• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Slechtste bioscoopervaring(en)

zoeken in:

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Wat ontzettend leuk geschreven zeg, ik zie het helemaal voor me! Plaatsvervangende irritantie!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Indeed, leuk om te lezen .

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

Inderdaad, complimenten voor je ontzettend levensechte beschrijving!

is er een applaus-smilie? hij zou hier in elk geval op z'n plaats zijn.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3218 stemmen

Woow Phoenix, dat is wel een hele slechte ervaring in de bios inderdaad.

Eerste wat bij mij opkomt is waarom nemen ze dat ventje in hemelsnaam mee naar de bios? en dan ook nog zo film, was er even geen oppas in de buurt zeker

Leuke beschrijving, kan zo uit een boek komen!

Tha-Joker

• 1048 berichten
  • 950 stemmen

Geweldig Phoenix! Doe je daar ook iets mee met je schrijfkunsten?

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Inderdaad leuk geschreven ja, zie het al voor me

Mrs.Donut

• 78 berichten
  • 84 stemmen

Wat mij erg stoort is dat mensen de zaal binnenkomen wanneer de film al begonnen is, steeds gaat de deur open en komt er licht naar binnen, men loopt voor je door om een plaats te zoeken.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

Whaa, Phoenix, geweldig om te lezen! Ongelooflijk...

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Tijdje geleden, bij Vampires Suck. in de Catherijne bioscoop. De film zelf was best vermakelijk (3,5*), maar er zaten een paar echt super irritante giechelende meisjes, die op alles commentaar hadden. Gewoon je mond houden tijdens een film, op wat commentaar ertussen door is niet erg, maar zij zaten echt de hele tijd te kakelen.

Horrorfreak12

• 375 berichten
  • 0 stemmen

Bij elke twilight film, ik ga altijd wat later om de gillende en bijna klaarkomende fans te missen, spijtig genoeg sla ik daar nooit in, bijna bij elke scene zitten er wel meisjes te lachen, giechelen, te praten over hoe mooi Edward wel niet is. Wel niet aangenaam dus om daar zo een hele film te zitten!

Andere irriterende zaken:

- Het luid eten van popcorn of chips

- het snurken van slapende mensen ( O ja vooral op Halloween )

- stinkende mensen naast je ( zeker als de film 2 en half uur duurt )

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ja Zuster, Nee Zuster is volgens mij de ergste bios ervaring die ik ooit heb meegemaakt.

Skychanger

• 13 berichten
  • 0 stemmen

Mijn slechtste bioscoop ervaring was toen ik een lange tijd terug Eragon ging kijken. Het was niet zo een slechte film, maar er was geen geluid... wij naar de balie, probleem tijdelijk opgelost. 45 min later viel het geluid weer uit, die bios is uiteindelijk dan ook failliet gegaan en verkocht.

Horrorfreak12

• 375 berichten
  • 0 stemmen

Dat doet mij denken aan Piranha 2010 --> UGC Antwerpen 3D plots viel het beeld weg en konden we alleen het geluid horen, zeer irritant want pas na 20 minuten was het opgelost.

_Se7en_

• 2041 berichten
  • 1777 stemmen

Geen geld teruggekregen of zo?

Horrorfreak12

• 375 berichten
  • 0 stemmen

In mijn geval hebben ze de film nog laten uitspelen na ze teruggespoeld hadden ( natuurlijk wie ergens moest zijn was te laat ).

joeri_filmfreak

• 143 berichten
  • 0 stemmen

hmm

the last airbander was echt heel slecht, bij oceans thirteen verveelde ik me ook dood, en ik heb een keer gehad dat het beeld uitviel na de eerste reclame en we vet lang moesten wachten, erg vervelend

Ant

• 242 berichten
  • 384 stemmen

Ik ben zelf ook werkzaam in meerdere bioscopen en wanneer je een film storing heb, is er soms niets direct aan doen. Dan is het echt lastig om het uit te leggen en om begrip te krijgen. Belangrijkste is dat je altijd als technische verantwoordelijke zelf de zaal in stapt en de mensen inlicht. Vervolgens kun je ze de keus geld terug geven of eventueel laten wachten als je het probleem denkt te kunnen oplossen. Nu zullen er met de digitale projectoren steeds minder storingen zijn. Wat je wel moet dan wanneer je in de film zit en het beeld staat verkeerd of het geluid is niet goed, niet te lang wachten met personeel te waarschuwen. Een operateur zit namelijk niet de hele film mee te kijken en heeft meerdere zalen die hij draait. Hopelijk lezen veel mensen deze tip, want het gebeurd regelmatig dat mensen na de film pas zeggen, het geluid deed het niet. Dan is het kwaad al geschied.

MaartenF

• 112 berichten
  • 2426 stemmen

Een paar maanden terug ging ik met een groep vrienden een avondje naar de bioscoop voor twee films: Despicable Me en The New Daughter (met Kevin Costner).

Bij Despicable Me hebben we ons kostelijk vermaakt. Bij The New Daughter hadden wij echter precies het tegenovergestelde, wat een baggerfilm was dat. De hele film was zo voorspelbaar dat er geen spanning meer inzat en hij was zo langdradig en saai dat we de hele tijd op ons horloge keken wanneer hij afgelopen zou kunnen zijn. We hebben hem toch afgekeken omdat we benieuwd waren hoe hij af zou lopen, maar ook dat bleek een fikse tegenvaller te zijn.

De avond begon heel leuk, maar eindigde met de slechtste film die ik tot nu toe in de bios heb gezien. Achja, dat had je ook niet van tevoren kunnen weten...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

De herziening van Burlesque in de bioscoop was wel minder. Allemaal jonge meiden achter ons die geen seconde hun klep dichthielden, en na 45 minuten / 1,5 uur begonnen plots mensen weg te lopen. Eerst een groepje van 3, daarna 4 mensen, en toen een koppeltje dat dr vandoor ging. Had ik nog nooit meegemaakt.

Aapje81

• 2227 berichten
  • 5185 stemmen

Sex in the City 2. Heb nog nooit met zoveel plaatsvervangende schaamte in de bioscoop gezeten.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Leuk man, naar The Hangover 2 geweest en op verschillende plaatsen in de zaal ontstonden bitchfights vanwege de (vaste) zitplaatsen en stoelnummers. De hele zaal was bomvol, dus het bracht behoorlijke chaos met zich mee. Geweldig beleid van de Pathe, goed idee ook, die vaste plaatsen! Nu konden we een half uur 'genieten' van alle scheldende studentjes om ons heen. Personeel kwam erbij, maar niemand wou er naar luisteren en het begon te escaleren en die ordinaire wijven begonnen te schreeuwen en te schelden en weigerden op te staan. Heb je weer andere studentjes, die het gingen filmen om op Youtube te zetten.

De eerste 5 minuten was het nog wel lachen, maar na een half uur wachten werd het wel vervelend. Duurde ook lang voordat de zaal uiteindelijk rustig was, zelfs toen de film eindelijk begonnen was. Gelukkig vond ik de film wel schitterend, dat maakte een hoop goed.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

- Je kunt beter naar de bioscoop gaan op momenten dat het minder druk is.

- Vaste plaatsen lijkt me toch het meeste efficiënte, anders duurt het erg lang voordat iedereen een plek heeft gevonden en dan zal er nog geschoven moeten worden omdat het niet meteen goed uit komt.

- Hoe heet dat filmpje op youtube?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik heb niet aan die studenten gevraagd hoe ze het gingen noemen, ze waren alleen aan het tetteren dat ze het online zouden zetten, maarja.. Ik zie het niet gebeuren hoor, grootspraak. Ik had ook niet verwacht dat een maandagavond zó druk zou zijn. Overdag heb ik geen tijd, dus dan wordt het sowieso in de avond.

Vaste plaatsen brengt alleen maar stress, want als jij op stoel 14 moet zitten en je vriend of vriendin op 18, ga je ook proberen te schuiven, en wanneer mensen zelf mogen kiezen gaat het mijn inziens toch iets soepeler en met minder chaos en ruzie.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Flink vervelend zoiets ja. Bij Pirates 4 had ik 2 weken geleden een stel zeer aanwezige pubertjes die hun klep niet konden houden, ook toen meerdere mensen het eerst vriendelijk en daarna wat minder vriendelijk vroegen. Moest personeel bijkomen om ze stil te krijgen.

Snap nooit dat mensen met zo'n instelling naar de bios gaan. Duur kaartje betalen en dan irritant doen. Ga dan thuis een dvd kijken....

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Elineloves schreef:

Leuk man, naar The Hangover 2 geweest en op verschillende plaatsen in de zaal ontstonden bitchfights vanwege de (vaste) zitplaatsen en stoelnummers. De hele zaal was bomvol, dus het bracht behoorlijke chaos met zich mee. Geweldig beleid van de Pathe, goed idee ook, die vaste plaatsen! Nu konden we een half uur 'genieten' van alle scheldende studentjes om ons heen. Personeel kwam erbij, maar niemand wou er naar luisteren en het begon te escaleren en die ordinaire wijven begonnen te schreeuwen en te schelden en weigerden op te staan. Heb je weer andere studentjes, die het gingen filmen om op Youtube te zetten.

De eerste 5 minuten was het nog wel lachen, maar na een half uur wachten werd het wel vervelend. Duurde ook lang voordat de zaal uiteindelijk rustig was, zelfs toen de film eindelijk begonnen was. Gelukkig vond ik de film wel schitterend, dat maakte een hoop goed.

Moet zeggen toen ze het plots een keer testten bij Avatar 1,5 jaar geleden dat ik het verschrikkelijk vond, maar dat kwam meer door de gebrekkige communicatie die eraan vooraf ging. Plots gingen ze bij1 film opeens genummerde stoelen doen. Daarna gingen ze gewoon op dezelfde voet verder tot een jaar geleden ongeveer?

Als ik eerlijk ben vind ik het nu een heerlijk systeem dat rechtvaardig is voor de mensen die vooruit denken. Vooral met volle zalen is het een prima systeem, omdat je anders lege plekken krijgt omdat mensen in groepen gaan en liever een lege stoel tussen zichzelf en een vreemde hebben. Nu zijn die lege plekken er niet omdat je eigenlijk geen keus hebt.

Om een lang verhaal kort te maken, de stoelen worden veel beter benut met het genummerde systeem.

Dat er vervelende bitches rondlopen die het systeem negeren is natuurlijk niet de schuld van het systeem Het probleem van de luidruchtige mensen heeft verder ook weinig met de vaste plekken te maken lijkt me. Daarnaast is het publiek helaas ook minder dat op grote films afkomt, maar je weet gelukkig zelf ook wel dat het er niet altijd zo aan toe gaat

Trouwens, bij drukke voorstellingen hebben ze hier nu mensen die je naar je plek wijzen of begeleiden. Goede service

Elineloves schreef:

Vaste plaatsen brengt alleen maar stress, want als jij op stoel 14 moet zitten en je vriend of vriendin op 18, ga je ook proberen te schuiven, en wanneer mensen zelf mogen kiezen gaat het mijn inziens toch iets soepeler en met minder chaos en ruzie.

Dan doe je in het voorgaande proces zelf iets fout lijkt me, aangezien je niet voor plekken naast elkaar zorgt. Ik zorg namelijk altijd ervoor dat we naast elkaar komen te zitten.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

John Lee Hooker schreef:

- Vaste plaatsen lijkt me toch het meeste efficiënte, anders duurt het erg lang voordat iedereen een plek heeft gevonden en dan zal er nog geschoven moeten worden omdat het niet meteen goed uit komt.

Dat blijkt niet echt te kloppen. Met vaste plaatsen heeft iedereen de neiging op het laatste moment de film binnen te lopen, als de film al niet begonnen is, en dan even de plek op komen eisen die op het kaartje staat waar mensen die netjes op tijd waren al zijn gaan zitten.

Vaste plaatsen zijn eigenlijk alleen te hanteren met vaste zaalwachten of mensen die je naar je stoel begeleiden (zoals vroeger), maar bij Pathé hanteren ze dit gewoon nog steeds, en dat kan alleen maar fout gaan. Zeker als je weet dat er nogal wat irritante figuren rondlopen in deze bioscopen.

rep_robert schreef:

Als ik eerlijk ben vind ik het nu een heerlijk systeem dat rechtvaardig is voor de mensen die vooruit denken. Vooral met volle zalen is het een prima systeem, omdat je anders lege plekken krijgt omdat mensen in groepen gaan en liever een lege stoel tussen zichzelf en een vreemde hebben. Nu zijn die lege plekken er niet omdat je eigenlijk geen keus hebt.

Om een lang verhaal kort te maken, de stoelen worden veel beter benut met het genummerde systeem.

Met vooraf plaatsen bepalen creeer je evengoed lege plekken. Zeker als je mensen zelf nog hun plek vooraf laat kiezen zoals je kunt doen bij de kassa's of online. Groepjes willen toch wel bij elkaar zitten, en zolang iedereen gewoon netjes op tijd de zaal ingaat valt dat ook makkelijk te regelen onderling.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Montorsi schreef:

Dat blijkt niet echt te kloppen. Met vaste plaatsen heeft iedereen de neiging op het laatste moment de film binnen te lopen, als de film al niet begonnen is, en dan even de plek op komen eisen die op het kaartje staat waar mensen die netjes op tijd waren al zijn gaan zitten.

Wat natuurlijk niet meer dan logisch is natuurlijk... Als je een ticket (online) bestelt doe je dat om niet in de file staan bij de kassa én zeker te zijn van een goed plaatsje. En dus kom je inderdaad later. En uiteraard eis je dan jouw zitje op. Zo werkt het systeem nu eenmaal.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Wat natuurlijk niet meer als logisch is natuurlijk... Als je een ticket (online) bestelt doe je dat om niet in de file staan bij de kassa én zeker te zijn van een goed plaatsje. En dus kom je inderdaad later. En uiteraard eis je dan jouw zitje op. Zo werkt het systeem nu eenmaal.

En dat systeem zuigt imo big time. Niks mis mee met op tijd te komen. Ik kom ook incidenteel wel eens te laat bij een film (tijdens het voorprogramma), en dan vind ik het sowieso al netjes niet ergers in het midden te willen zitten en langs 10 man te lopen. Laat staan dat je op het laatst aan komt kakken en perse op de beste plek moeten zitten, en al helemaal mensen gaat wegsturen die daar zijn gaan zitten. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik zou dat soort figuren nooit van m'n leven hun plek geven.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het systeem is op zich prima, maar je moet dan wel in de zaal mensen zetten om mensen naar hun plek te verwijzen. Zonder is het gewoon half werk. En dat werkt niet, kan een kind je uitleggen. Daarnaast moet je mensen die te laat binnen komen uitleggen dat zij hun recht op de plek kwijt zijn en gewoon vooraan (of aan de zijkant) moeten aanschuiven.

Aan de andere kant werken ze bij het IFFR ook zonder vaste plaatsten, werkt het prima ondanks vele uitverkochte voorstellingen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.