menu

Film / Spoilers / Open einde

zoeken in:
Wat vinden jullie eigelijk van films met een zogenaamd open einde.

Don Gertus
Dat verschilt per film, met het OPEN EINDE op zich is in mijn ogen niets mis.

...behalve als het duidelijk de deur openlaat voor een sequel.

Ik hou absoluut niet van open eindes.

Don Gertus
ToNe schreef:

Inderdaad

ToNe schreef:

Ben ik het ook wel mee eens ja. Ik hou wel van die films die gewoon een segment vertellen, geen afgerond geheel vormen, of de clou aan de kijker overlaten.

"maar de seriemoordenaar leefde nog!!" eindes doen mij weinig.

AHWA
Ik moet aan die sketch van Jiskefet denken.

Ik wil een boek met een OPEN EINDE!

Don Gertus schreef:
(quote)

Inderdaad
Met Back to the Future als uitzondering.

Een open einde is meestal heel erg mooi ,
Je kan een film op die manier een eigen interpetaite geven en er kan veel over nagepraat worden.

Een open einde is niet mijn favoriet, het is leuk om er over te praten met andere maar ik heb liever een einde met een goede clou ofzo, zie the ring, saw, the sixth sense enzz..

Open einde kan af en toe leuk zijn, maar liefst niet vaak tegenkomen, vind het een beetje klote altijd, heb je een film gekeken maar weet je nog niet hoe het nou eindigd, kon je net zo goed de film na een half uur stoppen! ....

Het is toch helemaal niet leuk als je weet hoe ene film eindigd

Hoezo niet? Ik heb op zich niks tegen open eindes, maar het moet wel bij de film passen.

mikoz schreef:
Het is toch helemaal niet leuk als je weet hoe ene film eindigd

uuhh dan snap ik hier niet precies wat er met een open einde wordt bedoeld..... :$

Dacht dat het het einde van een film was met een verhaal dat onduidelijk afloopt, iig niet volledig afloopt dus dat men erover kan speculeren hoe het verder gaat..

Dat dacht ik en dat lijkt me niet zo relax, heb liever een film met een goed einde, een clou ofzo..

Ik ben wel te vinden voor open eindes in films, als het maar niet TE open is.
Een tijdje geleden zag ik "Left Behind", hij kwam traag op gang en als hij dan uiteindelijk spannend begon te worden, als er iets van verhaal in zat stopt de film gewoon, net alsof ze verwachten dat je hierdoor direct de sequel "Left Behind II" gaat huren/kopen.
Wat vinden jullie van zoiets? en hebben jullie het al eerder meegemaakt? (dan weet ik meteen wat NIET te huren:p)

stuk_krapoel
Ju-On 2 had wel een heel open einde, dat is lang de ene kant wel mooi voor een sequel

Ik heb een hekel aan open einde.

Ik heb een hekel aan geforceerde open én gesloten eindes. Als het in de film past juich ik een open einde alleen maar toe.

Ik vind een open einde niet erg maar wel irritant als er geen vervolg op komt BV met de LOTR trilogie. Die hedden ook een open einde maar ze hadden wel een deel 2 en drie gemaakt. Of Saw: ook een open einde maar er komt wel een deel 2. Films met dat soort open eindes vind ik dus niet erg

kijkert
Een open einde is alleen mooi als het een open *einde* is.

Het moet geen open begin voor deel 2 zijn.

(waarbij ik bijv. LOTR niet meetel, want dat is 1 film, in drieën gehakt.)

Nou LOTR is 1 verhaal verdeelt onder 3 films want als je bv. een keer op een avond ofzo een film gaat kijken dan ga je niet zo snel alle drie de delen van lotr bekijken.
Eigenlij net als star Wars die is ook 6 films maar 1 verhaallijn

Maar bijvoorbeeld Films zoals Godzilla 1998: die heeft een open einde waar je een vervolg op zou verwachten maar die komt niet (misschien met een beetje geluk over 10 jaar)

Er is zelfs een film met een open einde waarvan men dacht dat het vervolg snel zou komen
Is nog niet gebeurt
Ik bedoel "History of the world part 1" van Mel Brooks
Hij vertelt over wat er in deel 2 komt:
"Jews in Space - Hitler on Ice "

Remi
De films met een open einde, naar mij mening

- American History X
- Rain Man
- Magnolia
- A Clockwork Orange
- Collateral
- American Psycho

neo (crew)
Remi schreef:
- American History X

?

AHWA schreef:
Ik moet aan die sketch van Jiskefet denken.

Ik wil een boek met een OPEN EINDE!

en die ga jij voor mij zoeken in die ouwe rotzooi van je

Remi schreef:
- American History X

neo schreef:
?

danny wordt vermoord maar we zien niet wat er daarna gebeurd.
Dan denk ik aan : de nazi-vrienden van danny die een wraakactie willen opzetten.

neo (crew)
Dan heb jij een heel ander soort idee van een open einde. Als er een kraak in een film is gelukt, is het toch ook geen open einde omdat je niet ziet of de verzekering het gaat dekken?

film_kaza
Een open einde?
The Stand had een open einde.
Ik vind er niet zoveel aan, je kan dan gewoon zelf een deel 2 verzinnen van een film.

Open eindes geven tegenwoordig alleen maar sequels, of als de film goed is, hoop op een sequel. Smoesjes van de regisseur bij deel 2 zijn dan altijd: "het verhaal was nog niet afgelopen". Onzin. Open eindes zijn, als je het op mikoz manier bekijkt, mooi als je er een eigen interpertatie aan kan geven, maar vaak blijf je dan met een leeg gevoel zitten omdat je niet weet hoe het nu verder gaat. Ik zie liever een verhaal af dan dat ik altijd zal moeten gissen over hoe het nu verder gaat. Een van de redes waarom seriefinales altijd zo treurig zijn: dan is het écht afgelopen met de avonturen.

basketballerke
Past inderdaad alleen in sequels.

1. Vanilla Sky ?
2. Silent Hill ?
3. The Dark Hours ?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:20 uur

geplaatst: vandaag om 09:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.