- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Slechtste bioscoopervaring(en)
Slechtste bioscoopervaring(en)
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Bij een niet al te oude film (Spion van Oranje), ging ik wel met een overgebleven XL-bak popcorn gooien. Maar dat was op een aantal vrienden en na afloop, dus niemand had er last van (behalve het schoonmaak-personeel).
Die dus ook net zo goed respect verdienen voor hun werk, en het feit dat ze het mogelijk maken dat jij daar films kan komen kijken. Schandalig 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ooit een bioscoopzaal gezien na vertrek van bezoekers? Werkelijk één grote puinhoop. Natuurlijk was het overbodig dat ik dat deed en gunde niemand (behalve mezelf) daar plezier mee, maar dat geldt voor vele dingen die je meemaakt.
Op de één of andere manier verandert je gedrag als je met vrienden, e.d. bent dan alleen in je ééntje. Het verbaast mij niks dat ik of iemand anders zulke actie's zie doen als die met zijn vrienden is.
Maar bij mijn laatste film; Avatar, hielden we het vrij rustig. Alleen dat we ons brilletje als souvenir meenamen, maar dat kwam gewoon omdat ik geen verzamelpunt kon vinden om ze in te leveren.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ah ja, meelopers noemen ze zo'n mensen.
'' Maar bij mijn laatste film; Avatar hielden we het vrij rustig '' Sorry, maar alleen al hoe je het zegt vind ik het vrij sneu. Jij en je vriendjes zouden w.s. mijn bioscoop frustratie zijn.
Jullie zijn toch geen 12 meer?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Mwa, dat valt weer allemaal mee hoor. Dat heeft vrijwel bijna iedereen, durf ik op te wedden.
Het is inderdaad een beetje meeloperij (afhankelijk waar het overgaat), maar ook moment van dollen of plezier. Ik zag bij afloop een volle bak en vond het leuk genoeg om het naar een paar vrienden te gooien; dat gaf mij een lach en plezier, vandaar 
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Die dus ook net zo goed respect verdienen voor hun werk, en het feit dat ze het mogelijk maken dat jij daar films kan komen kijken. Schandalig
Dat is voor die mensen ook gewoon werk. Bedankt jij je vuilnisman wekelijks? Als er geen troep werd gemaakt hadden die mensen niet eens werk gehad...
Ik heb BTW ook wel eens wat zoute popcorn naar iemands hoofd gemikt.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Er is verschil tussen een paar snoepjes of een beetje popcorn laten vallen, en zoals Minotaures zegt dat hij deed: een volle bak door de zaal gooien.
Mja, kinderachtig gedrag. 
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 950 stemmen
Als dit na afloop gebeurt kan het volgens mij niet veel deren. Tijdens de film is een ander verhaal.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
'' Maar bij mijn laatste film; Avatar hielden we het vrij rustig '' Sorry, maar alleen al hoe je het zegt vind ik het vrij sneu. Jij en je vriendjes zouden w.s. mijn bioscoop frustratie zijn.
Jullie zijn toch geen 12 meer?
Vanwaar sneu?
Het is niet zo dat ik 4 - 10 keer peer jaar naar de bioscoop ga. Maar meer 2 keer hooguit. En elke jaar verandert mijn gedrag in de bioscoop.
Nu kan ik me ook irriteren aan mensen met attitudes die in een bioscoop niet horen.
En aangezien het bij mijn laatst-bezochte filmpje goed ging, zal het ook zo voortaan gaan.
en zoals Minotaures zegt dat hij deed: een volle bak door de zaal gooien.
Mja, kinderachtig gedrag.
Nouja zeg, zo erg was het ook weer niet. Het was een halflege (!) bak en naar een aantal vrienden die achter me aan de zaal uitliepen, waar er geen 3 meter tussen zat hoor! 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Het komt een beetje over alsof je alleen maar naar een film gaat om met voorbedachte rade herrie te gaan schoppen, en vervolgens jezelf nog een schouderklopje geeft dat je je netjes hebt gedragen.
Vandaar, dat vind ik sneu gedrag. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Nouja zeg, zo erg was het ook weer niet. Het was een halflege (!) bak en naar een aantal vrienden die achter me aan de zaal uitliepen, waar er geen 3 meter tussen zat hoor!
Ik zag bij afloop een volle bak en vond het leuk genoeg om het naar een paar vrienden te gooien; dat gaf mij een lach en plezier, vandaar
Halflege, en net was het nog een volle bak? Wat is het nou?
Ach, het doet er ook niet toe. Ik vind dat gedrag gewoon een beetje jammer. Maarja, w.s. zal ik toch nooit in dezelfde zaal als jij zitten, dat scheelt. 
Laten we nu maar weer ontopic gaan. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Akkoord, dat is inderdaad wat matig aan gedrag ja.
Vroeger ging het inderdaad daar om: bezoekje naar een film om tussendoor mensen te irriteren en later erover blijven lachen.
Nu is het toch van blijven film kijken en geen klootgedrag tonen door iets onbeschofts te doen. Behalve dat ding wat ik een jaar geleden heb gedaan, maar ik hoop dat dat nu over is 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Was er maar iets waardoor je je eigen gedrag kon reguleren he....
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Halflege, en net was het nog een volle bak? Wat is het nou?
'Overgebleven' zei ik eerst, het was niet vol en niet leeg. Zat halfvol 
Iedereen zal wel een gedrag hebben waar mensen aan kunnen irriteren, of het nou in een bioscoop is of in een auto.
Denk het ook niet. We hebben zoiezo een verschillende filmsmaak, denk ik.
Ik leg me hierbij neer.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Sinds het Avatar incident in januari geen genummerde plekken meer gehad! Al een stuk of 25 keer naar de bios geweest dit jaar.
Experiment met genummerde plekken dus niet geslaagd 
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Zag dit net in mijn update lijst verschijnen, en ik dacht ik heb weer een slechte ervaring.
Ik ging met teginzin(meegesleept door vrienden) naar Prince of Persia. Kaart betaalt, scherm gaat aan maar vervolgens zien we alle trailers half schuin en omgedraaid op het beeld komen.
Het werd verholpen zei de operateur. Maar na 20min nog steeds niks na een aantal pogingen. En mijn vrienden vroegen aan de balie, wat nu?
En net na 30min toen ze ons het geld wouden teruggeven deed hij het opeens. Had hem toen al zitten, en toen was de film ook nog eens slecht 
Slechte ervaring met de bioscoop, waar ik toch al niet al te vaak heenga.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Nee, daar zou me de zin inderdaad ook van over gaan. Vervelend zeg. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel balen maar nog wel te doen als je met vrienden bent. Niet gedacht dat daarin zoveel tijd zit, 30 minuten lijkt me wel heel erg ruim. Bij die film had je hem beter half schuin en omgedraaid kunnen kijken
.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
We waren ook eigenlijk net op het punt aangekomen van vertrek toen het scherm weer oplichtte, en we na de trailer van Inception de film konden aanschouwen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb dat ook eens gehad maar toen was het optioneel of je je geld terug wou of dat je alsnog de film wou kijken. Vind ik ook niet meer dan logisch na zo'n oponthoud. Beetje vreemde gang van zaken imho.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Pubers die hard op praten en sms'en. Met het geluid aan. 
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Mensen die troep in je haar gooien.
Een klein *^&% jochie die de film al gezien heeft (Narnia) en dan vlak voor elke spannende gebeurtenis aan zijn moeder vertelt wat er over 2 seconden gaat gebeuren!
Mensen die door de zaal heen naar hun vriendjes roepen (al was het leuke gedeelte wel toen ze de bios uit werden gegooid).
Kindjes die in de pauze door de zaal heen rennen, en ook tussen de stoelen door lopen waar jij precies zit (Madagascar 2 grrr).
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Gelukkig ga ik nooit naar kinderfilms, ik kies wel een goed scholierentijdstip uit voor Toy Story 3 
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Ik heb tijdens Long Time Dead gehad dat er een groep vervelende hangmarokkanen achter ons zat. Ze zaten de hele tijd te keten, te roepen en iedereen af te zeiken en te bedreigen die vroegen of dat ze hun mond wilden houden. En de leiding was te laf om ze te verwijderen uit de zaal. Dat gedrag van die groep en de lafheid van de leiding om dat tuig te verwijderen verpestte toch wel voor een groot deel de sfeer. 
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Heb eigenlijk nooit zoiets ernstigs meegemaakt. Ga altijd naar Metropolis in Antwerpen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?
Nooit problemen met het beeld en het publiek houdt zich meestal rustig.
Maar inderdaad de standaard dingen:
- pratende/ bellende mensen
- kinderen die achter je zitten en tegen de stoel gaan trappen
- jankende kinderen
- rennende kinderen
Ik snap dat niet hoor, ga lekker thuis kijken met je kind als je 'm toch niet genoeg kan disciplineren om z'n klep te houden en de film te kijken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik snap dat niet hoor, ga lekker thuis kijken met je kind als je 'm toch niet genoeg kan disciplineren om z'n klep te houden en de film te kijken.
Dat vind ik ook, je moet aan je kind goed duidelijk maken wat ze wel en niet mogen als je naar de bioscoop gaat, en houden ze zich er niet aan dan is het gewoon klaar, dan maar gelijk naar huis. Zo leren ze het tenminste wel voor de volgende keer 
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2250 stemmen
Heel verstandig dan ook om ze de eerste keer echt naar een kutfilm mee te nemen, en de volgende keer een kinderfilm die voor de volwassene ook nog wel enigszins interessant is 
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2629 stemmen
Lijkt mij niet zo heel slim. Als ze naar een kutfilm gaan, beginnen ze zich te vervelen, en gaan ze klieren.
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Zodat je flink boos op ze kan worden en de film met kinderen en al verlaat
. Zo heb je niets boeiends gemist en je lokt de kinderen een beetje uit om vervelend te zijn zodat je ze kan straffen en ze het volgende keer niet meer doen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind de bioscoop tegenwoordig wel iets te duur om expres met je kids naar een slechte film te gaan, alleen om ze iets te leren 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mijn eerste keer in IMAX. Pathé Arena. Avatar 3D.
Ik heb een mooi plekje in het midden. Tijdens de leaders komt er gezinnetje naast me zitten. Aso pa, white-trash ma die er een beetje achteraan slentert en zo'n klein verwend papzakje van een jaar of 6. Een soort mini-versie van dat ventje uit Harry Potter. Met glinsterende oogjes kijkt hij naar de bak popcorn die zijn vader bij hem op schoot deponeert. Het gevaarte is ongeveer half zo groot als hemzelf. Ik schat de inhoud op 5 liter.
De film begint en het kereltje duwt, nee echt, letterlijk begrááft zijn gezicht in de popcorn. Met zijn worstenvingertjes houdt hij de popcorn tegen die over de rand dreigt te vallen. Luid smakkend begint 'ie te vreten. Ik beeld me in hoe de popcorn om hulp smeekt voordat het door de al ietsjes vergeelde melktandjes wordt vermalen.
Ongeveer eens per 2 minuten komt het ventje buiten adem boven en ontvangt hij een tik van zijn pa en een snauw dat hij stiller moet zijn. Maar daar trekt het kereltje zich niets van aan. Keer op keer duikt hij weer het diepe van die schijnbaar bodemloze bak in. Dat gaat zo een tijdje door: Zachte plof van een gezicht-met-rode-appelwangetjes in popcorn > 2 minuten geritsel en gesmak > hortend en stotend naar adem happen. Rinse, repeat.
Na een tijdje - ik geloof tijdens de vliegscène, dat is, wat, drie kwartier in de film? - lijken de intervals tussen schranzen en ademen langer te worden. Ik kan het niet laten om even opzij te kijken om te zien of het gastje nog leeft. Dan zie ik wat er aan de hand is...
Hij kan niet bij de bodem. Zoals je niet de onderste paar Pringles uit de bus kunt halen, zo krijgt hij zijn hoofd niet laag genoeg in de bak, die tot mijn stomme verbazing nog steeds halfvol zit. Vertwijfeld kijkt het kereltje op naar zijn vader, maar die kijkt gefascineerd naar het exoskelet van de generaal. Dus wat doet het kereltje? Niet wat wij doen met die Pringles, in ieder geval.
Hij pakt met beide handen de bak van zijn schoot, tilt hem op, doet zijn hoofd iets naar achter en begint te storten. Kennen jullie die reclames waarin afgetrainde sportmannen in één keer een half flesje Aquarius of Gatorade vanaf 20 centimeter hoog in hun mond laten neerdalen? Zo deed dat jochie het ook. Let wel: zonder te knoeien. Een delicate balans tussen gulzigheid en precisie.
Een half uur later en heel veel schudden is de bak blijkbaar dan toch leeg. Kots- en kotsmisselijk met alle geluiden die daarbij horen zakt het ventje onderuit. "Ik kan het niet ziehien!", mekkert 'ie.
Zijn vader sist nog maar eens dat hij stil moet zijn en douwt hem een halve liter cola in de handen. Ik zag al een real-life versie van de Python-sketch uit The Meaning Of Life voor me opdoemen, maar gelukkig vielen de oogjes van het menneke langzaam dicht.
...waarschijnlijk dromend over al die frikandellen die straks voor hem worden gefrituurd.