menu

Film / Spoilers / Open einde

zoeken in:
Soms vind ik het wel lekker.. Kan je zelf een beetje bedenken wat er gebeurt
Maar meestal wil ik het gewoon weten!
Als het nou een vervolgfilm is dan is een open einde niet erg

Remi schreef:

- Magnolia

Deze begrijp ik niet...

Ik vind het open einde van Escape from Alcatraz wel goed. Lekker de legende in stand houden. Hoewel ze toch wel knipogen met een goed einde.

In Broken Flowers is het erg effectief naar mijn mening.

Ik houd niet echt van een open einde.
Als ze beginnen met een film, moeten ze hem ook helemaal afmaken.
En bij een open einde heb ik het gevoel dat je gestopt bent bijna bij het einde.
Dus, nee voor mij hoeft het niet.

ik houd dr niet zo van,
als er daarna nog een vervolg komt, heb ik gewoon geen geduld

Reinbo
Ik ben fan van open eindes. Heerlijk laat het maar eens lekker over aan de fantasie van de kijker. (Meestal is het niet zo moeilijk te bedenken hoe het verder gaat cq wat de gevolgen zijn.) Jammer alleen dat er dan meestal een vervolg op komt. Mijn favoriete open einde blijft daarom The Thing.

Valt Lost in translation hier ook onder? Ik weet niet wat er in haar / zijn oor werd gefluisterd. Ik heb nog niet over een vervolg gehoord.

veron35
Normaal houd ik niet van open einde's, maar bij Gone With The wind vind ik het heel goed.

Ligt puur aan de kwaliteit vd film of het open einde goed is of niet!!
Vaak met horror films houd ik wel van open eindes

ik vond het bij Clerks erg doeltreffend, hierbij zegt de hoofdpersonage dat zijn favoriete Star Wars the empire strikes back is, omdat die heel dusiter eindigt met alleen maar meer problemen, en zo eindigt de film ook. En nog mooier vind ik dat Clerks II daar niet in gaat op het eerste deel maar gewoon een nieuw verhaal is, zo weet je nog steeds niet wat er verder gebeurt na Clerks I.

Heb je ook het alternatieve einde van Clerks gezien? Dat zou al helemaal een apart einde opgeleverd hebben. Daar zou Dante op het laatst neergeschoten worden nadat Randall de winkel uit loopt. Lijkt me gewoon vooral erg vreemd en vraag me ook vaak af of het de film niet stiekem beter gemaakt zou hebben. Zou eigelijk erg goedkoop en uit de lucht gegrepen zijn, maar komt wel als een lekkere klap in je gezicht.

Ja, bij aanrijding in Moskou krijgen wer zo eendje. Een stukje van het dagelijkse leven die film. Snap niet wat de mensen er in zien.

Reinbo schreef:
Ik ben fan van open eindes. Heerlijk laat het maar eens lekker over aan de fantasie van de kijker. (Meestal is het niet zo moeilijk te bedenken hoe het verder gaat cq wat de gevolgen zijn.) Jammer alleen dat er dan meestal een vervolg op komt. Mijn favoriete open einde blijft daarom The Thing.

Ja dat is een van mijn favorieten. Ook het einde van Fight Club is geweldig. De schrijver van het boek heeft zelfs gezegd dat hij het einde super vond en "dat hij dat nooit zelf had kunnen verzinnen".

The Return natuurlijk! (Ben de russische naam even vergeten )

Een open einde mag als het iets toevoegt aan de film. Anders lijkt het alleen maar of ze verder geen moeite meer wilde doen, of wanneer er teveel vragen overblijven voelt een film als 'niet-af'.

Doet me denken aan Jiskefet. Waar Michiel Romeyn in een boekenwinkel vraagt om een boek met een open einde. lol.

Voor een open begin geldt het zelfde vind ik.

speranza
La Tourneuse de Pages

Remi schreef:
De films met een open einde, naar mij mening

- American History X
- Rain Man
- Magnolia
- A Clockwork Orange
- Collateral
- American Psycho

Ik begrijp dat het naar jouw mening is, maar;

Collateral is nu niet bepaald een open einde. Spoiler! Vincent (Tom Cruise) is dood achtergelaten op de metro. Max en Annie leven nog lang en gelukkig. Nu is "ze leven nog lang en gelukkig" volgens sommige ook een open einde (waar natuurlijk wel een waarheid in schuilt). Bij A Clockwork Orange hetzelfde probleem. Spoiler ! Alex is genezen en terug de oude, en zal waarschijnlijk weer verder gaan met waar hij begonnen was. Dit vind ik wederom een gesloten einde. Je weet hoe het me ze afloopt aan het einde.

Het zijn vaak Horror films die een open einde hebben!

Pirmais
Prince AFCA schreef:
Het zijn vaak Horror films die een open einde hebben!

Integendeel!!

PS: Ik hou van films met een open einde

In Film > Algemeen > Films met open eindes Spoilers:

Als ik een film wil kijken dan ontkom ik niet aan om eerst MM te gebruiken. Ligt het cijfer hoger dan 6,5. Dan besluit ik hem te kijken. In de meeste gevallen screen ik enkele reacties van mensen, die een hele uitgesproken score hebben.
Nu lees ik ook dat sommige leden in hun reactie schrijven dat een film een open einde heeft.
Is volgens jou dat geen dikke spoiler?

Madecineman (moderator)
Zeggen dat een film een open einde heeft is imo toch geen spoiler hoor. Open einde suggereerd alleen dat het verhaal niet afgerond is dat er nog open eindjes zijn of dat het aan de interpretatie van de kijker wordt overgelaten. Het verklapt niets over het daadwerkelijke verloop van de film.

geplaatst:
mikoz schreef:
Een open einde is meestal heel erg mooi ,
Je kan een film op die manier een eigen interpetaite geven en er kan veel over nagepraat worden.

Helemaal eens!

geplaatst:
'over nagepraat worden' ja, in negatieve zin.

Ik heb er in ieder geval niks mee, met een open einde.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.