- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Beste bioscoop (/mooiste)
Beste bioscoop (/mooiste)
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Plaza Futura natuurlijk
Heerlijke sfeer en altijd leuke mensen.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nog steeds erg blij dat ik Wijchen heb verlaten, al had ik bioscoop 'Roma' graag willen meenemen.
Ruime zitplaatsen, natje en droogje worden geruisloos geserveerd tijdens de film, dus geen pauzes. En een shaggie opsteken is ook geen bezwaar, want de eveneens geruisloze afzuiging zorgt er wel voor dat de niet-rokende medemens er geen last van heeft....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
natje en droogje worden geruisloos geserveerd tijdens de film
Lijkt me irritant, mensen die door de zaal lopen tijdens de voorstelling.
Dan mag je haast wel een afzuigkap op je hoofd hebben.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me irritant, mensen die door de zaal lopen tijdens de voorstelling.
Dat lijkt het, maar blijkt dus van niet. Ze weten het zodanig te doen, dat je het nauwelijks merkt. Nou staan er ook maximaal 4 stoelen naast elkaar, dus ze hoeven nooit voor de bezoekers langs als ze komen serveren.
Dan mag je haast wel een afzuigkap op je hoofd hebben.
Die heb je dan ook zowat boven je hoofd. Zelfs dochterlief, die fel tegen roken is, had er geen problemen mee.
En zeg nou zelf. Een bios met 3 zalen, op een steenworp afstand van Nijmegen (Lux), die kan alleen maar floreren door perfectie na te streven, nietwaar? Anders waren ze in no-time over de kop gegaan.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
En zeg nou zelf. Een bios met 3 zalen, op een steenworp afstand van Nijmegen (Lux), die kan alleen maar floreren door perfectie na te streven, nietwaar? Anders waren ze in no-time over de kop gegaan.
Het vervelende is alleen dat als een bedrijf/zaal/etablissement perfectie wil nastreven om niet over de kop te gaan men de perfectie moet nastreven van Veel Publiek (hence ook de beperkte keuze in titels in ons land: veel biossen, allemaal dezelfde grote publiekstrekkers).
Hier in delluft hebben we ook zo een zaal waar je bediend wordt, en ik moet zeggen dat ik het een absolute ramp vind. Kan daar heel slecht tegen, geloop, gedoe. Men moet gewoon anderhalf uur even blijven zitten en genieten van het gebodene, ik word heeeeel snel afgeleid door dat gewandel. Een keer geweest, van mijn leven niet meer.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik moet zeggen, dat dat ook enorm van de film en van het publiek afhangt.
Ik zou daar ook liever geen serieus drama zien, maar Love Actually (alhoewel de rest van de zaal compleet stil bleef, ach ja hebben ze zich aan ons gelach wel geergerd, ook weer knap) en Harry Potter 3 gaan wel goed samen.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Cinema Roma floreert vooral door tienerstelletjes die gezellig kunnen keuvelen en NIET voor de film komen. Wat dat betreft is dat drink en rookgebeuren voor een filmkijker niet bepaald ideaal (vind ik).
En het valt mij altijd op als er andere mensen rondlopen, dus ik ben er niet zo kapot van.
Biosguru
-
- 1557 berichten
- 5096 stemmen
En de winnaar is LUX, wat een verassing!
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
cinetech,een bioscoop in duitsland
of het meer voorkomt zal best,ik had het in ieder geval nog nooit meegemaakt.
een bioscoopzaal met het doek vrij hoog,en een bestelpaneel voor je neus.
werd gewoon tijdens de film bediend.
ruime zaal,genoeg beenruimte,balkon aanwezig.
in tegenstelling tot wat ik verwachtte,totaal geen last van bedienend personeel
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bedankt voor de tip. 1 topic van gemaakt.
Elsenburg
-
- 113 berichten
- 67 stemmen
Pathe de Munt in Amsterdam en Rembrandt in Utrecht
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
nieuwe bioscoop in Beverwijk schijnt ook mooi (en ruim) te zijn
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ben in de meeste bioscopen die jullie hier noemen nog nooit geweest, dus een compleet beeld heb ik niet...
Maar wat ik wel weet is dat ik Pathé De Munt en Tuschinsky (beiden in Amsterdam) altijd erg prettig vind. Prettiger dan de bioscopen die het dichtst bij mijn huis zijn. Metro in Heerhugowaard ziet er wel mooi uit, maar het aanbod films laat nog wel eens wat te wensen over (vooral blockbusters, weinig bescheiden films... jammer).
Verder eervolle vermeldingen voor Filmhuis Lumen in Delft (ik meen tenminste dat het zo heet) en Studio Skoop in Gent (België). Wat een verademing!
bramiozo
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
nieuwe bioscoop in Beverwijk schijnt ook mooi (en ruim) te zijn
2 keer geweest, te grote projectie, te hol geluid en te duur, imo.
Niels_G60
-
- 71 berichten
- 4 stemmen
Ben erg te spreken over het Grand Theater in Amersfoort.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Cineworld in beverwijk, groot, modern en altijd rustig
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Eindelijk komt er in mijn woonplaats een MEGA bioscoop! Die 3 kleine rotzaaltjes die er nu zijn zeg ik met plezier vaarwel.

aegron
-
- 4030 berichten
- 1265 stemmen
in Vrij Nederland staat een arthousebioscooptest.
De winnaar is Utrecht en runner up Breda.
spuit11
-
- 247 berichten
- 365 stemmen
IK eerst vrij vaak naaar de Lumiere in Maastricht, is er na de verbouwing een enorm stuk op vooruit gegaan en ga nu meestal naar de Lux in Nijmegen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Neem ik niet serieus. ENORM Subjectief. Vooral hoe Cinecitta er af komt met een 4 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1265 stemmen
Ok. Tja dat is het probleem als je niet zo vaak naar de bios gaat, dan lijkt het allemaal redelijk objectief. (hoewel, de redenen waarom sommige bioscopen lage cijfers krijgen is inderdaad niet altijd even logisch.)
Ik heb alleen images van binnen gezien (en die heeft, vind ik, een juist cijfer gekregen).
chucknorris
-
- 189 berichten
- 1902 stemmen
Het Centrum in Nijmegen blijft toch mijn absolute favoriet. Fenomenaal geluid, groot scherm, goede stoelen, genoeg beenruimte. Pefect allemaal. Maar wat het daar afmaakt is toch dat volstrekt lullige sfeetje wat daar altijd hangt. Die dame bij de kaartjes die ik nog nooit op één glimlach heb kunnen betrappen, die knakker achter de bar die nog het meest weg heeft van de baas Homer Simpson, de heerlijk nikszeggende muzak voorafgaand aan welke film dan ook.
Ja jongens en meisjes, voor zo een warm bad kun je chucknorris wakker maken hoor.
Spider
-
- 324 berichten
- 1063 stemmen
Hier een liefhebber :
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Pathe bij dat stadion van die Rotterdamse voetbalclub
Mel24
-
- 155 berichten
- 2381 stemmen
"Kinepolis in Hasselt".
* De zalen zijn altijd proper.
* Goede en snelle service.
* Pause tijdens de film (de meeste mensen vinden dit een * nadeel, maar ik zeker niet)
* Elke dag een film in cinémanie (alternatieve film)
*Speciale voordeelkaart voor mensen die veel naar de film gaan (= 5€ per film ipv 7€)
* Heerlijke nacho's!!
knowledge
-
- 178 berichten
- 0 stemmen
cartoons in antwerpen , geen 24 zalen vol kinderfilms , pipikaka humor en -met alle respect - geen kilo's luidruchtige hollanders .
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
De Royal in Heerlen is wel aardig. Heeft nog wel de grandeur van zo'n oude bioscoop. Schijnt ook een van de oudsten in Nederland te zijn. Mooie grote zaal met van die oude muurschilderingen uit vervlogen tijden. Ruim zitten en op de eerste verdieping een aardige bar voor in de pauze. Het is weliswaar geen winter maar een warme chocolademelk met slagroom en in de tussentijd wat naar buiten kijken (waar overigens niets te doen is want Heerlen is zo'n stad die na sluitingstijd leegloopt) geeft je echt het gevoel van effe er tussenuit.
Maar ook de complete tegenhanger had zijn charmes". "Had", want de Autokino in Landgraaf bestaat niet meer. Je reed naar binnen, hing de luidspreker aan het raam en als het koud is plaatste je het straalkacheltje in je auto. Dat laatste had tevens het voordeel dat de voorruit niet besloeg. In de pauze naar de "Imbiss" voor een echt lekkere friet, hamburger etc. Ik geef toe het geluid was nelemaal niks maar de sfeer had wel wat. Ok, de slogan van het bedrijf "uw auto, uw eigen loge" was overdreven maar toch.
Ik ben trouwens niet onafhankelijk maar dat maakt niks uit want films worden er niet meer gedraaid en de poort gaat alleen nog maar open voor een rommelmarkt. Ik heb er als scholier/student namelijk vanaf mijn vijftiende gewerkt gedurende zo'n tien jaar. Maar de sfeer tijdens bijvoorbeeld de gratis filmvertoningen tijdens Pinkpop (het festivalterrein lag er immers direct naast) was onovertroffen. Het terrein zag zwart van de festival-gangers en er werd bijna ieder jaar "The blues brothers" gedraaid maar het had toch wel iets.
En die keer dat ik ruim twintig jaar geleden met mijn vader "Conan the Barbarian" in het Autokino zag, behoort ook tot mijn favorieten. Het had al veel gesneeuwd dus we reden het terrein op en de autobanden knersten op het witte sneeuwtapijt. Tijdens de voorstelling begon het wederom te sneeuwen dus moest af en toe de ruiten-wisser aan. Na afloop dus de accu leeg en de auto moeten aanduwen. "Those were the days".
Ik heb trouwens niet gekeken of er op dit forum een item "je beste bioscoopbelevenis" bestaat maar de tijd dat filmhuis de Spiegel (Heerlen) in een oud achterhuis gehuisvest was, was ook wel aardig. Hier maakte ik kennis met bijvoorbeeld Wim Wenders, Jim Jarmusch en ook wel eens een film die ik niet heb afgekeken.
Nu ik nog steeds aan de grens met Duitsland woon, heb ik ook nog wel eens een filmpje in Aken gezien. Zo maakte ik het eens mee dat de film begon en ik na vijf minuten dacht: "of ze draaien de verkeerde film of ik zit in de verkeerde zaal of ik heb me in de datum vergist". Nou geen van allen. In Duitsland schijnt het vaker voor te komen dat er vaak een voorfilm van zo'n twintig minuten wordt vertoond.
Tenslotte nog de bioscoop op de campus van de univer-siteit in Lancaster. Tweede helft 1989 ben ik als student vier maanden in Engeland geweest en geen enkel film trok zoveel toeschouwers als de klassieker (die het toen ook al was) "Monty Python and the holy grail".
johanm3
-
- 272 berichten
- 433 stemmen
Utopolis almere
Aardig grote bioscoop ( 8 zalen ) waarvan 3 zalen digitale projectie hebben ( momenteel madagascar bijvoorbeeld )
Veel beenruimtie, grote zalen, altijd goed zicht. aardig personeel ( hehehehe.. ahum ) THX beeld en geluid.
Nadeel is de hoofd trap. De treden zijn te groot voor 1 stap en te klein voor 2 stappen.
( en dan valt op hoeveel mensen de zelfde humor hebben... 1 op de 3 mensen zegt; Konden jullie ( jullie.. ik en m´n collega´s dus? ) geen roltrap bouwen?