- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- We Want Cinema
We Want Cinema
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Amstelfilm werkt momenteel aan het eerste Cinema On Demand-initiatief van Nederland.
Naast het welbekende Video On Demand, waarmee je thuis met één druk op de knop bepaalt wat je op televisie wilt zien, bestaat er vanaf 2012 ook Cinema On Demand. Met één druk op de knop bepaal je wat er in de bioscoop te zien is, op welke dag je er naar toe wilt en met wie.
Van je lievelingsfilm tot die fantastische thriller die je gemist hebt toen die nog in de bioscoop draaide. We zijn als platform neutraal en bieden graag de ruimte aan alle mogelijke vormen van audiovisuele content.
euroshopper
-
- 67 berichten
- 1018 stemmen
In Film > Algemeen > We Want Cinema :
Ik weet niet of ik deze topic in het juist subgedeelte plaats, zo niet dan mag hij verplaatst worden. Maar ik dacht dat het een goed idee was om een topic te maken voor We Want Cinema zodat mensen hun event onder de aandacht kunnen brengen.
Voor de mensen die niet weten wat het is. We Want Cinema is een platform waarbij je zelf een film kan kiezen op in de bioscoop te laten draaien. Als er genoeg mensen een kaartje kopen zal de film gedraaid worden in de bioscoop naar keuze. (Meer informatie is te vinden op http://wewantcinema.com/)
Ik heb zojuist een event aangemaakt voor Pickpocket, een van de klassiekers van Bresson (wat mij betreft zijn beste) in het filmhuis Den Haag. Dus voor degenen onder ons uit omgeving Den Haag die de film nog niet gezien hebben of hem graag nog eens op het grote scherm willen zien, dit is je kans! Een kaartje koop je via deze link: http://wewantcinema.com/events/pickpocket/. (Sorry dat de film om 3 uur 's middags draait, ik kon 'm helaas niet later doen)
Figo
-
- 124 berichten
- 778 stemmen
Bij Steekspel (2012):
Recent toegevoegd aan de catalogus van We Want Cinema: LOTR trilogie, The Good, the Bad and the Ugly, Breaking the Waves, A Bridge too Far, La Dolce Vita, Rocco e i suoi fratelli, Der Untergang.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Heb zojuist We Want Cinema een e-mail gestuurd met de vraag of ze ook titels in hun catalogus hebben van regisseur Fred Kelemen en Sharunas Barta. Ben benieuwd naar hun antwoord. 
LLidia
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo!
Ik ben aan het afstuderen met een onderzoek voor We Want Cinema!
Om hen te helpen ontdekken wat sterke punten en verbeterpunten zijn, om uiteindelijk het publiek in de toekomst beter te kunnen bedienen.
Daarvoor heb ik een enquête opgesteld, zouden jullie hem willen invullen?
Dit is de link:
Enquête met betrekking tot We Want Cinema Survey - surveymonkey.com
Groetjes Lidia
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Was toch wel te verwachten?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jammer, maar ik was er ook al bang voor. Ik vond het een sympathiek initiatief, maar ik kon me amper voorstellend dat dit systeem rendabel zou kunnen zijn.
Tenzij bioscopen lege zalen 'over' hebben, maar die hebben ze denk ik amper en die willen hier ook wel wat geld voor zien neem ik aan. Ik ben wel benieuwd welke films een goede bezetting hebben gehad. Bepaalde klassiekers?
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
India’s new movie-theater-on-demand model feels like the future
Misschien kunnen we het in Nederland nog eens proberen? Het aantal voorstellingen van klassiekers en andere speciale voorstellingen is ook geëxplodeerd de afgelopen paar jaar, dus wellicht is de tijd rijp.