menu

Film / Genres en landen / De Japanse film

zoeken in:
Hou niet zo van die aziatische films, ten eerste zitten er altijd van die langdraderige vechtscenes in, als het tenminste om actiefilms gaat, en ten tweede het is altijd zo overdreven.

en hollywood overdrijft zeker niet

Inderdaad, ik vond Superman Returns echt naturel, het was net echt en overacting was er zeker niet te bespeuren

Doe mij maar het hyperactieve Electric Dragon 80.000 V in plaats van de zoveelste flauwe komedie met Ben Stiller of Owen Wilson

ik sla tegenwoordig maar over wat tegenwoordig uit hollywood komt en hier afgekraakt wordt.

Dan hou ik meer tijd over voor echte films.

Gelukkig zitten hier nog wel meer mensen die niet door hollywood zijn gebrainwashed.

606
Ik heb de japanse ring heb ik ben heel benieuwd.

(afbeelding)

ik heb die ook. vond daar niet veel aan. NIET eng in ieder geval. ju-on ook al niet zo spectaculair (net zoals MPD Psycho). Niet echt onder indruk van japanse horror. heb het meer op hun actie.

I love Japanse films.

Voor liefhebbers is www.japan-shock.nl[/url] wel een goede site. Lekkere zieke dingen heb ik al gezien. Ik weet niet eens of ze nog wel films uitgeven. In de winkels kun je ze ook nergens vinden. (alleen te bestellen via Dvd-outlet.)

starbright boy (moderator)
Op wel meer sites te bestellen en heel af en toe liggen die Japan-shock DVD's in winkels. Het is een DVD-serie van shock-DVD en dat is weer een label van filmfreak. Bij Shock DVD zijn ze laatste tijd wat meer oude Italiaanse films aan het uitbrengen, maar er kan best nog weeleens wat Japans uitkomen.

De laatste tijd komen er weer minder Japanse/Aziatische films uit op DVD heb ik zo de indruk.

Re-releases wel, beetje vervelend als weer dezelfde titels met een ander covertje voor de zoveelste keer de rekken vullen. Lijkt me dat er nog genoeg is om op DVD uit te brengen hier.

Gelukkig is de HK martkt enorm gegroeid de laatste jaren en is het meeste daar te verkrijgen, goeie kwaliteit en met EN subs.

Verder is het ook wat moeilijker om de Japanse film te blijven volgen gezien de verkrijgbaarheid "elders", al lijkt ook daar weer wat beterschap in te komen.

Ik ben redelijk fan van Japanse films (ik heb een kleine 40 films gezien het grootste deel positief beoordeeld), waar vooral de weirde komedies zoals Tokyo Zombie, The Taste of Tea en Survive Style 5+ mij aanspreken. Niet geheel toevallig speelt Tadanobu Asano in alledrie van deze films, een GEWELDIG acteur vind ik dat.

Grappig genoeg ben ik een van de weinige Japan-liefhebbers die niet van Miike houdt. Ik vind zijn films er vaak maar lelijk uitzien en zie de 'geniale' hand er vaak niet in.

Mijn favoriete regisseur is Takeshi Kitano, die met zijn subtiele mengeling van stijlen bij mij tot nu toe altijd de juiste snaar weet te raken. Kitano wordt op de voet gevolgd door Shinya Tsukamoto, die qua stemmen bij mij wat lager scoort maar die wél altijd met interessante projecten aan komt zetten. Grootste pluspunt is bij hem de geweldige editing en cameravoering.

Anyway, een land dat de thuisbasis is voor enkele geweldige acteurs en regisseurs en dat toch altijd een hoop interessante releases heeft.

starbright boy schreef:
Op wel meer sites te bestellen en heel af en toe liggen die Japan-shock DVD's in winkels. Het is een DVD-serie van shock-DVD en dat is weer een label van filmfreak. Bij Shock DVD zijn ze laatste tijd wat meer oude Italiaanse films aan het uitbrengen, maar er kan best nog weeleens wat Japans uitkomen.

Misschien zouden ze eens wat oude Franse films moeten uitbrengen.

Is er trouwens al een topic over die Shock-label?

Filmfreak gaat een hele zwik Japanse klassiekers in Nederland op DVD uitbrengen.

Een lijstje:

> Vengeance is mine (Imamura)
> Three outlaw samurai (Gosha)
> The human condition (Kobayashi)
> Violent cop (Kitano)
> Face (Sakamoto)
> The Assassination (Shinoda)
> Twentyfour eyes (Kinoshita)
> Heat wave (Gosha)
> The idiot (Kurosawa)
> Harakiri (Kobayashi)
> Samurai gold seekers (Gosha)
> Scandal (Kurosawa)
> Tracked (Gosha)
> Boiling point (Kitano)
> Gonza the spearman (Shinoda)
> Quiet days of firemen (Takenaka)
> Hiruko the goblin (Tsukamoto)
> Tragedy of Japan (Kinoshita)
> Pistol opera (Suzuki)

Binnenkort de eersten te koop.

Ziet er goed uit die lijst. Ik hoop wel dat ze voor Violent Cop een goede transfer gaan maken. De huidige DVD releases schijnen zeer slecht te zijn: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/violentcop.htm

Ramon K
Mizoguchi.

Ik meende dat ik pas ook al een release tegen kwam van Tales of the Taira Clan op het net.

starbright boy schreef:
Filmfreak gaat een hele zwik Japanse klassiekers in Nederland op DVD uitbrengen.

Geweldige films! Enig idee wanneer ze komen? En hoe duur? Het beste nieuws dat ik de afgelopen minuten heb gehad.

De eersten waarschijnlijk ongeveer volgende maand. De rest is "op termijn". Prijs weet ik nog niet.

starbright boy schreef:

Een lijstje:

> The Assassination (Shinoda)

In het boekje bij The Human Condition staat 'The Assassin', wat op deze film zou kunnen duiden...

Ramon K
Lijkt me sterk dat daar een Chiba titel tussen zou komen te zitten. Dat is wel wat anders dan een Japanse klassieker.

Face komt ook uit 2000. Ook niet bepaald een klassieker dus.

Ik kijk nu trouwens het meeste uit naar Tragedy of Japan, van de regisseur van Twenty-four Eyes. Erg hoog gemiddelde op IMDb.

Ik wil ook wat meer japanse cinema gaan kijken. De genre's kunnen flink uiteenlopen. Heeft iemand mischien wat goede tips die ook hier in Nederland makkelijk te krijgen zijn. Het mag eigenlijk alles zijn van Martial-Arts tot Anime. Alvast Bedankt.

klute89
Ik ben zelf ook niet echt bekend met de Japanse cinema.

1 Japanse regisseur heb ik in iedergeval al wel ondekt, en dat is Juzo Itami.

Voor de rest heb ik twee Kurosawa films liggen en een Japanse animatie film: Spirited Away ( heb ik van iemand gekregen)

Ik ben in iedergeval benieuwd naar de twee Kurosawa's en ook wel naar de animatie film.

Die Hard,Willis schreef:
Ik wil ook wat meer japanse cinema gaan kijken. De genre's kunnen flink uiteenlopen. Heeft iemand mischien wat goede tips die ook hier in Nederland makkelijk te krijgen zijn. Het mag eigenlijk alles zijn van Martial-Arts tot Anime. Alvast Bedankt.
Niemand ?

Tja, ik denk dat je gewoon met de bekendste films moet beginnen. Ze zijn goed verkrijgbaar en dan weet je meteen welke richting je ligt.

Dus Spirited Away, Bin-Jip, Seven Samurai etc.

Ik denk het goed verkrijgbare 2LDK je wel liggen.

Bedankt voor de info. Ik heb ze opgechreven. 2LDK ziet er inderdaad erg tof uit.

Aangezien je voorkeur voor horror (toch) is het misschien ook leuk om Organ een keertje mee te pakken. Niet echt een "instap-titel", maar geeft wel goed de freaky twist van die Japanners weer. En heel wat anders dan al die J-Horror zaken.

Wat anime betreft zit je meestal wel goed met een film als Ghost In The Shell of Akira, toch redelijk eenvoudig te vinden

Afgaande op Die Hard, Willis' voorkeuren zou ik Organ net afraden. Te chaotisch, te lawaaierig en te amateuristisch.
Aanraders zijn inderdaad de meer traditionele J-horrors, gaande van de "grote namen" tot outsiders als Shutter, Infection, One Missed Call, The Red Shoes en Phone. (Niet allemaal Japans weliswaar, maar ze passen wel mooi binnen het genre.)

Kay ... dacht dat hij wel into "vettige" horror was.

Ik zal Organ toch ook eens meenemen. Ook Shutter, Infection, One Missed Call etc. staan genoteerd.

De volgende titels leken me ook interessant:

Shichinin no Samurai (1954)
Jôi-uchi: Hairyô Tsuma Shimatsu (1967)
Seppuku (1962)
Tengoku to Jigoku (1963)
Ikiru (1952)
Mimi wo Sumaseba (1995)
Tekon Kinkurîto (2006)
Dai-bosatsu Tôge (1966)
Tasogare Seibei (2002)
Suna no Onna (1964)
Kaidan (1964)
Kikujirô no Natsu (1999)
Rashômon (1950)
Tenshi no Tamago (1985)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.