• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.323 stemmen

Beste einde voor een film

zoeken in:

Gonzo8000

• 484 berichten
  • 10 stemmen

Cast away

Saving Private Ryan

Sisi

The Sound of Music

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Martyrs

aspro

• 569 berichten
  • 1518 stemmen

het einde van de longest day

RJS

• 61 berichten
  • 238 stemmen

The Shawshank Redemption

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

The usual suspects wint als het aan mij zou liggen

catdog

• 1417 berichten
  • 2023 stemmen

Een lijstje:

- Batman Begins als Gordon een kaartje met de Joker erop aan Batman geeft. Kippenvel! En een mooie opstap naar 'The Dark Knight'
- Eden Lake
- Fight Club
- Kill Bill
- Memento
- Planet of the Apes (de originele)
- Purple Rain (Jaja, geen beter nummer om de film mee af te sluiten.)
- Saw
- Se7en
- Sweeney Todd
- The Curious Case of Benjamin Button
- The Shawshank Redemption
- Titanic

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Betreft Saw, Se7en, Eden Lake en The Curious Case of Benjamin Button ben ik het met je eens!

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Inland Empie vind ik persoonlijk een echt fantastisch einde. Wat een sfeer! Ongeloofelijk vreemd!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Green Mile, beetje langdradig einde misschien met die muis weer en zo, maar toch wel mooi hoe die oude knakker dan in bed ligt en denk hoe oud zal ik in godsnaam worden.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Beste einde voor een film is wanneer het goed afloopt, en dan het liefst nog heel zoet, met mooie muziek en veel emoties

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Vind ik juist niet. Onrealistisch gedoe telkens, met die gemaakte en zoetsappige happy endings. Geef mij het tegenovergestelde maar. Dat kan ook gepaard gaan met mooie muziek en emoties.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De hoofdpersoon moet inderdaad dood gaan. Dat zijn de films die ik toch ook langer onthoud.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Nouja, moet dood gaan... Dat is weer een ander uiterste. Maarja, denk aan films als The Butterfly Effect. Een ''goed'' einde en een ''slecht'' einde. Nou, ik weet wel welke me het meest bij is gebleven.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Che: Part Two (Guerilla). Hartverscheurend.

Rascal Ryan

• 77 berichten
  • 106 stemmen

Het einde van Von Ryan's Express heeft diepe indruk op mij gemaakt. Aanvankelijk ging ik de film enkel kijken omdat mijn voornaam er in voorkwam en ik in die periode veel tweede wereld oorlogsfilms keek zoals The Great Escape en The Dirty Dozen.

Dus met weinig verwachtingen deze film opgezet en hem in spanning en verbazing afgekeken. Echt grote complimenten voor Frank Sinatra wat betreft het einde. Het had gewoonweg niet anders gekund !

En over eindes gesproken, één van de meest hypnotiserende en epileptische eindes die ik me kan herinneren is die van Irriversible.

Man, wat voelde ik me daarna verk#nkert toen zeg. Helemaal gesloopt.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Thelma & Louise (denk om spoilers);

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

The Descent (Mindfuck )

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat soort eindes haat ik juist.

Dat het voor meerdere uitleggen mogelijk is. Maar goed, ik heb het 2e deel niet gezien, dus dan zal alles wel op zijn plaats vallen. Maar die soort mindfuck-eindes worden puur gemaakt om er nog een 2e deel achteraan te kunnen gooien. Goed recht van hun natuurlijk, maar ik vind het niet echt wat. Je mag er best wat delen achteraan gooien, maar elk einde van elk deel moet dan gewoon duidelijk zijn.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb Descent 2 ook nog niet gezien, maar die Mindfuck van deel 1 is niet echt een open einde. Als deel 2 niet door was gegaan met haar verhaal had ik het nog cooler gevonden.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

Mindfuck eindes zijn cool, maar ik snap wel wat moviemafketel bedoelt. Zo van die horrorfilms met als einde een laatste shot van de moordenaar die toch nog leeft! Het grappigste van al is wanneer er de sequel dan gewoonweg uitblijft, door een gebrek aan commercieel succes.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Dat vind ik dan ook jammer aan Descent 2 het idee dat ze voor altijd vast zit was super, geen sequel nodig

catdog

• 1417 berichten
  • 2023 stemmen

Remember Me

mauzst

• 90 berichten
  • 382 stemmen

Crash.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Zonder twijfel: A nightmare on elm street 1984

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou ik heb de 7-disc box hier liggen van A nightmare on Elmstreet. Ben al weer bijna alles vergeten, maar nu ga ik deel 1 maar weer eens kijken vanavond. Je hebt me weer nieuwsgierig gemaakt.

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2624 stemmen

In ieder geval NIET het einde van It

Het einde van Simon is mooi, al is het een droevig einde.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

moviemafketel schreef:

Nou ik heb de 7-disc box hier liggen van A nightmare on Elmstreet. Ben al weer bijna alles vergeten, maar nu ga ik deel 1 maar weer eens kijken vanavond. Je hebt me weer nieuwsgierig gemaakt.

Heb deel 1 laatst nog gezien, en het blijft geniaal. Robert Englund blijft een held.

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Net Les consequence dell l'amore gezien. Die heeft voor mij echt een perfect einde

kim ki-duk

• 1 berichten
  • 0 stemmen

kan deze tekst ook bij: meest onbevredigende einde plaatsen, maar dat zou in mijn geval dan niet echt kloppen.

Ben sinds een tijdje fan van Kim Ki-Duk, koreaanse filmmaker.

Rare, twisted, hoe verzin je het, films.

De eindes aan deze films zijn voor mij echt geweldig.

Je zou bijna zeggen dat hij de film gewoon stopt na 1,5u, maar het is toch wel het einde....

Eindes van huh... wat?,,,ja maar...

En films met eigelijk een not happy ending...heerlijk.

Butterfly effect is een goed voorbeeld maar Crank is ook wel goed.(zo jammer van deel 2)

stefan

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Chainsaw schreef:

- Monty Python and the Holy Grail

Beste einde ooit

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.