menu

Film / Genres en landen / Belgische films met popmuziek

zoeken in:
Dit vraag ik me al lang af: bestaan er, buiten Le Huitième Jour en De Helaasheid der Dingen, nog Belgische films met internationaal befaamde, niet-Belgische popmuziek in de soundtrack?
In Le Huitième Jour hoor je 'Jesus, he knows me' van Genesis en in De Helaasheid (binnenkort uit te komen) zal muziek van Roy Orbison te horen zijn. Zijn er nog Belgische films met zulke muziek in de soundtrack, of is dit te duur voor de bescheiden Belgische filmbudgetten? (Ooit las ik in een interview met Stijn Coninx dat hij 'Let it Be' van de Beatles in een film wou. Dit mocht, indien hij 20 000 euro aan auteursrechten betaalde...)

Iemand die mij hierbij kan helpen?

kappeuter (crew)
Any Way The Wind Blows : soundtrack

Aantal Belgische artiesten, maar ook wel wat internationale.

Ex Drummer

kappeuter schreef:
Any Way The Wind Blows : soundtrack

Aantal Belgische artiesten, maar ook wel wat internationale.

Mmja, JJ Cale en Herbie Hancock zijn nu wel redelijk bekend, maar nu toch niet zó. De écht wereldbefaamde popmuziek blijft te duur voor Belgische budgetten.

Toch nog eentje gevonden: Misstoestanden, de mislukte Kiekeboe-verfilming uit 2000, had een soundtrack met o.a. James Brown, Tina Turner en Duran Duran op!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:30 uur

geplaatst: vandaag om 02:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.