- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Mooiste filmrol aller tijden
Mooiste filmrol aller tijden
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Robert Englund - Freddy Krueger, A Nightmare on Elm Street
Johnny Depp - Jack Sparrow, Pirates of the Caribbean
Stephen Root - Milton Waddams, Office Space
William H. Macy - Jerry Lundergaard, Fargo
Jeff Bridges - The Dude, The Big Lebowski
John Goodman - Walter, The Big Lebowski
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Naomi Watts - Betty Elms/Diane Selwyn - Mulholland Drive
Naomi Watts - Cristina Peck - 21 Grams
Scarlett Johansson - Charlotte - Lost in Translation
Michael Keaton - Batman/Bruce Wayne - Batman
James Franco - Harry Osborn - Spider-Man 2
Naomi Watts - Ellie Parker - Ellie Parker
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Jodie Foster in Silence of the Lambs
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12837 stemmen
* Setsuko in Grave of the Fireflies.
* Mooiste acteerprestatie is wat mij betreft het herkenningsmoment in Dolls (Miho Kanno).
* Meest gedurfde rol: Shungiku Uchida (moeder) in Visitor Q.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Vincent Vega (Pulp Fiction)
The Dude (The Big Lebowski)
Hannibal Lecter (The Silence of the Lambs)
Ichi (Ichi the Killer)
Harmonica (C'era Una Volta Il West)
Victor Navorsky (The Terminal)
Tenminste dat vind ik de mooiste rollen, niet in alle gevallen hoeft dat te betekenen dat ik de acteerprestatie ook goed vind !
Art
-
- 13507 berichten
- 3659 stemmen
Absoluut!
Maar dan zou ik ook graag eventjes Walter Sobchak willen noemen want die rol is ook subliem 
Slapstick
-
- 47 berichten
- 123 stemmen
Ik kan me volledig bij de reeds genoemde Anthony Hopkins als Dr. Hannibal Lecter in 'The Silence of the Lambs' aansluiten!
Een zeer overtuigende acteerprestatie die goed blijft, zelfs na de film meerdere malen gezien te hebben. Met name de overgang tussen zijn rustige gedrag in het eerste deel van de film en dan vervolgens de overgang naar de geweldadige ontsnapping maakt de rol zeer sterk.
Webby
-
- 861 berichten
- 846 stemmen
Nog niet genoemd:
Maikel Verheije - Van God Los (Tygo Gernandt)
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Mcclane - Willis - die hard
the joker - Nicholson - batman
newman - road to perdition
pitt - meet joe black
pitt - troy
washington - training day
smith - matrix trilogie
Brandon - the godfather
Pacino - godfather part 2
nicholson - one flew over the cuckook's nest
method-actor
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
er is er maar een......TYLER DURTEN
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Natuurlijk Hannibal Lecter, en dan vooral in SotL en ook nog wel in Red Dragon, in Hannibal helaas niet!
Grsbk
-
- 315 berichten
- 3482 stemmen
the butcher in Gangs of New York vind ik een van de beste rollen van de laatste jaren.. De beste rol allertijden is moeilijk te zeggen.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Ik denk dat ik voor Charles Foster Kane uit Citizen Kane (uiteraard) ga.
sju
-
- 537 berichten
- 2445 stemmen
ik vind brat pitt eigenlijk wel de leukste hebben:
in Fight Club, 12 Monkeys(!), Snatch en True Romance.
verder Rocco en vooral Dafoe in Boondock Saints (niet de beste, wel leuk)
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
True Romance.
Daar ligt ie alleen maar een beetje te paffen en te zuipen op een oud bankstel. Als dat de "mooiste filmrol aller tijden" moet zijn....
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Pulp fiction; chistopher walken geeft het horloge terug aan de zoon! bizar en eng.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Eens:.
Maar ook:
TRUE ROMANCE: Chrstopher Walken met Dennis Hopper samen. Subliem.
En THE DEER HUNTER, de oscar-opleverende "bijrol" van Chris Walken (die volgens mij meer screentijd heeft dan Robert de Niro, maar officieel is het een bijrol).
En THE ADDICTION: Annabella Sciorra in drie angstaanjagende scenes als italiaans sprekende vampier in NYC.
En vooral: Annabella Sciorra in THE FUNERAL. De scene aan de keukentafel. Wie me kent heeft me dit al vaker horen of lezen noemen, maar het is zo ongelofelik naturel, zo ongelofelijk pijnlijk oprecht.
Een hoofdrol is eigenlijk helemaal niet nodig om een hele film te stelen..
Nieke
-
- 588 berichten
- 477 stemmen
Laura Dern in Jurassic Park.
Je zal het maar meemaken, tussen computergestuurde dinootjes rondlopen... Ik had erbij willen zijn!
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Wat lief!!!
Allleen; die dino's waren daar niet echt hoor. Die werden later met de computer toegevoegd. Ze werden NIET door computers gestuurd!
sju
-
- 537 berichten
- 2445 stemmen
Daar ligt ie alleen maar een beetje te paffen en te zuipen op een oud bankstel. Als dat de "mooiste filmrol aller tijden" moet zijn....
ik bedoelde dat pitt wel veel mooie/leuke rollen heeft. uiteraard is die in True R niet de mooiste, maar het voegt alleen maar het rijtje toe
Nieke
-
- 588 berichten
- 477 stemmen
Wat lief!!!
Allleen; die dino's waren daar niet echt hoor. Die werden later met de computer toegevoegd. Ze werden NIET door computers gestuurd!
Ik geloof je, alleen maar in gedeelte.
In het eerste deel waren er idd computeranimaties, maar er waren ook dinootjes op de set! (ooit ergens gelezen, maar 't zou anders wel een interessante discussie kunnen zijn!)
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Er waren "echte" dino's aanwezig, maar meestal alleen maar een deel... Bijvoorbeeld de zieke dino (hoe heet dat beest...): was met machines enzo... On-topic: dat beest deed het best goed als dino... 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ow ja, dat wist ik niet. Knap gemaakt allemaal.
Nieke
-
- 588 berichten
- 477 stemmen
Ik heb de film gezien in de cinema toen ik negen was of zo, in de volle overtuiging dat het om lieve dinootjes ging en slechte mensen!
*had heel veel schrik toen*
Een jaar of zo later die film gekocht, en elke zondag om elf uur Jurassic Park in de video-speler. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik die film op z'n minst al 50x heb gezien. En nu zou ik 'm graag op dvd hebben, maar hij blijkt nergens verkrijgbaar te zijn...?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Geen idee, zoek eens op amazon of zo. ik heb hem ook wel 12x gezien. Dankzij al die kiddo's in mijn familie.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ze hebben ook een levensgrote T-Rex nagemaakt die gebruikt werd voor de scene als de autos vastlopen en het gaat regenen. Er zit een docu op de DVD dat ze nogal wat problemen met dat beest hadden. Door het water ging het ding nogal trillen en moesten ze m met doeken weer droog zien te krijgen. Ziet er erg grappig uit een T-Rex animatronic met parkinson
.
En dit zeg ik niet om je te pesten hoor Nieke
. Maar ik heb ook vernomen dat de film niet meer gedrukt wordt op DVD. Misschien wil iemand m hier ruilen of aan je verkopen. Kijk ook nog in elke FRS, misschien hebben ze m nog ergens liggen. Mijn exemplaar verkoop ik niet, hij staat niet voor niets in mn top 10
.
Art
-
- 13507 berichten
- 3659 stemmen
En nu zou ik 'm graag op dvd hebben, maar hij blijkt nergens verkrijgbaar te zijn...?
O ja wel hoor
Alleen is de dvd in sommige webwinkels wat aan de prijzige kant. Misschien is dit wat voor je? 
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Ik heb de film gezien in de cinema toen ik negen was of zo, in de volle overtuiging dat het om lieve dinootjes ging en slechte mensen!
*had heel veel schrik toen*
Een jaar of zo later die film gekocht, en elke zondag om elf uur Jurassic Park in de video-speler. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik die film op z'n minst al 50x heb gezien. En nu zou ik 'm graag op dvd hebben, maar hij blijkt nergens verkrijgbaar te zijn...?
Of deze:
http://www.play.com/play247.as...
(Met creditcard... en the lost world...)
V
-
- 8369 berichten
- 3363 stemmen
En nu zou ik 'm graag op dvd hebben, maar hij blijkt nergens verkrijgbaar te zijn...?
Ik heb hem zelf een tijd terug bij Blokker gekocht. Zag hem daar laatst nog liggen.