menu

Film / Genres en landen / Films die zich in één ruimte afspelen (bijv. een kamer)

zoeken in:
starbright boy (moderator)
Lijkt me beter om weer titels te gaan noemen waarvoor het topic bedoeld is (zo blijkt uit de openingspost). Er worden naar heel specifiek soort films gevraagd en de films die hier genoemd worden, hebben bijna geen overeenkomsten. Ik heb de titel iets duidelijker gemaakt.

Het gaat dus om films die zich (bijna) helemaal in een ruimte afspelen. Bijvoorbeeld in één kamer. Al het andere klopt niet.

Titanic misschien nog? Niet één kamer, maar wel één boot

Ook niet, aangezien Titanic in een flashback wordt verteld.

Hmm, dan blijft Rear Window de enige film die écht relevant is voor mij in dit topic. Kan zo niet op meer komen, aangezien er altijd wel scénes zijn die zich buiten die ene kamer afspelen.

In het begin van de topic staan er toch een hoop goede suggesties.

De meesten daarvan niet gezien. Alleen The Big Kahuna, maar die kent ook andere locaties.

combi
djelle schreef:
The Matrix op 1 plek?
what is the matrix, het zit tussen je oren is 1 plek tenminste zo denk ik!

maar ver gezocht idd.

Naast het perfecte voorbeeld Rear Window, denk ik dat ook Death and the maiden een goed voorbeeld is (op de eindscène na speelt alles zich af in 1 klein huis, en dan nog bijna uitsluitend in de woonkamer).

Ik neem aan dat films als Festen en Gosford Park ook in aanmerking komen, tenzij meerdere kamers in één huis niet telt als één locatie.
Un condamné a mort s'est échappé ook denk ik (opnieuw meerdere ruimtes in eenzelfde gebouw).

Wordt er trouwens zelfs in Rear Window niet afgewisseld tussen keuken en woonkamer? En uiteindelijk speelt ook een belangrijk gedeelte van het verhaal zich ook af in het appartement tegenover, ook al zie je alles door de bril van James Stewart. Zelfs hier kan je dus niet spreken van één kamer.

nickdeleuw
coffee and cigarettes

Breathing Room!

garlic senior
Rabbits!

Naboer (2005), film uit Noorwegen. Speelt zich af op 1 verdieping van een flat. Volgens mij zelfs 1 kamer, beetje mindfuck filmpje waar dat moeilijk te zeggen is. Coole productie design, film zelf niet per se aan te raden. Wel als je van films houdt die zich op 1 locatie/ruimte afspelen.

misschien kan je the mist hier toe rekenen speelt zich een zeer groot deel van de film af in een supermarkt

Secret Honor van Altman

India Song

L'Année Dernière à Marienbad

Dogville

Rope
Russian Ark
Die Bitteren Tränen von Petra von Kant
Marat/Sade
Streamers (ook van Altman)
Long Day's Journey into Night
Chinesisches Roulette

En vast nog veel meer..

Alle delen van Cube. Niet echt in één ruimte maar wel in ruimtes die allemaal hetzelfde zijn.

Once Upon A Time in the West, één woestijn.
Der Himmel Uber Berlin, één stad.
Star Wars, één universum.

Ik kan me nog herrineren dat ik bij de Van Leest stond en dat een boze klant terug kwam met een DVD. Hij legde hem op de toonbank en vond het te gek voor woorden dat ze zo'n film verkochten. "De hele film speelt zich in één ruimte af!" dat was per definitie slecht...

Gusha no Bindume (lift)
Party 7 (hotelkamer)

Drs. DAJA schreef:

Ik kan me nog herrineren dat ik bij de Van Leest stond en dat een boze klant terug kwam met een DVD. Hij legde hem op de toonbank en vond het te gek voor woorden dat ze zo'n film verkochten. "De hele film speelt zich in één ruimte af!" dat was per definitie slecht...

Welke DVD was dat?

Drs. DAJA schreef:
Once Upon A Time in the West, één woestijn.
Der Himmel Uber Berlin, één stad.
Star Wars, één universum.

Ik weet niet of dit ironisch bedoelt is, maar je rekt de definitie van 'één ruimte' wel tot het uiterste.

Ik ironisch?

@Querelle, Geen flauw idee ik wou het graag weten maar kon niet zien welk hoesje hij in z'n handen had.

Steel trap
My little eye

Ik vind Sleuth wel een hele goede.

Maar ik heb een vraag... ik ben op zoek naar een film waarin meerdere mensen in 1 kamer wereldproblematiek proberen op te lossen... welke film is dat...? Is een niet al te oude film geloof ik.

speranza
Gruppo di Famiglia in un Interno (1974)

solem
Jokeress schreef:
Ik vind Sleuth wel een hele goede.

Maar ik heb een vraag... ik ben op zoek naar een film waarin meerdere mensen in 1 kamer wereldproblematiek proberen op te lossen... welke film is dat...? Is een niet al te oude film geloof ik.

je hebt geloof ik je antwoord gekregen van de vorige poster. Ik zou op mijn beurt willen weten of er een film is die over de Bilderberg Conferentie gaat.

De film1408.

Speelt zich grotendeels in één hotelkamer af. Origineel en indrukwekkend!

lantana
-Woman in the Dunes

BAM!, ik weet er nog 1

The Man From The Earth!

Een hele goeie!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.