- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over de oorlog in Bosnië, Servië etc.
Films over de oorlog in Bosnië, Servië etc.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
In the Land of Blood and Honey (2011)
maar zo te lezen niet een aanrader als je Servische moeder hebt
Baggerman
-
- 10614 berichten
- 8073 stemmen
Savrseni Krug is ook nog een film over de benauwende sfeer in Sarajewo gedurende de oorlog in Bosnië.
beavis
-
- 6595 berichten
- 14106 stemmen
Dupe od Mramora (1995) deze lijkt mij wel interessant
starbright boy (moderator films)
-
- 21635 berichten
- 4600 stemmen
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
tyildirim
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hallo ik zoek een film die ik 3 jaar geleden op ned 2 zag
het gaat over 2 vrienden in sarajevo die kort na de oorlog als straatjongens rotzooi trappen lijm te snuiven etc etc er is een scene dat ze met een gevonden AK-47 een winkel proberen te overvallen maar door de eigenaar geslagen worden ze spreken bosnies en een van die 2 is moslim iemand die weet over welke film ik het over heb? op teletekst kan ik me herinneren dat de film iets met sarajevo heet
deesenrabija
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
hallo ik zoek een film die ik 3 jaar geleden op ned 2 zag
het gaat over 2 vrienden in sarajevo die kort na de oorlog als straatjongens rotzooi trappen lijm te snuiven etc etc er is een scene dat ze met een gevonden AK-47 een winkel proberen te overvallen maar door de eigenaar geslagen worden ze spreken bosnies en een van die 2 is moslim iemand die weet over welke film ik het over heb? op teletekst kan ik me herinneren dat de film iets met sarajevo heet
deesenrabija
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Beste tylidirim,
Film heet: Ljeto u zlatnoj dolini...summer in the golden valley.
BBarbie
-
- 12893 berichten
- 7675 stemmen
Put Lubenica [The Melon Route] (Branco Schmidt, Kroatië 2006)
Storm (Hans-Christian Schmid, Duitsland 2009) niet te verwarren met "De Storm" over de watersnood.
The Whistleblower (Larysa Kondracki, Canada 2010)
Sex Traffic (David Yates, Groot-Brittannië 2004)
kino dama
-
- 8 berichten
- 399 stemmen
Er bestaan trouwens ook schitterende stripverhalen over die oorlog, zoals Sarajevo-Tango van Hermann, of Fikser van Joe Sacco.
Just yesterday I was thinking about why have oone made Fikser into a film. Great comic.
fmjeeke
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Hallo Zo heb ik een hele tijd terug ook een film gezien van dacht ik, de oorlog in Bosnië.
Het enige wat ik mij ervan kan herinneren is een fragment van het einde van de film.
Namelijk dat een soldaat het bevel krijgt om een onschuldige burger dood te schieten, maar uiteindelijk doet hij dat niet en schiet hij zijn overste neer.
Iemand ?