• 13.713 nieuwsartikelen
  • 171.426 films
  • 11.369 series
  • 32.335 seizoenen
  • 633.753 acteurs
  • 197.089 gebruikers
  • 9.220.474 stemmen

Zatoichi

zoeken in:

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

De japanse James Bond en aangezien er een topic over James Bond is verdient deze er toch ook zeker één. Shintaro Katsu speelt de titelpersoon in elke zatoichi film behalve in die van 2003 van Takeshi Kitano. Katsu speelt z'n rol werkelijk meesterlijk, je kan je hem gewoon niet in een andere rol voorstellen. Zelf heb ik nu 2 films uit de serie gezien en die waren erg vermakelijk, beide kregen een 3.5*.

Wie kent deze James Bond van het oosten nog meer en heeft er wat over te zeggen?

kappeuter (crew films)

• 74639 berichten
  • 5941 stemmen

Ik had de connectie met James Bond zelf niet gemaakt. Vind het een beetje een vergezochte vergelijking.

Ik zag overigens enkel Zatoichi van Takeshi Kitano.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik hoorde Onderhond al eens die vergelijking maken, maar dat sloeg alleen op het feit dat Zatoichi zo populair is in Japan als James Bond hier is en dat het allebei lang lopende reeksen zijn. Inhoudelijk lijken me de overeenkomsten ver te zoeken.

Ik zag ook alleen Kitano's versie en was er niet over te spreken.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Ik had de connectie met James Bond zelf niet gemaakt. Vind het een beetje een vergezochte vergelijking.

Ik zag overigens enkel Zatoichi van Takeshi Kitano.

Ik bedoel ermee dat de films even populair zijn en net zo lang meegaan. Het zijn idd. 2 verschillende characters en filmreeksen.

Btw. Iniedergeval de volgende 2 weken worden er nog Zatoichi's op MTV uitgezonden. Om 23:10 op vrijdag.

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Enige die ik ken is Love on Delivery van Stephen Chow, een leuke parodie

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Ik zou hem meer met Zorro vergelijken...

The Lexx

• 426 berichten
  • 3485 stemmen

idd gondwana

maar wat ik leuk vind aan Zatoichi is de hele sfeer eromheen en is nou wel of niet blind?

zowel de oude als de nieuwe versie vind ik leuk maar het leukst vind ik nog wel Zatoichi vs Yojimbo

Onderhond

• 87451 berichten
  • 12502 stemmen

De vergelijking met bond is er ook vooral door het verwachtingspatroon.

Het is een begrip geworden waar mensen wat van verwachten. In dat opzicht heb ik reeks met Bond vergeleken, om daarna Kitano's versie te vergelijken.

Zelf ook nog maar één film van gezien, buiten Kitano's versie boeien de films me niet al te veel.

The Lexx

• 426 berichten
  • 3485 stemmen

tsja voor mij zal er toch niks in dit genre aan de Lone wolf en Cub serie (zowel tv serie als films) kunnen tippen

en die kan ik zelf nog beter vergelijken met Bond aangezien ze wat meer geheime wapens hebben dan Zatoichi.

Maar genoeg getypt, ik ga lekker verder met 7 Swordsmen tv serie disc 7

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben een liefhebber van de Zatôichi films. Geweldig personage is dat.

1. - 4,5* - Zatoichi Meets Yojimbo

2. - 4,0* - Zatoichi at the Festival of Fire

3. - 4,0* - Zatoichi Meets the One Armed Swordsman

4. - 4,0* - Zatoichi the Outlaw

5. - 4,0* - Zatôichi (2003)

6. - 3,5* - Zatoichi at Large

7. - 3,0* - Zatoichi in Desperation

Ik weet niet of er vroeger in Nederland/België nog andere Zatôichi films zijn uitgebracht. Maar dit zijn volgens mij de enige. Het mooiste zou zijn als gewoon de gehele reeks hier op dvd zou verschijnen. Helaas vrees ik dat dat wel nooit zal gebeuren.

In elk geval is Shintarô Katsu één van mijn favoriete acteurs geworden.

Mochizuki Rokuro

• 18929 berichten
  • 15674 stemmen

De nieuwe Zatoichi film, Zatoichi - The Last van Junji Sakamoto gaat als het goed is in première op het Filmfestival in Cannes in mei 2010. Japanse première op 28 mei 2010. Het schijnt écht de laatste film over de blinde masseur te zijn. Shingo Katori speelt trouwens in deze film Ichi.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Ja, ik heb m al 2x tevergeefs toegevoegd, gisteravond is hij weer afgekeurd en staat nu in mn rejections... Ik kan geen goede still vinden! Als iemand er 1 heeft, zou fijn zijn!

Mochizuki Rokuro

• 18929 berichten
  • 15674 stemmen

Nee heb ook al gezocht, ook met de Japanse karakters van titel en regisseur. niets te vinden behalve setfoto's.

mister blonde

• 12622 berichten
  • 5672 stemmen

Zijn de films goed los van elkaar te kijken? Of gaat het ten koste van de fun (evt. verwijzingen etc.).

Mochizuki Rokuro

• 18929 berichten
  • 15674 stemmen

Ja hoor dat gaat prima, ik heb het ook Kris kras gedaan. Dat gaat prima, er zijn wel enkele verwijzingen maar dat staat begrijpen of plezier niet kn de weg. De eerste twee zijn zw/w en niet in breedbeeld dus die wijken vooral af in stijl. - maar de introductie van het karakter is summier.

mister blonde

• 12622 berichten
  • 5672 stemmen

Oke, duidelijk. Bedankt.

Basto

• 11172 berichten
  • 7171 stemmen

Ik zit er over te denken de Zatoichi box van Criterion aan te schaffen. Is nu 50% o Barnes & Noble Maar ik lees dat de films over het algemeen toch vrij matig beoordeeld worden (3-3,5). De box is natuurlijk prachtig, maar ik ben benieuwd wat voor de fans de aantrekkingskracht is van die serie (of juist wat er aan tegenvalt). Dan kan ik inschatten of dat ook zaken zijn die mij boeien in film. Ben wel enthousiast over de Baby card serie, maar die likt me een stuk gewelddadiger.

Ik hoor graag van jullie.

Mochizuki Rokuro

• 18929 berichten
  • 15674 stemmen

Mooi voor mijn verlanglijst van Sinterklaas. De Amerikaanse Criterion stond al op de wensenlijst, maar dit is makkelijker.

Blijft het jammer vinden dat de 26e film ook hier ontbreekt. Zal ongetwijfeld iets met (studio)rechten te maken hebben. Gelukkig is dit wel de manier om het 14e deel Zatoichi's Pilgrimage legaal toe te voegen aan mijn collectie, want die ontbrak in alle voorgaande (box-)releases, tot deze Criterion verscheen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.