• 15.736 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.823 stemmen

Slechtste bioscoopervaring(en)

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nou, ben het met je eens dat je op tijd moet komen (of je je tickets nu op voorhand bestelt of niet).

Maar volgens mij kan je er niet veel aan doen als er plots iemand voor je neus staat die zegt dat je op z'n plek zit (als die persoon dit uiteraard kan staven).

Maar ik weet niet of wij het nu over hetzelfde systeem hebben. In de Metropolis in Antwerpen kan je genummerde tickets online bestellen, wat jou dus het recht geeft om op een welbepaalde plaats te gaan zitten. Ik weet niet hoe dat dan gaat met de tickets die die avond zelf nog via de kassa worden verkocht, of die ook genummerd zijn of niet, want anders kan ik me inderdaad wel voorstellen dat dit voor problemen zorgt.

Tja, zuigt dit systeem? Geen idee, ik hou er wel van. Als ik al naar de bios ga doe ik het volgens dit systeem en nog nooit problemen mee gehad.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Bij de kassa duurt het nu ook telkens langer omdat mensen eerst uitgebreid gaan nadenken waar ze willen zitten, en dan gaan ze discussiëren. Allemaal zo onnodig. Eigenlijk zou iedereen het online moeten doen, of aan de automaten daar.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Ik ken (als het om vaste plaatsen gaat) alleen het systeem van Pathe Rotterdam (Kuip & Schouwburgplein), en dat lijkt hetzelfde principe te zijn.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Elineloves schreef:

Bij de kassa duurt het nu ook telkens langer omdat mensen eerst uitgebreid gaan nadenken waar ze willen zitten, en dan gaan ze discussiëren. Allemaal zo onnodig. Eigenlijk zou iedereen het online moeten doen, of aan de automaten daar.

Geef die mensen hun kaartje en laat ze lekker in de zaal kijken waar ze willen zitten, nog altijd het simpelste en meest eerlijke als je het mij vraagt.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Geef die mensen hun kaartje en laat ze lekker in de zaal kijken waar ze willen zitten, nog altijd het simpelste en meest eerlijke als je het mij vraagt.

Dat ben ik helemaal met je eens, dan heb je minder gedoe en is het allemaal niet zo'n opgedrongen verplichting.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Dat blijkt niet echt te kloppen. Met vaste plaatsen heeft iedereen de neiging op het laatste moment de film binnen te lopen, als de film al niet begonnen is, en dan even de plek op komen eisen die op het kaartje staat waar mensen die netjes op tijd waren al zijn gaan zitten.

Vaste plaatsen zijn eigenlijk alleen te hanteren met vaste zaalwachten of mensen die je naar je stoel begeleiden (zoals vroeger), maar bij Pathé hanteren ze dit gewoon nog steeds, en dat kan alleen maar fout gaan. Zeker als je weet dat er nogal wat irritante figuren rondlopen in deze bioscopen.

(quote)

Met vooraf plaatsen bepalen creeer je evengoed lege plekken. Zeker als je mensen zelf nog hun plek vooraf laat kiezen zoals je kunt doen bij de kassa's of online. Groepjes willen toch wel bij elkaar zitten, en zolang iedereen gewoon netjes op tijd de zaal ingaat valt dat ook makkelijk te regelen onderling.

Enigszins ben ik het met je eens, aan de andere kant vind ik het ook fijn om te profiteren van het vroeg erbij zijn. Vandaag had ik een uur van tevoren het kaartje gekocht en daarna hebben we even wat gegeten in de stad. Anders heb je daar geen tijd voor omdat je extreem vroeg in de zaal moet zitten om een goed plekje in de zaal te kunnen bemachtigen. Nu krijg je dat opdringerige gedoe niet meer, was soms echt verschrikkelijk dat wachten met een grote groep mensen opgepropt voor een dichte deur van zaal 1 die nog wordt schoon gemaakt. Nu zit of staat iedereen gewoon relaxed ergens te wachten en doet niemand meer opdringerig.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Elineloves schreef:

Het kan gewoon bij de automaten hoor. Ik haal juist alleen mijn kaartjes bij de automaten, je kan ontzettend makkelijk je plek uitkiezen. Binnen 5 seconden gepiept.

Elineloves schreef:

(quote)

Dat ben ik helemaal met je eens, dan heb je minder gedoe en is het allemaal niet zo'n opgedrongen verplichting.

Zoals ik 2 minuten geleden ook zei(voor de details) is het met de vrije plekken juist zo'n opgedrongen verplichting omdat iedereen als een groep hongerige leeuwen voor die deur staan te wachten voor de beste plekjes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Op zich werkt het best prima. Vandaag ook weer bij Pathe Arena geweest. Ook al deed ik het er na is het toch wel fijn dat je dan wel even kan gaan shoppen zonder je druk te maken dat je ubervroeg in de zaal moet gaan zitten.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Daarom Het is gewoon een kwestie van gewenning bij het grote publiek. Snap Eline ook wel, als je bij zo'n blockbuster een stel tokkies tegen komt dat nooit naar de bios gaat en na een jaar nog steeds niet van de vaste plekken af weten dan heb je er een nadeel aan ja. Dat is ook jammer.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Sinds Avatar niet meer naar de bioscoop geweest. En mijn 'vaste' vestiging is de Pathé in Scheveningen. Ik ga binnenkort naartoe, dus ik ben benieuwd of ze dat akelige manier hebben doorgevoerd met vaste plekken.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Ik ga er van uit dat elke Pathé dat heeft gedaan hoor. Dus bereid je maar voor op de verschrikking

Arizona89

• 11 berichten
  • 1163 stemmen

Ant schreef:

Ik ben zelf ook werkzaam in meerdere bioscopen en wanneer je een film storing heb, is er soms niets direct aan doen. Dan is het echt lastig om het uit te leggen en om begrip te krijgen. Belangrijkste is dat je altijd als technische verantwoordelijke zelf de zaal in stapt en de mensen inlicht. Vervolgens kun je ze de keus geld terug geven of eventueel laten wachten als je het probleem denkt te kunnen oplossen. Nu zullen er met de digitale projectoren steeds minder storingen zijn. Wat je wel moet dan wanneer je in de film zit en het beeld staat verkeerd of het geluid is niet goed, niet te lang wachten met personeel te waarschuwen. Een operateur zit namelijk niet de hele film mee te kijken en heeft meerdere zalen die hij draait. Hopelijk lezen veel mensen deze tip, want het gebeurd regelmatig dat mensen na de film pas zeggen, het geluid deed het niet. Dan is het kwaad al geschied.

Hier wil ik nog wel even iets aan toevoegen. In de bioscoop waar ikzelf werkzaam ben geweest is het ook volkomen normaal om personeel erbij te halen als mensen de boel op de kop zetten (popcorn gooien, schreeuwen, ga zo maar door). Er wordt een waarschuwing gegeven en bij een volgende klacht worden deze mensen verwijderd uit de zaal. Niet altijd probleemloos natuurlijk maar we deden ons best

ibendb

• 5034 berichten
  • 3212 stemmen

Vandaag ben ik naar The Muppets gaan kijken, en daar zat, tijdens het tweede deel, een man steeds foto's (met erg felle flits) te maken. Niet van de film, maar van de zaal en de mensen. Dit stoorde erg en ik kreeg meerdere keren die flits in m'n ogen. Best irritant, want het was een erg mooie film.

Starry Night

• 184 berichten
  • 162 stemmen

Aan het begin van iedere film krijgen we op 88 verschillende manieren te zien dat mobieltjes uit moeten. Helaas wordt daarbij de nadruk gelegd op het storende geluid dat mobieltjes voortbrengen, hetgeen voor steeds meer mensen een vrijbrief lijkt te zijn het kreng gewoon aan te laten, waarschijnlijk met het geluid op off. Waardoor je gedurende de film in de donkerte om de zoveel tijd wordt opgeschrikt door een soort bouwlampen links en rechts voor je, van mensen die ik-zou-begod-niet-weten-waarom het internet aan het afspeuren zijn of sms'jes zitten te beantwoorden. Of op Twitter melden hoe vreselijk saai de film is omdat ze hun aandacht er niet bij kunnen houden.

Zou prettig zijn als het verzoek mobieltjes uit te zetten wegens 'de ringtones storen' dus wordt uitgebreid met 'en oplichtende schermpjes ook'. Kennelijk is dat nodig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Schijtirritant ja. Dat sommigen nog zo lomp zijn niet eens aan dat verzoek te voldoen maar het kan erger. Bij mijn derde keer Spring Breakers was er ook zo'n malloot die 'm aan had laat staan. Constant werd gebeld, maar wat deed ie klootviool, liet 'm ook gewoon aan staan waardoor dat mobieltje constant af ging. Tergend.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2363 stemmen

En je hebt er niks van gezegd, Watts?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat doe ik niet zo vaak. Ik heb nogal de nare gewoonte dat ik in dergelijke onbeschofte situaties het niet netjes kan vragen. Nee, daar heb ik niet al te beste ervaringen mee, vooral niet in Rotterdam .

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Waarom verbaast mij dit nou niet

BBC

• 137 berichten
  • 0 stemmen

The Hobbit eind 2012. wat een DRAMA koppel zat achter mij.

Jokertje en Barbie look-a-likes die het nodig vonden om elke minuut commentaar te geven of chips te verkrachten. En toen was het pauze, ging de dame in kwestie even naar het toilet, ging die jongen mij versieren!? waar gaat het heen met de wereld? Als ik nog één keer achter me hoor 'Jeeesaaaas wat een kutfillum' word ik psycho en ren ik weg.

Tevens had ik ook nog mijn cola over m'n schoot gegooid, iets wat overigens wel frequent gebeurt door schrikmomenten in welke film dan ook. De film was trouwens wel genieten geblazen

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Vanochtend (11.55 uur voorstelling) toch een zeldzaam negatieve ervaring gehad in de bios bij de film Mama (2013). Vooral vanwege het tijdstip toch iets wat ik niet had verwacht.

Het begon al even voor de film waarbij een stelletje bovenin de zaal plaats nam en wel erg luidruchtig met elkaar aan het praten was. Tijdens de trailers werden zij erop geattendeerd door iemand 4 rijen beneden hun dat ze even wat zachter moesten praten. Nou, zodoende hield het praten inderdaad op. Na een poosje hoorde je continu gelebber daar vandaan komen. Oftewel, ze zaten minutenlang met elkaar te zoenen. Een dame voor hun zei er wat van, aangezien ze anderen stoorden met hun "lawaai". Ze gaven een grote mond terug en zeiden dat die dame haar bek moest houden.

Die dame had er dus genoeg van en haalde het personeel erbij. De directeur kwam er dus bij. De film ging op pauze en de lampen gingen weer aan. Ze bleven een grote bek geven tegen de directeur, waarop hij het koppeltje verzocht om de bios te verlaten.

Onder het schoorvoetend schreeuwen van "Komen wij helemaal uit Rotterdam voor deze k***erzooi, klotestad" verlieten ze de zaal en keerde de rust terug.

De directeur kwam na een paar minuten pauze terug en zei ook dat het koppeltje hun geld ook niet terug heeft gekregen(wat normaal vaak wel gebeurt) en bood zijn excuses aan voor het ongemak. Hij wees nog op het sms alert systeem van Pathé(kan je anoniem klacht indienen), maar erkende ook dat het in zo'n rustige zaal waar je met z'n zessen zit weinig nut heeft.

De film werd even twee minuten terug gespoeld(speciaal voor de dame die het personeel erbij haalde) en we konden in alle rust verder kijken

Moraal van dit verhaal: Rotterdammers, zucht...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat moet jij weer hebben. Ik zou best recht willen lullen wat krom is maar dat volk heeft voor mij ook al afgedaan. Cultuurbarbaren zijn het.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11899 berichten
  • 5305 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat volk heeft voor mij ook al afgedaan. Cultuurbarbaren zijn het.

Gelukkig voel ik me als ras-Rotterdammer helemaal niet aangesproken. Het idee.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uitzonderingen daargelaten uiteraard .

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Ja, bij een avondvoorstelling verwacht je zoiets wel. Maar ik ga juist vaak (als het kan) 's ochtends om juist dit soort dingen te vermijden. Nou ben ik wel relaxed van aard dat ik me wel van dit soort dingen kan afzonderen, maar anderen in de zaal trokken het toch niet

Wat me ook verbaasde is dat ik niet eens de enige in de zaal was.

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

rep_robert schreef:

Vanochtend (11.55 uur voorstelling) toch een zeldzaam negatieve ervaring gehad in de bios bij de film Mama (2013). Vooral vanwege het tijdstip toch iets wat ik niet had verwacht.

Het begon al even voor de film waarbij een stelletje bovenin de zaal plaats nam en wel erg luidruchtig met elkaar aan het praten was. Tijdens de trailers werden zij erop geattendeerd door iemand 4 rijen beneden hun dat ze even wat zachter moesten praten. Nou, zodoende hield het praten inderdaad op. Na een poosje hoorde je continu gelebber daar vandaan komen. Oftewel, ze zaten minutenlang met elkaar te zoenen. Een dame voor hun zei er wat van, aangezien ze anderen stoorden met hun "lawaai". Ze gaven een grote mond terug en zeiden dat die dame haar bek moest houden.

Die dame had er dus genoeg van en haalde het personeel erbij. De directeur kwam er dus bij. De film ging op pauze en de lampen gingen weer aan. Ze bleven een grote bek geven tegen de directeur, waarop hij het koppeltje verzocht om de bios te verlaten.

Onder het schoorvoetend schreeuwen van "Komen wij helemaal uit Rotterdam voor deze k***erzooi, klotestad" verlieten ze de zaal en keerde de rust terug.

De directeur kwam na een paar minuten pauze terug en zei ook dat het koppeltje hun geld ook niet terug heeft gekregen(wat normaal vaak wel gebeurt) en bood zijn excuses aan voor het ongemak. Hij wees nog op het sms alert systeem van Pathé(kan je anoniem klacht indienen), maar erkende ook dat het in zo'n rustige zaal waar je met z'n zessen zit weinig nut heeft.

De film werd even twee minuten terug gespoeld(speciaal voor de dame die het personeel erbij haalde) en we konden in alle rust verder kijken

Dit klinkt behoorlijk frustrerend. Ik laat mijn slechtste bioscoop ervaring dan maar achterwege. Ook ben ik de naam van de film vergeten waar wij 5 jaar geleden naar toe zijn gegaan.

Het enige wat ik "mij" nog kan herinneren is/zijn dat mijn "ex maten" door hun optreden volledig de vriendschap hebben verpest, laat staan de bioscoop op zijn kop hebben gezet. Ik zag dit topic even voorbij vliegen en moest meteen terugdenken aan mijn slechtste bioscoop ervaring. Beetje flauw dat ik helaas niet meer details kan beschrijven. Sorry

p.s. hopelijk was de film nog wel te pruimen voor je

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

En waarom zei jij er niks van Reppie ? Dacht dat jij je woordje altijd wel klaar had tegen het Rotterdamse schorriemorrie van deze wereld

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Alleen veilig achter zijn schermpje.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Daarom Verder ben ik ook echt laid back en verwacht ik wel dat anderen het oplossen haha.

Pepino

• 473 berichten
  • 826 stemmen

Mijn broer, een vriend en ik zijn naar Fred Claus geweest, bij gebrek aan betere films op dat moment. De zaal was volledig leeg, op één persoon vijf rijen vooraan en een koppeltje helemaal achteraan na. Al lachend gaven wij op elk aspect van de film commentaar, zonder het idee dat ons gegniffel de rest van de zaal zou storen. Een kwartier voor het einde van de film legde de persoon vooraan ons met een "SSSJT!" het zwijgen op. Mijn broer en ik werden stil, maar de vriend ging erop in: Het is wel een humorfilm, hè, meneer...

Hierop stond de man recht, keek hij ons aan en schreeuwde: Godverdomme, ik wil van deze film genieten!! Er kwam veel gescheld en getier bij te pas.

De vriend proestte nog enkele keren, maar voor de laatste vijftien minuten hielden wij voor de rest onze mond.

Voel mij stiekem nog steeds schuldig voor die man- en uiteindelijk had ie in kwestie gelijk: in de cinema hou je, op gezamenlijk lachen na, jouw mond, hoe slecht de film ook mag zijn.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Pepino schreef:

Voel mij stiekem nog steeds schuldig voor die man- en uiteindelijk had ie in kwestie gelijk: in de cinema hou je, op gezamenlijk lachen na, jouw mond, hoe slecht de film ook mag zijn.

Inderdaad. Je mag lachen of stil je mening geven over iets wat net is gebeurd, allemaal geen problemen mee. Ongeveer een dikke maand geleden ging ik met een kameraad naar Django Unchained kijken. Er waren circa 20 mensen in de zaal geloof ik. 2 rijen voor mij zat er een koppeltje en voor hun zaten 2 jongeren ( ik schat tussen 17-20jaar), het begon al van in het begin met luid gezucht en dat ging zo een uur van de film door. Als er hip-hop afgespeeld werd dan stak hij zijn handen in de lucht en op de beat te bewegen met een lach ertussenin.( Het was zo een kerel die modieus met de tijd meegaat en dat zag je aan zijn kledij, hij droeg ook een bril en ik ben er zeker van dat hij die niet droeg omdat hij een bril nodig had maar omdat het tegenwoordig cool is om te dragen.) In ieder geval, het irriteerde mij mateloos en ik zag dat het koppeltje niet wist wat te doen. Het leken me heel brave en respectvolle mensen. Na de zoveelste onderbreking had ik er genoeg van en ik sprak de jongen er op een lichtjes agressieve manier op aan. ( Hank Moody style )" Als je de film klote vindt dan kun je altijd gewoon vertrekken, en als dat niet genoeg is wil ik wel met je mee buitengaan." Hij durfde zelfs niet naar mij kijken toen ik het zei. Hij hield zijn mond gedurende het volgende uur, ik denk dat hij is beginnen slapen. Het koppeltje was me zichtbaar dankbaar maar eigenlijk interesseerde me dat nog het minst, ik ben niet zo een moraalridder weet je, mijn beleving was verkloot door een verwende idioot en dat irriteerde me nog tot ik thuis kwam.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.