- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
Dennis Lammrs
-
- 42 berichten
- 23 stemmen
Zeker niet de eerste. Volgens wikipedia is het al de 15e Pathe die sluit. Deels zijn ze vervangen, een ander deel is verkocht en ook een paar zijn gewoon dichtgegaan.
Zeeland is na opkopen ook een gesloten ja.. Utrecht is wel verouderd en blijkbaar zien ze er geen toekomst meer in gezien de renovatiekosten en de huidige markt. Leidsche Rijn is natuurlijk ook een heel andere doelgroep.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Films kijken op megascherm: Kinepolis Almere krijgt eigen IMAX-zaal - omroepflevoland.nl
Yep. Kinepolis Breda en Kinepolis Enschede krijgen dit ook. Ik zal eens naar Enschede gaan als het er is. Kinepolis opent IMAX-zalen in Enschede, Breda en Almere - Persberichten - disneyinfo.nl
JorisTheWise
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Enschede is geloof ik zelfs al halverwege. Almere en Breda zijn deze week begonnen met de verbouwing, zal vanavond wel even een foto delen van hoe zaal 6 er nu bij ligt in Almere. Gisteren zijn ze begonnen met het weghalen van de THX Wall in de zaal en het frame van het doek evenals de speakers en het cabinevenster.
RedLine
-
- 298 berichten
- 1418 stemmen
Ik krijg net een mail van de Pathe dat ze stoppen met hun spaarprogramma. Daar heb ik wel wat moeite mee aangezien ik deze punten heel vaak gebruik voor gratis popcorn en drinken. Jammer weer. Hieronder een gedeelte van de mail:
Het spaarprogramma stopt
Pathé gaat per 1 mei 2026 stoppen met het spaarprogramma. Dit betekent dat je alleen tot 1 november 2025 punten kunt sparen. Vervolgens kun je deze punten nog tot 1 mei 2026 besteden. Daarna is het niet meer mogelijk om punten te sparen of te besteden.
Heb je nog punten over?
Gebruik ze dan snel in de Club Pathé Shop. Ongebruikte punten komen per 1 mei 2026 te vervallen.
Wijziging in de abonnementsvoorwaarden
Per 1 november wijzigen ook de abonnementsvoorwaarden voor jou als abonnee.
Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:
• Bij opzegging van het abonnement geldt voortaan een opzegtermijn van één maand, ongeacht de datum van opzegging.
• Als je als nieuwe abonnee je abonnement binnen 14 dagen na aankoop herroept, betaal je voortaan alleen een evenredige vergoeding voor de het gebruik van het abonnement. In de huidige voorwaarden betaal je de eerste maand (30 dagen).
Je hoeft verder niks te doen. De wijzigingen gaan in per 1 november 2025. Door je
abonnement vanaf deze datum te blijven gebruiken, ga je automatisch akkoord met de
wijzigingen.
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
JorisTheWise
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Cinerama lijkt inderdaad steeds meer en meer een soap te worden. In januari misschien hopelijk meer nieuws voor ze.
Thorongil
-
- 1618 berichten
- 690 stemmen
Studio Skoop in Gent sluit voorlopig de deuren. Mogelijks komt er nog een overname.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/23/studio-skoop-laatste-dag/
IH88
-
- 9725 berichten
- 3182 stemmen
https://www.ad.nl/show/de-26-allergrootste-bioscoopfilms-die-je-in-2026-echt-moet-zien~aaf3823c/
Dune 3 en Avengers: Doomsday die allebei op 18 december uitkomen. Misschien dat één van die films nog opschuift, maar anders wordt dit wel een mooi maandje voor de bioscoopbezoeker. Voor de studio's iets minder denk ik, want de meeste mensen gaan toch voor één film. Zeker met de nieuwe Hunger Games film eind november, en Jumanji 3 en een nieuwe Narnia film ook in december. Plus dat december sowieso een duur maandje is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Voor beide films ook een gekke datum. Andere Avengers kwamen alle uit rond april/mei en de twee vorige telgen van Dune in september en februari.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Ja, daar gaat het veel over. Het is een hele goede datum om de grote eindejaarsfilm binnen te halen. Ik denk dat ze het eigenlijk best kunnen laten staan. Zou best kunnen dat ze elkaar versterken zelfs. Gebeurde ook met Barbie en Oppenheimer. Wel nog meer verschillend, maar toch. Ik denk dat de film die net een maatje kleiner zijn (zeker Hunger Games) wellicht beter een beetje kunnen schuiven.
Dennis Lammrs
-
- 42 berichten
- 23 stemmen
Ruim 28 miljoen mensen hebben in 2025 een kaartje voor de Nederlandse bioscopen gekocht. Dat maakten de NVBF en de brancheorganisatie van filmdistributeurs NVPI Film dinsdag bekend. Dat komt neer op een daling van 3 procent ten opzichte van 2024.
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Overigens zegt het aantal verkochte filmkaartjes niet altijd wat. Want bij abonnementen zonder annuleren telt deze toch vaak mee en kortingsacties lever minder omzet op. Dan valt 3 procent nog mee. Maar denk dat voornamelijk de omzet echt wel gedaald is. Pathé heeft bijvoorbeeld het hele jaar door acties met Kruidvat en AH. Zonder deze acties zijn er op abonnementshouders na bijna geen bezoekers (zeker in het voorjaar). Het was ook best een zwak filmjaar.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Bioscoop Hengelo per 1 maart dicht:
"Bioscoop Hengelo sluit al, hoop op overname blijft
Dat de bios een keer dicht ging, was bekend. Maar dat zou nog wel een paar jaar duren. De Hengelose bioscoop sluit echter al per 1 maart. De cinema aan de Beekstraat draait al sinds de coronajaren met verlies. „Op een bepaald moment houdt het gewoon op.”
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Ja, daar gaat het veel over. Het is een hele goede datum om de grote eindejaarsfilm binnen te halen. Ik denk dat ze het eigenlijk best kunnen laten staan. Zou best kunnen dat ze elkaar versterken zelfs. Gebeurde ook met Barbie en Oppenheimer. Wel nog meer verschillend, maar toch. Ik denk dat de film die net een maatje kleiner zijn (zeker Hunger Games) wellicht beter een beetje kunnen schuiven.
Had Barbenheimer juist niet het profijt dat die films echt totaal verschillend waren en mensen juist beide of een van beide gingen kijken? Dune heeft wel een redelijk fanbase die sowieso zal gaan, maar de gemiddelde bioscoopganger? Die zal eerder voor Avengers gaan lijkt me. Ga dan een maand eerder zitten en trek de feestdagen mee in je 4e of 5e week (Zootopia deze winter had ook dat profijt).