- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Beste bioscoop (/mooiste)
Beste bioscoop (/mooiste)
iggi
-
- 22 berichten
- 101 stemmen
figi in zeist
IMAX in london
serviscebioscoop hofplein veenendaal
minxz
-
- 45 berichten
- 756 stemmen
Pathe de kuip!
Nu ga ik nooit meer naar schouwburgplein
The Contender
-
- 439 berichten
- 104 stemmen
Pathe Schouwburgplein vind ik altijd wel prettig. En daar is zaal 1 natuurlijk het fijnst.
Hoewel ik de laatste tijd vaker naar Pathe Scheveningen ga. Ook mooie zalen daarzo.
Tijdje geleden voor het eerst naar Pathe de Kuip geweest, en dat is natuurlijk wel erg makkelijk omdat je daar gratis kan parkeren.
Ook bij Arcaplex in Spijkenisse spreekt me dat aan, alleen jammer van de kleinere zalen.
Is het nou Arcaplex of Cinerama die bij Blaak zit??
Die bios vond ik ook wel ok, hangt toch wel een andere sfeer volgens mij dan bij Pathe.
dieuwie
-
- 29 berichten
- 182 stemmen
metropolis in antwerpen en utopolis in turnhout
geen reclames, films beginnen op tijd, relaxte zitplaatsen en mooi en groot beeld
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mijn eigen thuisbios. Zowel het beeld als het geluid is beter dan in alle openbare bioscopen.En dan heb ik het nog niet eens over de comfortabele bank.... 
Van de openbare bioscopen ga ik voor Cinerama in Rotterdam
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De City in Amsterdam.
Dat is de meest vreselijke bios die ik ken, kleine zalen, slechte projectie en slecht publiek...
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Dit zijn de toplijst van bioscopen waar ik ben geweest.
1. Pathe de Kuip Rotterdam
2. Pathe de Munt Amsterdam
3. Metropolis Antwerpen
4. Pathe Arena Amsterdam
5. Pathe Shouwburgplein Rotterdam
6. Pathe Tushinski Amsterdam
7. Metro Purmerend
8. Pathe Buitenhof Den Haag
9. Metro Heerhugowaard
10. Cinerama Rotterdam
11. Arcaplex Spijkenisse
12. Harmonie Alkmaar
13. Pathe Lumiere Rotterdam (R.I.P.)
14. Pathe Groningen
15. Victoria 1 & 2 Hoorn (R.I.P.)
16. (een bioscoop in Utrecht in Hoog Catrijnen. Weet niet watvoor het was, maar die was zo vreselijk, daar wil ik nooit meer komen)
Pathe de Munt is een geweldige bioscoop. Ik hou er vooral van om in die standaard zalen te zitten. Daar heb je als het ware 2 bovenste rijen, aan elke zijde van de deur. Dus je kan in een hoek zitten en tegelijk ook rond het midden van het scherm.
Maar de beste bioscoop is zonder twijfel Pathe de Kuip. Goed gelegen met veel parkeerplaats. Je kan daar zelf je eten en drinken pakken waardoor het allemaal vlotter loopt. Het ziet er leuke uit. Vaak is er een live optreden in het midden van de foyer. De zalen zijn bijna allemaal heel groot te noemen. De stoelen zijn onwaarschijnlijk groot en royaal, zitten ook heerlijk. Er is veel beenruimte, waardoor mensen ook gemakkelijk voor je langs kunnen.
Echt een bioscoop gebouwd op comfort. De schermen zijn ook allemaal heel groot.
Ik ben zo blij dat er Pathes zijn de afgelopen jaren. Ik vind de andere bioscopen irritant. Meeste komen bekakt over. En die pauze in het midden van de film vind ik werkelijk het toppunt van irritant.
Pathe heeft dit allemaal goed aangepakt. Sinds pathe er is ga ik met veel meer plezier naar de bios dan vroeger.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
En je woon zeker in zuid? 
Bijna iedereen die ik ken heeft Shouwburgplein afgestoten in faveure van de Kuip, en bijna niemand van hen woont in zuid. Schouwburgplein heeft weinig zalen, ranzige en versleten krappe stoelen, het is vaak te druk, slechter publiek. De Kuiip is in alle opzichten superieur.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
klopt, ik woon op 5 minuten van het Schouwburgplein, maar ga vanwege het aantal zalen toch liever naar Pathe de Kuip. Maar mijn favoriet blijft Cinerama (op 3 minuten!) waar nog een echte ouderwetse film sfeer hangt.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Daar heb je wel geleik in Reinbo, voor mensen die waarde aan autentieke bioscoopsfeer hechten, is Cinerama en Touschinski een goede keuze.
Zelf hou ik niet overdreven van deze bioscopen. mede vanwege de meestal beetje vage films die er draaien.
Vind de moderne inrichting van "De Kuip" beter op mein wensen afgestemd. (popcorn is trouwens ook matig in Cinerama, evenals in vele bioscopen. Bij de Metro krijg je als je een grote popcorn besteld een klein Miezerig bakkie, die ter vergelijken is met een kleine popcorn bij de pathe.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zelf hou ik niet overdreven van deze bioscopen. mede vanwege de meestal beetje vage films die er draaien.
Ik ga ook voor de vage films zonder pocorn. 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ik weet de naam van de bioscoop niet maar in Den Haag heb ik werkelijk een heel mooie bezocht. Net een theater met een ouderwetse pauze. Dat was in '99 dus misschien hebben ze die pauze ondertussen afgelast.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Kassa heeft aardig wat bioscopen getest, zie link. (onderaan staat excel bestandje)
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_artikel&number=2033637&thema=322159
Iedereen moet dus naar Ede!
Maar ja, ik las ook de champagne test, en de Mercier kwam er slecht van af terwijl ik er heerlijk van gedronken heb afgelopen zaterdag/ zondag.. 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1265 stemmen
Het is erg betrekkelijk. Ik vind de bios in Ede wel aardig maar niet echt bijzonder. Voor mij geldt nl als belangrijkste kenmerk voor een goede bioscoop dat de films interessant zijn en dat valt heel erg mee in Ede (gewoon blockbusters).
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Ja oké, maar dat testen ze natuurlijk niet op. Nogal subjectief enzo..
Ik kan me enigszins vinden ik de resultaten, al heeft Carolus (Nijmegen) echt wel een mooiere zaal dan Catharijne (Utrecht). En dat de stoelen in Carolus klein zijn en de toiletten onvindbaar vind ik een opvallende constatering. Misschien zaten ze in zaal 2, maar dan is het maar net in wat voor zaal je zit en zijn de resultaten niks waard uit de test: zaal 2 is meestal (veel) minder dan zaal 1. Je moet overal dezelfde zaal beoordelen (zaal 1 dan).
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Pathe City in Amsterdam qua sfeer.
Pathe Arena qua Kwaliteit met o.a IMAX screen.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Pathé in Rotterdam, op het Schouwburgplein, vind ik persoonlijk de beste. Geen pauze, gewoon in één ruk doorkijken. Ik ga er liever heen dan naar Gouda.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
De cinemec is toch niet dat onding langs de A12 hoop ik?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hoogeveen heeft een lange reistijd...
Niet voor de mensen die er wonen toch???
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Dat is genoteerd i.v.m. reiskostenvergoeding van het testpanel 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Kassa heeft aardig wat bioscopen getest, zie link. (onderaan staat excel bestandje)
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_artikel&number=2033637&thema=322159
Wel leuk dat Kassa mijn bevindingen bevestigd, dat Pathe de Kuip geweldig is en Schouwburgplein buitengewoon matig.
Jammer dat ze Metro Bioscopen niet hebben meegenomen in Noord Holland.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Sfeer!? En ik begreep juist dat Arena een volkomen IMAX-onwaardige zaal heeft.
Doe mij maar The Movies, maar dat heb ik vast al `s gezegd 
Dylan Blanker
-
- 210 berichten
- 124 stemmen
Pathe Schouwburgplein Rotterdam.

Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
De cinemec is toch niet dat onding langs de A12 hoop ik?
Jawel.
Waarom is het een onding dan?
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Omdat hij er zeer lelijk uitziet. En bovendien haat ik dat soort multiplexen.
Fangs (crew films)
-
- 1474 berichten
- 4777 stemmen
CineCity in Hoogezand (prov. Groningen)
+ : luxe stoelen (de rest is ook luxe trouwens)
+ : op sommige dagen goedkopere kaartjes
+ : spaarsysteem voor gratis kaartje
+ : 6 zalen
+ : grote wachtruimte (voordat de zalen open zijn)
+ : inclusief café
- : pauze in elke film (dus ook de kortere van ± 1,5 uur)
- : snacks zijn duur
- : te groot
- : veel reclame voordat film begint
- : pauze en het vervolg van de film beginnen opeens
Maar in dit geval zijn de voordelen belangrijker dan de nadeeltjes.
Maar als je niet in de buurt van Hoogezand woont, heb je hier natuurlijk weinig aan... 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bioscoop Luxor in Reuver.
Zit je lekker een film te kijken hoef je alleen maar op een knopje te drukken en dan wordt je zo bediend:p.
Da''s luxe.