menu

Film / Spoilers / Matrix: Revolutions, filosoferen over het einde... (nu met spoilers!)

zoeken in:
Phooze schreef:

Dat Neo een soort van "Bane" is (dus een programma in een menselijk lichaam) klinkt opeens wel logisch. Zeker als neo dus oranje is op het eind.

Maar waarom was Seraph dan oranje toen Neo hem voor het eerst ontmoette in de tea-house?

Verhaal van Gabriel las ik in het Engels op imdb, aardig vertaalwerkje geweest

Agony schreef:
(quote)
is dat zo... die verwijzing heb ik nergens in de film terug kunnen vinden?!
Dit vond ik na reloaded al vrij logisch. De mensen snappen in Zion niet hoe alles werkt, omdat ze steeds maar met 25 (?) mensen zijn begonnen. Alles lag voor ze klaar.

Phoenix schreef:
(quote)

Maar waarom was Seraph dan oranje toen Neo hem voor het eerst ontmoette in de tea-house?
Weet jij 't?

Staat niet in het stukje, ik wil er eigenlijk ook wel een verklaring voor. Misschien in de verklaring te zoeken in het feit dat het een goddelijk persoon is (in de bijbel is Seraph een engel) ofzoiets.

Mjah, Neo had het erover dat het ook "door vlammen omringd" betekent ofzo... Het kan natuurlijk geen Bane-persoon (programma in menselijke vorm) zijn want hij bestaat alleen in de Matrix.

Phooze schreef:
(quote)
Dit vond ik na reloaded al vrij logisch. De mensen snappen in Zion niet hoe alles werkt, omdat ze steeds maar met 25 (?) mensen zijn begonnen. Alles lag voor ze klaar.

23. 16 vrouwen, 7 mannen om precies te zijn . Idd goeie verklaring Phooze, dat met die machines (hij doelt natuurlijk op de scene tussen Counsilor Haman en Neo).

Mooie verklaring van iemand op imdb:

Seraph zit direct aan de source gelinked. Alle dingen die direct aan de source zitten zijn oranje (in en buiten de matrix). Zoiets...

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal vaag waarom hij perse oranje moet zijn.

Nog zoiets: Waarom zie je Neo niet in oranje sterretjes opgaan, zoals dat wel bij Bane/Smith gebeurt als hij dood gaat?

misschien is seraph ook wel een programma/machine of zoiets dergelijks, want in de film wordt gezegd, dat het zijn taak is het orakel te beschermen, toch?

hmm, dat met die quote ging niet helemaal goed :s

eeflien schreef:

(quote)

misschien is seraph ook wel een programma/machine of zoiets dergelijks, want in de film wordt gezegd, dat het zijn taak is het orakel te beschermen, toch?
Ja, dat is sowieso waar, maar de oracle en Sati en Merv en de Twins etc. zijn ook programma's. Waarom heeft hij oranje code, terwijl de andere gewoon groene code hebben?

Voor Gabriel !!!!

Phooze schreef:

Nog zoiets: Waarom zie je Neo niet in oranje sterretjes opgaan, zoals dat wel bij Bane/Smith gebeurt als hij dood gaat?

Je ziet de oranje code nooit behalve als je door Neo's ogen kijkt. Toen in Reloaded Neo voor het eerst Seraph zag zagen we door de ogen van Neo dat hij een oranje code had. Ook de oranje code van Smith/Bane zagen we door de ogen van Neo. Maar toen Neo doodging zagen we dat niet door zijn ogen, maar eehhh... door de cameralens, zeg maar. En toen we nadat Smith/Bane doodging weer door de "cameralens" keken zag je Smith/Bane gewoon liggen.

En misschien heeft Seraph, die dus in dienst van het Orakel was en van haar plan af wist, een oranje code omdat hij best belangrijk(misschien hebben de geavanceerdere en dus belangrijkere programma's een oranje code: Neo, Smith, Seraph. Jammer dat er niet meer voorbeelden van zijn) is en daarom idd wellicht aan de source is gelinkt. Hij was namelijk de eerste hindernis voor Neo. Een test. Want het Orakel moest weten of hij al sterk genoeg was voor de Merovingian.

neo (crew)
Phoenix schreef:

Mjah, Neo had het erover dat het ook "door vlammen omringd" betekent ofzo...

Idd. Moeilijke met die theorie van imdb is dat het niet helemaal waterdicht is.Dat hij Seraph ziet in de vorm van vlammen is makkelijk te zien verklaren aan de hand van zijn naam.

neo (crew)
eeflien schreef:

(quote)

Seraph is idd een programma wat in eerste instantie een exile was die bij merv als beschermengel kwam en daarna hem verraade om de oracle te beschermen.

neo (crew)
De theorie dat Neo een volwaardige machine is die geprogammeerd is door de Oracle en de Architect vind ik een hele goeie theorie. Maar ik ben zo iemand die alle deuren wil open houden.
Ik keer even terug naar een gedachte die ik al een tijd had voordat ik Revo ook nog maar gezien had. In deel 1 vernietigt Neo Smith en Smith keert terug. Deze meld hem na het gesprek met de Oracle dat er een connectie tussen de twee (something overwritten, inprinted into me). Neo kreeg dus een stukje van de gene in zich van Smith en visa versa. Ik zou het dus eigenlijk niet persee als een machine bechrijven. Eerder half mens half machine. Ik zie het als de nieuwe evolutie (denk ook aan het derde boek dat Reeves moest lezen), van mens naar machine, die nog niet perfect is. Zo is de Oracle nog geestelijk aanwezig in de Smith kloon en ga zo maar door. En juist door die nieuwe gene die Neo nog moet kiezen om te kunnen gebruiken (ontwikkelen) kan in een vroeg stadium Seraph al in vlammen zien zoals hij ook de machines kan zien als hij blind is. Ik hoorde van de week trouwens ook nog een vriend die beweert dat op het moment dat Neo de Architect bezoekt, hij zowel in beide werelden ingeplugt staat. Tja ik ondersteun deze laatste theorie nog niet, maar ik ga daar nog eens goed over brainstormen.

Neo, leg nou eens bij "The Matrix" uit hoe Cypher het allemaal voor elkaar speeld..... ik kom er niet uit.

neo (crew)
Ok zal ik ff doen, heb nog wel een tekst ergens liggen.

Ben het helemaal eens met de uitleg van Gabriël, maar waarom laten ze eigenlijk Zion altijd zo groot worden? (250.000 toch?) Waarom vermoordden ze gewoon niet meteen de mensen die de Matrix niet accepteren? Waarom ze eerst een tijdje in Zion laten rondhangen en dan als er een meute is iedereen afmaken?

Iemand meteen afmaken zodra deze de Matrix afstoot is toch efficiënter en logischer en dus meer volgens de denkwijze van een machine?

Volgens mij proberen de machines ook zoveel mogelijk mensen tegen te houden. (zie ook de filmpjes in the animatrix) Maar helaas lukt dit niet altijd en zo ontstaat na jaren toch een grote stad.

Welke filmpje van de Animatrix bedoel je dan?

Bijv. die van de atleet en die over die jongen die ook een rol heeft in Reloaded en Revolutions.

Als alles is gepland en The One ook een machine (deels dan evt) is, zijn dus in eerste instantie alle mensen onder controle. De mensen die de Matrix niet accepteren, worden gerecycled, maar dat zijn er in het begin heel veel "Entire crops were lost", dus The One wordt gecreëerd en Zion toegelaten.

Nu de Matrix echter 6 keer verbeterd is en 99,9% acceptatie wordt gerealiseerd, is het in principe niet meer nodig vrije mensen toe te laten. Echter, in de eerste plaats gooit The Oracle roet in het eten en bovendien zijn de machines perfectionistisch en wilden ze ws 100% acceptatie halen.

Feit is dat Zion in eerste instantie nodig was, zodat de Matrix kon evolueren. Als The Oracle niet dwars had gelegen, zou Zion op een gegeven moment niet meer nodig zijn.

Maar blind of niet, Neo ziet Smith nog steeds, door Zn nieuwe functie om andere machines te zien.

Waarom ziet Neo Smith/Bane tijdens het gevecht met een zonnebril op?

neo (crew)
Hoe ik het zie is dat Smith dus normaal gesproken altijd een zonnebril op heeft. Dus misschien dat Larry en Andy dachten van ja dat heeft wel wat. Voor de rest zoek ik achter dit geen andere bekenis

Oorlog is voorbij, maar de machines zijn er nog steeds..... alles is uiteindelijk voor niets geweest.... begint straks toch weer gewoon helemaal opnieuw. Vicieuze cirkel...

Gaan we weer naar deel 1....

neo (crew)
Ja dat zou geweldig zijn weer een remake van The Matrix, Reloaded en Revo maar met wie dan?

Ik denk dat ik wel geknipt ben voor de rol van Neo. Mag Ali Landry wel Trinity spelen.......

neo (crew)
Even opgezocht wie Landry is. Naar mijn mening niet geschikt ervoor.

Dat is waar ......

In eerste instantie zou Jada eigenlijk de rol van Trinity spelen....

Femke Janssen ???

neo (crew)
Jada zie ik ook gewoon liever niet in die rol. Is er nergens een Moss look-alike

Gast
geplaatst: vandaag om 09:38 uur

geplaatst: vandaag om 09:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.