menu

Film / Genres en landen / Films met buitenaardse wezens

zoeken in:
veron35
soom schreef:
Toy Story. Vooral deel 1.

Ja, en ook lekker veel buitenaardse wezens...

Er komen echt wel buitenaardse wezens in voor.

veron35
O ja? Waneer dan?

Daarvoor moet ik toch echt gaan spoileren: In de speelgoedautomaat komt Woody terecht in een bak met allemaal speelgoed aliens.

veron35
Ja, maar dat is nou niet echt een film waarin het ook om die wezens gaat. En dan nog. Ze zijn op aarde gemaakt.

Ik zat er even over na te denken toen ik me zat te vervelen op het kleinste kamertje.. En toen schoot me te binnen dat er in Spiceworld the Movie ook een bepaalde scene met aliens zit.

En Explorers

@ veron35: Je hebt gelijk.

Voor zover ik weet is er nog geen enkel buitenaards wezen in een film geweest.

Eny
MARS ATTACKS!! hahaa...

K-pax

Fikret8 schreef:
(quote)

Buitenaardse wezen in een mensen-lichaam (voor zover dat onder de term alien valt).

Dat is maar de vraag!

The secret life of Brian

verkiezingsspotje van het cda..
(let eens op meneer B.)

In Film > Genres en landen > Alien films:

Hey ik had een vraag, op een 1 of anderen manier ken ik heel erg weinig alien films..
Kom dat doordat er gewoon heel weinig zijn of doordat ik me d'r niet zogoed in heb verdiept.
En dan heb ik het echt over films zoals: signs, war of the worlds zulk soort alien films zegmaar. Alleen die 2 doen het 'm voor mij gewoon niet. dus vroeg me af of dr nog meer van zulk soort films zijn. Dus als iemand er 1 weet hoor ik het graag

Pandorum en The Fourth Kind.

kappeuter (crew)
Op zoek naar aliens - deze zes soorten vind je in Hollywood - nrc.nl

Van knuffelbaar tot monsterlijk

De aliens worden in die films doorgaans vrij eendimensionaal afgeschilderd: of ze zijn monsterlijk en vijandig, en willen de hele wereld veroveren, of ze zijn aaibaar en dragen de mens juist een warm hart toe. Ze zijn altijd een projectie van de filmmaker, afhankelijk van welke boodschap hij/zij wil uitdragen zegt NRC-filmrecensent Coen van Zwol.

Volgens Van Zwol zijn ze grofweg in te delen in zes soorten. Hij tipt in elke categorie zijn favoriete alienfilm.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:09 uur

geplaatst: vandaag om 14:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.