hoezo overacting, en waarom is 'articulatie' zo belangrijk?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Hoezo overacting, en waarom is 'articulatie' zo belangrijk?
Overacting omdat je mij niet gaat wijsmaken dat een maffiabaas op zulk een karikaturale manier spreekt en handelt. En articulatie is lijkt me onontbeerlijk als je wil verstaan wat iemand zegt.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Overacting omdat je mij niet gaat wijsmaken dat een maffiabaas op zulk een karikaturale manier spreekt en handelt. En articulatie is lijkt me onontbeerlijk als je wil verstaan wat iemand zegt.
Oh, sorry, ik dacht dat je op mijn bericht reageerde (over Peter Coyote in 'Bitter Moon').
Maar verder: als je een slecht articulerende maffiabaas wilt neerzetten, is slecht articuleren natuurlijk een pré.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Overacting,
eerder underacting (nihil articulatie)...wat toch wel weer in een leuk contrast stond met de gevolgen van zijn woorden. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar verder: als je een slecht articulerende maffiabaas wilt neerzetten, is slecht articuleren natuurlijk een pré.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ja overacting: overdreven mimiek en een hoop karikaturaal gebrabbel.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ja overacting: overdreven mimiek en een hoop karikaturaal gebrabbel.
Die man (zijn rol dus, Corleone) heeft Siciliaanse wortels. Wel eens de mimiek van Zuid Italianen meegemaakt?
Ik ben afgelopen winter nog in Zuid Italië (geen Sicilië, maar Lecce) geweest. Het is echt zo dat als twee mensen daar staan te praten, dat je echt denkt dat ze bijna slaande ruzie hebben, terwijl ze eigenlijk gewoon gezellig over het weer aan het babbelen zijn.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Die man (zijn rol dus, Corleone) heeft Siciliaanse wortels. Wel eens de mimiek van Zuid Italianen meegemaakt?
Ik ben afgelopen winter nog in Zuid Italië (geen Sicilië, maar Lecce) geweest. Het is echt zo dat als twee mensen daar staan te praten, dat je echt denkt dat ze bijna slaande ruzie hebben, terwijl ze eigenlijk gewoon gezellig over het weer aan het babbelen zijn.
Dat is niet alleen zo in het zuiden van Italië hoor. Maar het is vooral dat "coole" macho-pruillipje van Brando dat ik niet kan uitstaan. En dan die gebaren... Ok, ik weet wel dat Zuid-Europeanen meer gesticuleren dan bijvoorbeeld Belgen of Nederlanders, maar ik vind het allemaal zo nep en karikaturaal. Kan er niet aan doen...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Je hoeft er niets aan te doen hoor. Altijd fijn om zo'n mening te lezen. Ik vind The Godfather een prachtige film, maar niet dankzij Brando. Zijn rol vind ik ok, meer niet.
Anderen vinden die rol geniaal, en jij vindt het maar niets. Prima!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Leuk dat je er geen probleem van maakt
.
Capo Regime
-
- 45 berichten
- 731 stemmen
ik vind ook brando, maar ook Tony montana by mr Pacino