• 155.496 films
  • 9.309 series
  • 27.680 seizoenen
  • 604.454 acteurs
  • 347.048 gebruikers
  • 8.765.819 stemmen

Coma-films

zoeken in:

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Las zojuist een artikel uit het NRC van gister waarin films werden besproken waarin iemand in coma ligt. In de inleiding wordt zo gesproken over mensen die direct na ontwaking weer kunnen lopen en direct het ziekenhuis uitlopen. Het artikel gaat vooral over de verkeerde afspiegeling in films. Nu is het voorbeeld wat in in de inleiding genoemd wordt natuurlijk om oponthoud in de film te voorkomen. Zo hebben vele ook hun ogen open in coma en kunnen niet zomaar ontwaken door een vallende vaas (Goodbye Lenin) of ander voorwerp

Wat voorbeelden die ik kon bedenken:

-Coma

-Hable Con Ella (kwam die vrouw er nu nog uit?)

-Goodbye Lenin

-Kil Bill 1 (hier wordt zit wel de spot ermee door iemand's voeten te laten verlammen en die dan langzaam weer op te warmen. Tarantino was zich er wel van bewust dat het niet zomaar 1,2,3 helemaal goed zit)

-28 Days Later

-Reversal of Fortune

-La Vie Revee des Anges

-While You Were Sleeping

-Face/Off (een afschrikwekkende ontwaking )

-Awakenings

Misschien leuk als mensen ook eventuele vreemde fouten kunnen noemen bij andere voorbeelden?

Leno

• 5876 berichten
  • 4133 stemmen

Seagal's Hard To Kill. Daarin ontwaakt hij na 9 jaar coma en mept na wat vage oefeningen iedereen in elkaar.

kos

• 45746 berichten
  • 8274 stemmen

neo schreef:

-Coma

Beetje lang geleden dat ik hem zag, maar daarin wordt er niet een individueel Coma-geval behandeld of mensen die er uit ontwaken o.i.d. geloof ik.

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Ik had het over coma's in het algemeen. Dus ook films waarin iemand alleen enkel in coma blijft.

kos

• 45746 berichten
  • 8274 stemmen

Aha, oke.

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Al is het natuurlijk leuker om titels te noemen waarin iets merkwaardigs mee is, zoals Coma een spannende film is omtrend het onderwerp

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Ik had het over coma's in het algemeen. Dus ook films waarin iemand alleen enkel in coma blijft.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Direct schiet me een film te binnen (waarbij de wederopstanding ook heerlijk eenvoudig gebeurt), maar daarbij is het licht spoilerig om te verklappen dat er iemand in een coma raakt .

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3339 stemmen

A Nightmare on Elm Street 3 - Dream Warriors: Jongen komt door Freddy's toedoen in een coma te liggen en moet gered worden door de overgebleven tieners, voor het te laat is.

Patrick: Een psychopaat ligt in een coma, maar weet op de één of andere manier toch contact te hebben met de buitenwereld en kan zelfs nog steeds mensen vermoorden.

The Cell: Moordenaar komt in een coma te liggen en mevrouw Lopez zal hem moeten vergezellen om zo te ontdekken waar zijn slachtoffer precies is.

Dave: President van de Verenigde Staten komt in een coma te liggen, waardoor zijn dubbelganger zijn taken allemaal moet overnemen.

Bad Dreams: Meisje ligt dertien jaar in een coma na een massazelfmoord van een vreemde sekte. Als ze dan wakker wordt, krijgt ze gruwelijke nachtmerries over haar verleden.

The Dead Zone: Een leraar komt na een gruwelijk ongeluk vijf jaar lang in een coma te liggen. Na deze coma van vijf jaar krijgt hij een zeer bijzondere gave.

Forever Young: De vriendin van piloot komt na een ongeluk in een coma. Deze coma is de reden dat de piloot zich laat invriezen en per ongeluk ontwaakt in het jaar 1992.

Wouter

• 18568 berichten
  • 2958 stemmen

Coma van vd Oest.

Mug

• 13949 berichten
  • 5968 stemmen

Snow White and the Seven Dwarfs

Cinderella [edit: kuch, ik bedoelde natuurlijk Sleeping Beauty!!!]

[en alle mogelijke verfilmingen van deze verhalen]

eRCee (moderator films)

• 12975 berichten
  • 1859 stemmen

neo schreef:
Hable Con Ella (kwam die vrouw er nu nog uit?)

Dit is wel een goed voorbeeld, aangezien in de film expliciet wordt gezegd dat het medisch gezien eigenlijk onmogelijk is om nog te 'ontwaken' uit een dergelijk coma. Meestal gaat een langdurig coma over in een vegetatieve toestand, omdat de hersenschors volledig is vernietigd. In theorie is het dan onmogelijk om weer bij bewustzijn te komen, laat staan goed te kunnen functioneren. En ja, een van de twee vrouwen uit Hable con Ella kwam er uit.
Weer volledig opbloeien tot een vechtmachine (Kill Bill) is toch wel redelijk belachelijk overigens.

Verder is The Discovery of Heaven nog te noemen.

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

La Vie Revee des Anges schijnt het ook uitermate goed en nauwkeurig weer te geven. Hable maakte blijkbaar niet veel indruk op mij, ondanks dat ik deze twee keer heb gezien.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Mug schreef:

Snow White and the Seven Dwarfs

Cinderella [edit: kuch, ik bedoelde natuurlijk Sleeping Beauty!!!]

[en alle mogelijke verfilmingen van deze verhalen]

Haha, dat telt niet echt want deze werden door toverkracht in coma gestopt! Ookal wordt het natuurlijk liever "diepe slaap" genoemd.

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Voordat iemand met Alien3 en dergelijken aankomt. Neen, dat is hyperslaap.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3047 stemmen

Intensive Care!

Een gek wordt na een zware coma wakker en draait de nek om van de verpleger en gaat aan het moorden en waarom maakt iemand die na zoveel jaar uit een coma ontwaakt zombie-geluiden? Haha wat een kontfilm.

BlueSword

• 1725 berichten
  • 0 stemmen

misschien zit ik fout maar bij resident evil op het einde lag die vrouw ook in een coma en werd wakker.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Yi Yi moet misschien ook nog genoemd worden, al is het daar niet het hoofdthema van de film.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

The Man Without Past (Mies Vailla Menneisyyttä) mis ik nog in alle beschouwingen.

neo

• 15381 berichten
  • 9118 stemmen

Ooh ja. Leed zeker net als de hoofdpersoon aan geheugenverlies

kappeuter (crew films)

• 69543 berichten
  • 5547 stemmen

If I Stay (2014) - vanaf 18 september in de bioscoop

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.