- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De Franse minister van Cultuur wil dat online videoplatformen, zoals Netflix en Amazon, ten minste 25 procent van hun omzet investeren in Franse en Europese productie. Minister Franck Riester zat vandaag samen met de audiovisuele en filmsector rond de hervorming van de sector die hij eind vorig jaar voorstelde en die in april langs het Franse parlement gaat.
Frankrijk is altijd al vooruitstrevend geweest op dit gebied.
Op Europees niveau is dit ook al benoemd, en in Nederland ligt er ook al een soortgelijk plan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nogal voor de hand liggende tips, maar enfin.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Volgende videodienst loopt zich warm aan de zijlijn - Emerce
NBCUniversal gaat in de VS vanaf 15 april het gevecht aan met Disney, Netflix en Apple, maar doet het net even anders dan zijn concurrenten. De nieuwe Peacock videodienst wordt gratis aangeboden met reclame.
Het mediabedrijf is ervan overtuigd dat videodiensten met reclame een veel groter bereik hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
VTM investeert zwaar in ‘Vlaamse Netflix’ - De Standaard
Hij komt er dit jaar, de ‘Vlaamse Netflix’. Voorlopig wordt het een ‘VTM-Netflix’, de andere zenders doen niet mee. ‘We kunnen niet blijven wachten’ klinkt het bij DPG Media, dat miljoenen euro’s in de strijd gooit, voor nieuwe programma’s, en voor een tweede VTM-zender.
Het wordt dringen in de Benelux... In Nederland heb je als Cinetree, Cinemember, Videoland, Picl, IFFR Unleashed, Horrify, Fear Unlimited.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wat we kunnen verwachten van HBO Max | Nieuws | Computer!Totaal
Volgend jaar krijgt de wereld er nog minimaal één streamingdienst bij, namelijk HBO Max. Er was al HBO Go (of HBO Now), maar HBO Max belooft net even meer te zijn. HBO, eigendom van WarnerMedia, heeft natuurlijk al een heleboel originele series. Denk aan The Sopranos, Boardwalk Empire en Game of Thrones. Dit is wat HBO Max als meerwaarde moet gaan bieden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Movies with Theatrical Releases More Likely to Get Streamed [STUDY] – Variety
Niet echt verrassend, maar enfin...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Komst Disney+ en Apple TV+ gaat vooralsnog niet ten koste van installed base Netflix - Telecompaper
Vooralsnog heeft de komst van deze twee nieuwe streaming videodiensten nog geen nadelige gevolgen gehad voor de zogenaamde 'installed base' van andere streaming videodiensten zoals bijvoorbeeld Netflix, Videoland, RTL XL en Pathé Thuis, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het vierde kwartaal van 2019.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
DPG Media en Telenet willen in najaar een Vlaamse streamingdienst beginnen
Dapper hoor.
Vlaams perspectief van Onderhond?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12838 stemmen
Vlaams perspectief van Onderhond?
Echt geen bal interesse in 
Dit soort initiatieven komen altijd jaren te laat en no way dat ze ooit een competitieve library bij elkaar krijgen. Daarnaast vooral vervelend omdat ze hier en daar wel weer wat licensies van Netflix zullen afsnoepen, dus dan verhoogt de druk weer om het elders te gaan zoeken.
Sowieso ben ik niet echt blij dat een partij als Telenet zich daarin mengt. Als internetprovider gooien ze hun prijzen elk jaar omhoog, daar wil ik dan betere service voor, geen schurfterig Vlaams serietje.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Troebele relatie, gedwongen huwelijk: waarom het Vlaamse Netflix niet makkelijk wordt - KnackFocus
(betaalartikel)
Ik heb het hier al vaker gezegd. Er zijn in de Benelux al wat langer spelers die het Nederlandse of Belgische alternatief van Netflix willen zijn. Videoland, Cinemember.
Ik zou zelf meer zien in versterking van Cinemember, dan weer een nieuwe dienst erbij.
Ik schat in dat deze nieuwe dienst n feite een Belgische Videoland zal worden. Met relatief veel lokale producties.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Dit is een quote uit het artikel:
Tweede Kamer buigt zich over Nederlandse content op online platforms - Filmkrant
Meer achtergrond:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aankondigingstrailer van HBO Max:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix dominates viewing on TVs over all other streaming services - CNET
Netflix is big and it's getting bigger. And we're not just watching it on our phones and tablets: That dominance translates to the biggest screen in US homes too, according to a new study Tuesday from TV-measurement giant Nielsen. Netflix gobbles up 31% of streaming to TVs, beating every other service.
In what may come as a surprise, YouTube is a close second. The massive Google video service, most often associated with short clips you watch on your phone, commanded 21% of TV streaming in the last three months of 2019, Nielsen said. Hulu came in third with 12%, followed by Amazon at 8%.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nederland schuift snel op naar streaming - Het Financieele Dagblad
(betaalartikel)
Grote Amerikaanse leveranciers van streamingdiensten krijgen steeds meer voet aan de grond op de Nederlandse tv-markt. Netflix breidde zijn toch ...
Gastel
-
- 380 berichten
- 1556 stemmen
Reeds gepost in het feedback topic, voor de volledig ook nog even hier:
Het valt me op dat de koppelingen naar streamingsdiensten bij de films niet meer up-to-date zijn. Bijvoorbeeld bij Nighthawks( Pagina niet gevonden - MovieMeter.nl, deze film zou op Amazon Prime te zien zijn, maar is ondertussen al verwijderd.
Dit geldt voor een heel aantal, vooral oudere, films.
Het viel me op nadat ik eigenlijk speciaal om Nighthawks te kunnen zien een abonnement heb genomen op Prime ; )
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6729 stemmen
Dat kan ik beamen. Ik gebruik die koppelingen ook heel vaak voor met name Horrify (door hun aanbod bladeren werkt niet zo fijn op hun app), de nieuwe toevoegingen staan er wel mooi op elke week maar helaas zijn de releases die door Horrify verwijdert worden niet up to date hier. Daardoor heb ik al ettelijke keren misgegrepen bij wijze van spreken want dan is die betreffende film helemaal niet meer te zien via Horrify. Je klikt in het overzicht op betreffende film maar hebt op de pagina van de film zelf geen directe link meer zo van -> Kijk op Horrify wat betekent dat het eraf is gehaald.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
NLziet breidt verder uit | Totaal TV
Direct bij de lancering van online mediaspeler Fire TV van Amazon in Nederland is NLziet in de Nederlandse app store beschikbaar. Fire TV is in de afgelopen jaren in diverse Europese landen op de markt gekomen. Binnenkort zal dit ook officieel in Nederland het geval zijn. Met een toegankelijke prijs, de toegevoegde afstandsbediening en een toegankelijke app store wil Amazon met Fire TV de strijd met onder meer Apple TV HD/4K en Google Chromecast aangaan.
Niels Baas, CEO van NLziet: “We zijn continu bezig om het online televisiekijken nog toegankelijker te maken. Naast de smartphone, tablet en connected tv-apps brachten we al eerder apps uit voor onder meer Apple TV, PlayStation 4 en Android TV. Tevens hebben we afgelopen jaar extra televisiezenders toegevoegd en de beeldkwaliteit verhoogd, waarmee we een online alternatief zijn voor het vaste tv-abonnement."
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Op YouTube staan inmiddels aardig wat films die niet in de On Demand sectie op MM staan of op de filmpagina zelf.
Bijv. Joker is te huur/koop op YouTube maar dat staat niet tussen de opties op de MM filmpagina. Of valt YouTube onder Google Play?
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6729 stemmen
Nee, on demand koop/huurdiensten zoals de Microsoft Store, Google Play en YouTube etc. hebben geen "all you can eat" abo zoals de on demand diensten die Moviemeter bijhoud. Daar zit het verschil volgens mij.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Moviemeter houdt niet alleen sVOD diensten bij, maar ook VOD-diensten met afrekening per film, namelijk Pathé Thuis, Lumière, iTunes, MovieMax, Picl en... Google Play.
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6729 stemmen
I see, dan opper ik om ook Microsoft Films & TV aan het aanbod toe te voegen aangezien ik daar altijd mijn digitale films koop en huur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
https://d1y0ji0sx1d6v2.cloudfront.net/projects/4/1240x316/banner-est-cinema-bij-je-thuis-c8.png
Lumière Series - Kijk series direct digitaal op www.lumiereseries.com
De komende weken kan je van een nood een deugd maken en je woonkamer omtoveren tot een knusse cinemazaal. Wij helpen je daarbij door films aan te bieden die eigenlijk nu in de bioscopen hadden moeten draaien. We hebben daarom hier een cinemahoek ingericht.
Per digitaal filmticket betaal je € 8 en kan je meteen kijken in optimale kwaliteit (of casten naar je tv). De film blijft 48u online beschikbaar. Het aanbod (dat ook nog zal worden uitgebreid de komende weken) bij ons is het volgende:
*Deze actie is enkel geldig in België.
Hadden ze wel even een actietarief voor kunnen bedenken en ook aan de Nederlanders kunnen denken.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Universal's movies currently in theaters will be made available on demand this week - CNN
Het is voor een premium prijs, maar het is dan ook tijdens een premium moment in de release. Geen idee of het in Nederland ook gebeurt, moet natuurlijk apart uitonderhandeld worden met Nederlandse bioscoopketens en VOD-aanbieders.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen