• 150.587 films
  • 8.483 series
  • 25.787 seizoenen
  • 566.983 acteurs
  • 326.013 gebruikers
  • 8.561.365 stemmen

Films over de oorlog in Bosnië, Servië etc.

zoeken in:

Emirdagli

• 58 berichten
  • 95 stemmen

hoi ik zoek films over de oorlog in bosnie servie etc, het maakt niet uit of het oorlogsfilms zijn drama is ook goed. behind enemy lines ken ik al.

alvast bedankt!

Emirdagli

• 58 berichten
  • 95 stemmen

mooi dankje, en ken je ook de film dat een servische soldaat een mijn onder een bosnier legt?? ik zoek die ook.

kos

• 45390 berichten
  • 8106 stemmen

Dat is No Man's Land

Emirdagli

• 58 berichten
  • 95 stemmen

dankje supergoeie films

Art

• 13507 berichten
  • 3449 stemmen

Harrison's Flowers mag ook zeker niet ongenoemd blijven. En in 11'09''01 - September 11 zit ook een sterk filmpje over de nasleep van de gruwelen van Srebrenica, en dat filmpje is gemaakt door Danis Tanovic.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Beautifull People heeft ook een leuke link naar de oorlog.

Beautiful People (1999)

Art

• 13507 berichten
  • 3449 stemmen

Ik ben zelf trouwens wel benieuwd naar De Enclave. Binnenkort maar eens gaan opsnorren...

neo

• 15369 berichten
  • 8937 stemmen

Andere (zoals ik al in de pm noemde):

Shot through the Heart (1998)

Život Je Čudo (2004)

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

De films die ik ken zijn al genoemd. Er bestaan trouwens ook schitterende stripverhalen over die oorlog, zoals Sarajevo-Tango van Hermann, of Fikser van Joe Sacco.

Arnie

• 995 berichten
  • 1724 stemmen

Een andere film, winnaar van de Gouden Beer 2006, is

Grbavica van Zbanic.

Ik zoek al tijden of tie nog eens in de bioscoop gaat draaien in Nederland. Heb je dus waarschijnlijk niet zoveel aan...

Zelf was ik ook al een poosje geïnteresseerd in deze films, bedankt dus voor het opstarten van dit topic.

suzynatascha

• 60 berichten
  • 34 stemmen

Ik heb ook nog een heel mooie die jullie nog niet staan hebben. Ik zal subiet es zien of ie hier op deze site staat, maar ik denk het niet.

De film noemt origineel NEBESKA UDICA en dat is in 't engels vertaald naar SKY HOOK.

Deze film speelt zich af tijdens de bombardementen op Servië en is echt een heel goeie geacteerde film. De hoofdrol wordt gespeeld door NEBOJSA GLOGOVAC, die is degene die de broer speelt van Vera in de film SAVIOR, in SKY HOOK zet ie een uitstekende rol neer.

Helaas heb ik de film NOG niet gevonden, ik heb enkel een kopie liggen helaas zonder engelse of nederlandse ondertiteling.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Er is er nu nog een, door mijzelf toegevoegd:

Karaula, film uit dit jaar.

Karaula staat voor The Border Post

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Nema Problema is er ook een.

Boothead

• 154 berichten
  • 963 stemmen

Art schreef:

Harrison's Flowers mag ook zeker niet ongenoemd blijven.

Verbaas me elke keer weer hoe deze vergeten wordt. Voor mij de beste, meest beklemmende oorlogs film die er is (samen met de Pianist). Deze film gaf me echt het gevoel wat voor hel het moet zijn geweest, iets wat weinig films lukt. Niet te showig, niet overdreven, gewoon zoals het was (iig zoals ik het op het nieuws heb mee gekregen en in docus heb gezien).

adwoa-rian

• 2 berichten
  • 0 stemmen

hallo,

ik zoek al een hele tijd een film die zich afspeelt in roemenie of bosnie of ergens die kant uit

ik weet er niet veel meer van omdat het al 5 jaar geleden is dat ik die film gezien heb.

het gaat over een dorp waarbij voordeuren van huizen met ene rood kruis beschildert zijn en een soldaat of een moeder, loopt met een kind in de handen.... waarvan het hoofd eraf is.. als ik het me goed herinner.

dat is het enigste wat ik me kan herinneren.

kan iemand mij helpen met een paar titels?

grtz rian

starbright boy (moderator films)

• 20536 berichten
  • 3967 stemmen

Dat met die kruizen zit prominent in Warriors.

adwoa-rian

• 2 berichten
  • 0 stemmen

ja, ik zie het. bedankt. dat is em. heb net het stukje gezien.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2471 stemmen

Behind enemy lines (de eerste)

The Hunting Party (is wel niet echt een oorlogsfilm ofzo)

solem

• 24 berichten
  • 0 stemmen

No Man's Land [2001] en Turneja (the tour) [2008] vond ik hele goede films in dit sub-genre. Zivot je cudo (Life Is A Miracle) [2004] is ook niet slecht maar soms wat surrealistischer. De laatste vind ik namelijk meer iets als La vita è bella.

En natuurlijk van eigen bodem, De Enclave [2002]

jeroninho01

• 12 berichten
  • 75 stemmen

Ik ben opzoek naar een film van dit genre dat zich afspeelt in Sarajevo volgens mij. Heb de film volgens mij 4 jaar geleden een keer gezien.

De film gaat over een Servische soldaat met Amerikaanse roots die het opneemt tijden een conflict met een van zijn manschappen voor een vrouw die op het punt staat om verkracht te worden. Samen vluchten ze voor de Servische soldaten die ondertussen complete dorpen uitmoorden.

Wie o wie kan mij helpen aan de titel van deze film????

Thanks!

jeroninho01

• 12 berichten
  • 75 stemmen

Lat maar zitten

heb hem zojuist zelf al gevonden, is toch de film Savior (http://www.moviemeter.nl/film/1721)

Heb hem meteen maar besteld samen met nog 2 films waar ik al een tijd naar op zoek was

mrourke

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar een film van dit genre. Het gaat over twee oude vrienden die lijnrecht tegenoverelkaar komen te staan. Het zijn beide scherpschutters/snipers die elkaar continu in de gaten houden en op een gegeven moment jacht op elkaar gaan maken. Zeer spannende film die ik een paar jaar geleden op tv heb gezien. Weet niet meer hoe de film heet, maar speelt zich absoluut in Servie/Bosnie af.

Wie kan me helpen.

Thanks

neo

• 15369 berichten
  • 8937 stemmen

mrourke

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Mijn dank is groot, dat is hem.

hai. ik zoek ook een film die zich afspeeld ergens in bosnie of kroatie, en die film staat niet in de door jullie genoemde films.

als ik me goed heriner, het was al weer een tijdje terug dat ik hem gezien heb, gaat het over een ex amerikaans of brits soldaat die op zoek gaat naar een jonge vrouw. er was een scene in die film die ik me goed heriner, en dat is dat in de straat waar zijn hotel zit een fotozaak zit waar hij kopieen van zijn foto wou maken, en dat hij s'avonds terug ging naar die fotozaak en die zaak werd opgeblazen. gelukkig overleefde hij die aanslag omdat hij werd tegengehouden door een vn arts die ook in die hotel verbleef.

wie kent deze film?

bvd.

Mr Thee

• 1518 berichten
  • 1028 stemmen

Misschien meer over een nawee van de oorlog, toch -meen ik- waard om te noemen: "Na Putu"

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.