menu

Film / Genres en landen / Films die zich in één ruimte afspelen (bijv. een kamer)

zoeken in:
klute89
Speelde Rope zich ook niet op een plek af?

Extreem. Zelfs in één shot. Althans... dat gevoel moest het hebben.

606 schreef:
de alien films ook neem ik aan.

Nee. Een groot deel speelt zich ook op een planeet af.

klute89
Stephan schreef:
Extreem. Zelfs in één shot. Althans... dat gevoel moest het hebben.

Ah, bedankt.

The Last
Knisper schreef:
(quote)
Elke film speelt zich toch gedeeltelijk op één plek af.

Ja, maar bij de aangegeven films voor een grote deel.

Predator.
Paar minuten boven de jungle maar verder toch echt wel alleen in de jungle. Ook de 2 kampen zijn gevestigd in de jungle.

1 grote plaats, maar wel 1 plaats

Reservoir Dogs, Hell in the Pacific, The Noah, The Thing

Wouter schreef:
Reservoir Dogs,

Telt niet echt, want er zijn genoeg flashbacks naar andere locaties.

The Last schreef:
Ja, maar bij de aangegeven films voor een grote deel.
Ja, maar aan de voorbeelden die hij in de eerste post noemt is wel te zien dat hij dat niet bedoelt, die spelen zich helemaal op een locatie af. Home Alone heeft wel een lange scene in het huis, maar speelt zich wel op tien locaties af.

En The Truman Show speelt zich al helemaal niet op een plek af, dan neem je het wel heel breed. Dan speelt elke film zich op 'aarde' af.

Breakfast Club

Sleuth, hierin spelen trouwens slechts 2 acteurs

The Last
Knisper schreef:
En The Truman Show speelt zich al helemaal niet op een plek af

Een tv studio zie ik als 1 plek hoor.

The Last
Dial M for Murder speelt zich ook op 1 plek af.

house of 9.

Festen
Dog Day Afternoon
U-Turn
Cujo
Dawn of the Dead
Reservoir Dogs
Das Experiment

The Last schreef:

Inside Man

speelt zich op meerdere plaatsen af. bijv in dat restaurant, in de verhoorkamer en de bank

Big Kahuna, The (1999)

L'Odeur de la Papaye Verte

Speelt zich namelijk in de studio af, alles op 1 plek geschoten.

starbright boy (moderator)
Een aantal berichten verwijderd. Als een bericht je niet bevalt, dan ga ja daar niet over discussieren, maar stuur je gewoon een alert in of vecht je het desnoods via PM uit, maar aan dat soort vermoeiende reacties heeft niemand wat en het levert alleen maar ergernis op. En dat hier verkeerde voorbeelden staan is wel duidelijk, maar dat kan ook op een iets aardiger toon gemeld worden.

Ik ben erg benieuwd waar het verlangen van sommige gebruikers vandaan komt iets te moeten plaatsen, ook al heb je geen goede voorbeelden. Vind sommige voorbeelden echt heel slecht. De voorbeelden van the Last en Boerenpummel spannen de kroon. Goede voorbeelden zijn 12 Angry Men en Rope en zelfs die spelen zich niet volledig op een plek af.

En weer een hoop berichten verwijderd.

Charlie and the Chocolate factory, The Cell, Blue Lagoon, Sl8n8, The Haunting, My Little Eye, Rose Red, Boo, The Cave...

Zoiets ongeveer

En nog een keer berichten verwijderd.

djelle
mister blonde schreef:
Ik ben erg benieuwd waar het verlangen van sommige gebruikers vandaan komt iets te moeten plaatsen, ook al heb je geen goede voorbeelden.

Ik denk niet dat zij per se iets willen plaatsen als ze zich ervan bewust zijn dat hun voorbeelden invalide zijn hoor.

Ik denk dat het tijd word voor een gesprek via PM? Beetje te zot dat SB hier drie keer berichten moet gaan verwijderen lijkt me.

Rear Window is overigens de beste titel voor mij in dit topic.

djelle
Leland Palmer schreef:
Ik denk dat het tijd word voor een gesprek via PM? Beetje te zot dat SB hier drie keer berichten moet gaan verwijderen lijkt me.

Nee, nu is het on topic (SB heeft reeds de off topic uitspraken gefiltert, ik ga nu gewoon in op mister blondes vraag).

combi
The Matrix vind ik eigenlijk wel een sterke, alleen zoals zovele die hier genoemd worden niet alles speelt op 1 plek af!

djelle
The Matrix op 1 plek?

Ach jah, 95% van de titels die hier worden genoemd spelen zich eigenlijk niet op één plek af. Zou misschien handig zijn om de titel te veranderen in ''Films die zich (grotendeels) op één plek afspelen.

djelle
Denk het ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.