- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Psychologische thrillers
Psychologische thrillers

grummeldra
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Ook ik ben nog steeds op zoek naar ECHTE GOEDE psychologische thrillers. Zoeen waarvan het zweet in je handen staat en je op het puntje van je stoel zit. Meneer Bungel, hartelijk dank

myinttemp
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Wat dacht je van:
Basic Instinct
Basic Instinct 2

voomzap
-
- 811 berichten
- 1250 stemmen
Volgens mij ook nog niet genoemd, aanradertjes:
en natuurlijk ook Black Swan

looije
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Toevallig op deze topic terecht gekomen.
En ik zie 'Mindhunters' er helemaal niet tussen staan. Dus bij dezen.

sidkemp
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Misschien iets als THE CELL (jaartal 2000/ Jennifer Lopez)......

sidkemp
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Kreeg van IT van Stephen King echt nachtmerries toen ik jong was.....

BBarbie
-
- 12040 berichten
- 7317 stemmen
La Cara Oculta (Andrés Baiz, 2011) is een heel aardige.

busby1991
-
- 10 berichten
- 68 stemmen
The shutter island
Memento
The machinist
Have fun !

Hoeheetje
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Mijn persoonlijke favorieten in volgorde:
1. Shutter Island (2010) met Leonardo di Caprio die gek is (of toch niet..?). Heerlijke film, spannende sfeer, goed acteerwerk en met stip mijn nummer 1.
2. The Prestige (2006) over twee illusionisten die de beste willen zijn. Ik had het einde niet aan zien komen, vond het meesterlijk!
3. The Machinist (2004) over een arbeider die vreemde dingen ziet (vond 'm vrij eng naast dat ik deze erg goed vind)
4.The Illusionist (2006) over een illusionist die verliefd wordt op een vrouw uit een hogere klasse. Masterpiece.
5. Predestination (2014) bizarre film over tijdreizen. Naar mijn mening goed gedaan, misschien iets over the top. Toch spannend!
6. Memento (2000) gaat over geheugenverlies. Ik vat deze nog niet helemaal, maar zat wel op het puntje van mijn stoel.
7. The Sixth Sense (1999) wat een klassieker! Goede film met een geweldig einde. Kijken!
8. Donnie Darko (2001) vreemde film over een eng konijn. Ik snap hem nog steeds niet.
9. Fight Club (1999) met Brad Pitt over slapeloosheid. Geniaal.
10. Premonition (2007) ook best een goede! Sandra Bullock acteert erg goed en aan het eind was ik aardig mindblowen.
Nu ben ik wel iemand die slecht is in het zien aankomen van plottwists (wat het vaak wel leuker maakt..) maar toch, hier mijn lijstje. Natuurlijk mijn eigen mening, wat vinden jullie? Ik ben benieuwd!

petraa31
-
- 21 berichten
- 20 stemmen
The machinist (2004)
The sixth sense (1999)
À la folie... pas du tout (2002)
Joshua (2007)
A Tale Of Two Sisters
SE7EN
The Silence Of the Lambs
psycho