Identity (2003)

2013 stemmen

Mystery / Thriller

geregisseerd door James Mangold
met John Cusack, Amanda Peet en Ray Liotta

Door een storm zien tien reizigers zich genoodzaakt om onderdak te zoeken in een vreemd motel. Al snel realiseren ze zich dat er zich een moordenaar onder hen bevindt. Terwijl de storm doorraast, en er steeds meer doden vallen, wordt er één ding duidelijk: het was geen toeval dat de reizigers bij het motel terecht kwamen...

470 BERICHTEN51 MENINGEN

avatar van Zwolle84
geplaatst op 18 april 2015, 9:49 uur, permalinkje hebt gestemd, spoilers zijn leesbaar
alexspyforever schreef:

Ik zei het met een glimlach, ik weet dat je de Conjuring erg goed vind (en ik heel slecht) dus daarom gebruikte ik met opzet die film als voorbeeld 😄 Wacht nog tot 2020 vooraleer je beste van het decennium zegt, we hebben nog een eind te gaan voor het decennium om is 😉

Hoho, ik zei één van de beste! 😉 Oculus vind ik vooralsnog beter. En ik moet It Follows nog gaan zien.

avatar van bass-9
geplaatst op 16 mei 2015, 12:45 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De score van deze film past precies. Ik vond hem namelijk zeer verrassend. Hij boeide enorm, het acteren was ruim voldoende en bepaalde wendingen zie je simpelweg totaal niet aankomen.
Natuurlijk zitten er ook andere kanten aan deze film. De bordjes die bewegen, de piepende geluidjes, de continue regen.
Toch vind ik het psychologische element in de film heel erg leuk gevonden.
Waar je al relatief snel erachter komt dat het jochie de dader is (het moment van 'What are you doing' bij de tweede moord), blijft het andere element, de fantasie wereld van een daadwerkelijke moordenaar, lang een verrassende twist.
Toch kom ik voor deze film uit op een dikke 7. Kan hem ook wel een tweede keer zien denk ik, ook niet onbelangrijk.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 16 mei 2015, 13:00 uur, permalink
bass-9, denk je aan de spoiler-tags?

avatar van bass-9
geplaatst op 16 mei 2015, 13:14 uur, permalink
Roger Thornhill schreef:
bass-9, denk je aan de spoiler-tags?

Ja, excuses!

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 16 mei 2015, 13:21 uur, permalink
👍

geplaatst op 16 mei 2015, 21:14 uur, permalink
Spannende en onderhoudende film. Het einde vond ik zeer verrassend en zag ik niet aankomen.

avatar van LPereboom
geplaatst op 14 juni 2015, 21:19 uur, permalink
Spannend en goed geacteerd. Leuke twists en sommige dingen zie je niet aankomen 😊

avatar van TomPSV
geplaatst op 8 juli 2015, 21:16 uur, permalink
Dit is een prima film voor een avondje vermaak, maar ook niet veel meer dan dat. De sfeer is door de vele regen erg goed en ook het concept van de film is leuk. Je blijft je toch de hele tijd afvragen wie nu de dader is en de makers proberen je ook een aantal keer op het verkeerde been te zetten. Ik moet wel zeggen dat ik de twist vlak voor het einde niet echt kon waarderen. Redelijk origineel, dat zeker, maar ze proberen de film daarmee iets intelligenter te maken en dat kwam niet erg overtuigend bij me over. Ook het niveau in het acteerwerk van de verschillende acteurs en actrices verschilt nogal.

Het is wel een film die redelijk blijft boeien, mede door de niet al te lange speelduur. 3*

avatar van alexspyforever
geplaatst op 9 juli 2015, 10:14 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
TomPSV schreef:

Nouja een echte twist zou ik dat einde niet noemen. Het speelde zich allemaal af in het hoofd van die psychiatrische patiënt. De personages had hij allemaal in zijn hoofd gecreëerd.

avatar van TomPSV
geplaatst op 9 juli 2015, 11:05 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
alexspyforever schreef:

Die twist bedoel ik ook, dat werd vlak voor het einde van de film bekend. Ik heb het niet over het einde zelf.

avatar van alexspyforever
geplaatst op 9 juli 2015, 11:58 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
TomPSV schreef:

Ok, maar halfweg de film werd er ook een hint gegeven dat het hele gebeuren in dat motel in het schizofrene hoofd van de tot dood veroordeelde patiënt afspeelde. Ik geloof op een bepaald moment dat hij zich inbeeldde dat hij de taxichauffeur was en plots zich afvroeg wat er met zijn gezicht was gebeurd. Volgens mij kroop hij in de huid van al die personages (allemaal op zelfde dag geboren) uit zijn verhaal die hij misschien(?) als klein jongetje had vermoord of zag vermoorden of over hun moord had gelezen dat maakt de film zelf eigenlijk nooit duidelijk. In het begin is er iets met die krantenartikelen dat een hint kan geven. Wat het ook is ik vond het wel knap dat het op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd.

geplaatst op 17 augustus 2015, 9:10 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"Raising Cain", van Brian De Palma met de onnavolgbare John Lithgow in de hoofdrol, is een veel betere film over multiple personality. Dit was al bij al heel voorspelbaar en matig geacteerd.

avatar van SmackItUp
geplaatst op 2 november 2015, 21:07 uur, permalink
Het komt in eerste instantie over als een simpele 13 in een dozijn slachtfilm, maar hoe verder de film vordert, hoe sterker het verhaal wordt. Ik vind hem behoorlijk goed.

avatar van Rickyman
geplaatst op 7 december 2015, 0:11 uur, permalink
Een hele sterke thriller, lekker spannend, mysterieus en regenachtig.
Prima cast dat gewoon uitstekend acteert.

geplaatst op 6 april 2016, 21:54 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
nickrandom schreef:

Kan je deze wel tussen spoiler zetten, maar je geeft er 1 weg voor de andere film.

avatar van Pazmaster
geplaatst op 7 juni 2016, 0:30 uur, permalink
Leuke, mysterieuze thriller met een redelijk verhaal. Wat de film nét dat beetje extra geeft is de twist, ik dacht even te weten hoe de vork in de steel zat maar het pakt toch net even anders uit, erg leuk gedaan. De cast doet het ook redelijk, niet iedereen speelt even sterk maar over het algemeen is het wel te pruimen. Een vermakelijk filmpje.

avatar van Flat Eric
geplaatst op 12 juni 2016, 14:57 uur, permalink
Zoals in de film zelf ook opgemerkt deed het me denken aan het Agatha Christie verhaal And Then There Were None.
Leuke mystery thriller waarbij pas op het eind duidelijk wordt hoe de vork nu precies in de steel zit. Ik zag die wending niet aankomen en werd er dus in positieve zin door verrast.

avatar van mhulsie

geplaatst op 19 juni 2016, 23:00 uur, permalink
De regen en het onweer omhullen elke scene van dit mysterie in duisternis en zetten de sfeer in de film. Fijne acteurs (John Cusack / Amanda Peet) en een inventief uitgangspunt (wat later vaker gebruikt is) zorgen voor een spannende film!

avatar van SmackItUp
geplaatst op 29 juni 2016, 15:02 uur, permalink
Herzien, en beter dan in mijn herinnering. De sfeer is mysterieus en beangstigend en de film weet je enkele keren op het verkeerde been te zetten. Het grootste gedeelte van de film was ik kwijt, waardoor die absoluut weer de moeite waard is om te zijn. Ik vraag me af of dat ook nog zo is als de film nog vers in je geheugen staat. Toch verhoog ik 'm naar 4*.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 17 juli 2016, 12:25 uur, permalink
👍Mooie, sfeervolle en spannende thriller die je regelmatig op het verkeerde been zet!