menu

Film / Spoilers / Matrix: Revolutions, filosoferen over het einde... (nu met spoilers!)

zoeken in:
Graag wil ik even filosoferen over het einde van de Matrix trilogie. Ik heb nl. nog niet echt een idee hoe het gaat eindigen....

We weten zoiezo al dat het concept gebaseerd is op de bijbel (met neo als jezus) en de Wachowski brothers hebben al gezegd dat de delen "Geboorte, leven en dood" voorstellen (toch?) Dus je mag verwachten dat Neo in het 3e deel dood gaat, omdat hij in het eerste deel werd "geboren" en in het tweede deel er volop op los leeft en natuurlijk omdat hij de "jezus" personage is.

Maar, hoe kun je de mensheid "bevrijden" van the Matrix? Ik denk dat iedereen nogal ontevreden in de echte wereld terecht komt.... stel je maar eens voor dat je vanuit je normale leven ineens wakker word in de hel die de echte realiteit is (alles vernietigd etc.).

Dus zal Neo sterven om de matrix te vernietigen? Of zal hij sterven voor een ander doel? Of sterft hij niet? Iemand ideeen?

neo (crew)
ik kijk eerst wel even wat andere mensen te zeggen hebben, want als ik eenmaal begin staan er zo pagina's vol geschreven

Ik denk dat hij uiteindelijk wakker wordt en alle drie de delen een droom blijken te zijn .

neo (crew)
als ze dat doen zullen ik en vele fans denk ik de neiging krijgen om de nek van larry en andy om te draaien

Padd0 schreef:

Ik denk dat hij uiteindelijk wakker wordt en alle drie de delen een droom blijken te zijn .

Daar zat ik ook al aan te denken, hij slaapte nooit en zat 's nachts altijd achter zijn computer. Dus mischien allemaal verbeeldingen door slapeloosheid?

neo schreef:

als ze dat doen zullen ik en vele fans denk ik de neiging krijgen om de nek van larry en andy om te draaien

heb ik nu al

neo (crew)
hier nog een paar berichten van mensen die het ook niet zo zouden waarderen:

If he does wake up and they try and make it like all three movies were just a dream, as soon as the credits roll I will personally walk up to the screen and relieve myself of the $5.00 soda I drank.

It would be just wrong to see Neo wake up and know it was all a dream. Then lights out, movie over. People would riot in the streets because we are all crazy little obsessed science fiction fans that want it to be real in a sense.

Padd0 schreef:

Het zou wel DE stunt zijn van de hele filmgeschiedenis.

ik zou me inderdaad rotlachen

neo (crew)
de echte fans moeten er niet aan denken als het allemaal een droom is. maar larry en andy zijn echt niet zo dom dat ze met zo'n anti-climax op de proppen komen.

ok ok, ik mag dan wat sceptisch zijn over deel 2 en 3, maar ik geloof best dat beide regisseurs er een mooi einde aan kunnen breien.

neo (crew)
ik beweer ook van niet frielink
maar ik ben het met je eens : twee briljante regisseurs weten echt wel een goed passend einde te vinden!!

neo schreef:

twee briljante regisseurs weten echt wel een goed passend einde te vinden!!

Dat blijft hoe dan ook een beetje wishful thinking.

Ze zullen d'r wel een soort van armageddon (als in 'eindstrijd tussen goed en kwaad', niet die film) van maken, wat in Matrix-stijl wil zeggen: een veel te lang durend gevecht met veel onzinnige acrobatische sprongen, niet gehinderd door ook maar enige vorm van verhaal.

neo (crew)
En dat is ook precies iets wat ik wel graag zou willen zien. Maar misschien zou het ook mooi zijn als een laatst groot gevecht niet helemaal aan het einde plaatst vind, waardoor bv de laatste 20 min de ruimte bieden om het verhaal op een wat rustige manier te laten eindigen. (wat denk ik niet het geval zal zijn denk ik)

t Zal best wel met een gevecht eindigen, maar waarvoor zou dat gevecht dienen? Ik blijf erbij dat als ze the matrix sluiten en iedereen in de echte wereld zouden laten leven, dat heel veel mensen in opstand zouden komen. Dat zou me toch niet zo'n bevredigend einde lijken...

neo (crew)
dan zouden ze dus helemaal van uit Zion de real world weer helemaal opnieuw moeten opbouwen, aangezien de mensheid de echte wereld grotendeels heeft vernietigt in de oorlog tegen de machines. dus je hebt een goed punt daar phooze.

Zal wel flauw zijn als neo op het laatst gewoon de stekker van de matrix eruit trekt .

neo schreef:

dan zouden ze dus helemaal van uit Zion de real world weer helemaal opnieuw moeten opbouwen,
Dus => geen eten en onderdak voor miljarden mensen. Conclusie, de matrix in een keer uitschakelen lijkt me geen optie. Maar de matrix word in de film toch als "slecht" bestempeld, dus hoe gaan ze dat kwaad oplossen? Ik ben er nog niet uit....

Waarom denkt iedereen toch dat de matrix eraan gaat? Ik hoop dat de matrix wint, die neo mocht ik al meteen niet, beetje tegen de regels aan schoppen die gek .

Phooze schreef:

Maar de matrix word in de film toch als "slecht" bestempeld, dus hoe gaan ze dat kwaad oplossen? Ik ben er nog niet uit....

De mensen winnen het van de machines en gaan de matrix zelf besturen zodat het een happy happy joy joy wereld is en ieder1 gewoon weet dat ie in de matrix leeft. Of zo. Of niet.

[quote]BoordAppel schreef:
(quote)
Ook geen optie lijkt me want in deel 1 word al verteld dat dit door de machines zelf is geprobeerd en dat toen iedereen ontevreden werd in de perfecte wereld (ofzoiets, toch?).

Phooze schreef:

Ook geen optie lijkt me want in deel 1 word al verteld dat dit door de machines zelf is geprobeerd en dat toen iedereen ontevreden werd in de perfecte wereld (ofzoiets, toch?).

Maar in die wereld wisten de mensen toch niet dat ze in een matrix leefden? En zoals iemand al zei kunnen er niet zoveel mensen in Zion leven dus zal dit de enige oplossing zijn.

Is het niet mogelijk dat de Matrix overwordt genomen door Neo en zn maatjes, en dat de "echte"wereld vervolgens wordt verlaten, zodat men verder gaat in de matrix?

BoordAppel schreef:

Maar in die wereld wisten de mensen toch niet dat ze in een matrix leefden? En zoals iemand al zei kunnen er niet zoveel mensen in Zion leven dus zal dit de enige oplossing zijn.
Lijkt me een beetje raar dat mensen die in opstand komen in een perfecte wereld die ze voor "waar" aanzien, niet in opstand komen in een perfecte wereld die "nep" is. Wie legt zich er nou bij neer dat het hele leven een droom is? Zou jij willen gaan slapen en alleen nog maar gaan dromen? Ik denk niet dat het zo gaat aflopen, of er moet een verdomd goede verklaring voor gegeven worden.

Ik zie ook best een "probleem" omdat de voor de hand liggende oplossingen (1. het was allemaal een droom 2. iedereen uit de matrix 3. iedereen in de matrix) niet bevredigend genoeg zullen zijn en niet aan de verwachting zal voldoen.......

Misschien is de wereld, die Neo en zn vriendjes als 'echt' zien wel weer een matrix.

BoordAppel schreef:

Misschien is de wereld, die Neo en zn vriendjes als 'echt' zien wel weer een matrix.
Ja, dat is dus het "het was allemaal een droom" scenario..... daar is iedereen zo bang voor vertelde Neo (Neo, als in MovieMeter Neo ) al. Er is zelfs iemand die dan op het bioscoop doek zal kotsen....

Phooze schreef:

Ja, dat is dus het "het was allemaal een droom" scenario..... daar is iedereen zo bang voor vertelde Neo (Neo, als in MovieMeter Neo ) al. Er is zelfs iemand die dan op het bioscoop doek zal kotsen....

Een droom is nog lammer. Maar t is dr wel een variant op ja, behalve als ze het op de een of andere manier wel aannemelijk kunnen maken, maar dat zal wel niet. Nou ja, ik weet t ook niet meer ik zal t allemaal wel zien te zijner tijd.

neo (crew)
Sydney is de stad die in de film model staat als the matrix en het zou best kunnen zijn dat alleen die ene stad the matrix vormt, dus dat zou kunnen beteken dat al die mensen uit die ene stad onder gebracht zouden kunnen worden in Zion. Ik bedoel het is niet duidelijk of de hele wereld zal maar zeggen onderdeel uitmaakt van the matrix. Niemand die beweert van wel of niet, dus mogelijk is het wel.
Het probleem is alleen eerst al die mensen unplugged moeten worden uit the matrix, maar zoals morpheus al aangeeft zijn vele daar nog niet klaar voor. Wanneer wel zou je je dan afvragen? Als de machines overmeesterd zijn, moeten ze dan duizenden mensen eerst gaan overtuigen dat het regime van de machines slecht was... zomaar wat gedachte

neo (crew)
Phooze schreef:

daar is iedereen zo bang voor vertelde Neo (Neo, als in MovieMeter Neo ) al. Er is zelfs iemand die dan op het bioscoop doek zal kotsen....

Er zijn zelfs een paar enorme grote Amerikaanse fans, die denk ik dan echt serieus in staat zijn om de regisseurs te vermoorden. Die zijn echt altijd bezig met the matrix en zien denk ik ook niet echt in dat het ''zomaar'' een film is. Nou is het niet zomaar een film natuurlijk, gewoon de beste film die er is!!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.